chapter 1 : intro

12 2 3
                                    

Hari ni merupakan hari first aku kat sekolah ni and hari first persekolah pada tahun  yg penuh dengn kemajuan ini.

Macam biasa  la susana mesti lah meriah mcm parti kan. Aku pandang sekeliling  semua pelajar nampak ceria n berbual x henti ngn kawan-kawan.

Aku mengambil  tempat duduk  yg agak tersorok dari keriuhan pelajar-pelajar. Tiba tiba sesedang aku membaca buku,  aku tersedar seorang pelajar perempuan duduk sebelah aku.

"hai" sapa pelajar itu

"hai" aku tersenyum kaku

"nama saya,  Bae Suzy" dia tersenyum  manis

"Bae Irene" Aku meghulurkan tangan tanda salam perkenalan

"awak student baru? " tanya suzy dan aku hanya  membalas dengan anggukan

"Suzy, kelas 6-3-A dekat mana? "tanya aku ye lah dah alang-alang die kat sini aku tanya la.. Malu bertanya  sesat jalan tau!

"ouh kelas tu!  Kelas sebelah saya" terujanya

Astaga terkejut aku,  reaksi mcm sekelas je..

"wah bagus lah! Boleh awak tunjukkan jalannya x? "tanya aku,  lantas tangan aku ditarik suzy

"JOM"
.
.
.

Semasa dalam perjalanan ke kelas kami ditahan oleh seorang  pelajar lelaki. Aku syak,  lelaki ni lagi muda dari kami sebab dia panggil suzy dengan gelaran noona.

Aku x de lah kusyuk sangat usya muka budak tu tapi bagi aku lauka dia tu "okay lah ade rupa la jugak! "

"Irene,  kelas awak sebelah sini" kata suzy sambil menundingkan jari telunjuk panjangnya ke kelas yg berada di sebelah kanannya

"THANKS SUZY" ucap aku lalu terus masuk ke dalam kelas itu
.
.
.
Hari pertama  sekolah dekat seoul ni tak lah teruk sangat tapi aku masih rindu akan susana di daegu,  kawan-kawan aku,  yg paling penting  aku merindui Jinnie kucing aku dan semestinya Appa tercinta...

Aku dihantar pindah ke seoul atas permintaan appa. sebabnya adalah untuk  menjaga kebajikan oppa-oppa aku yg x reti nak hidup berdikari ni ha.. Haih.. Dan alasannya juga,  kata appa aku si tua tu pelajaran dekat seoul lebih berkualiti dan focus untuk perperiksaan gred akhir sekolah.. Weh perperiksaan gred 7 aku dapat 10a tahu x?  Tu pun appa aki still x percaya  dengan kemampuan  aku.

.
.
.

Setelah sampai di rumah aku terus mencampakkan beg sekolah aku di atas sofa dan terus ke dapur untuk sediakan makan malam.

Selain memasak untuk oppa-oppa aku yg secara konklusinya yg x kan pernah kenyang tu,  aku juga kene buat kerja membersih dan jaga kebun bunga di laman rumah.. Itu adalah satu2 nya peninggalan  bibik yg lari akibat perangai oppa-oppa yg selekeh tu!

Masak sudah, aku terus masuk ke dalam bilik aku yg dihias penuh  wajah idola aku x lain x bukan BTS. Aku mencapai  bathrobe aku lalu masukke bilik mandi untuk membersihkan diri.
.
.
.

Hari yg memenatkan,  jadi malam ni aku nak rehat!. Nasib kerja rumah aku dah siapkan lepas aku mandi jadi time macam ni sesuai untuk aku relaks kan diri aku ni....

Aku duduk di balkoni rumah,  sambil feeling menghirup udara segar malam.. Tiba-tiba keluar music yg agak kuat membingitkan telinga aku.. Aku menjenguk bilik yg menjadi punca bunyi itu dari balkoni rumah itu... Aku hanya nampak samar-samar  tubuh lelaki sedang Berpusing2 mcm menari..

Ah,  x kesah lh die menari ke ape ke janji dia dah menghapuskan feeling aku malam ni!

"EAH SIAL SLOW LA SIKIT KO INGAT LAGU BLACKPINK KAU TU X BINGIT KE?!!??? "jerit aku lantas menutup sliding door balkoni aku dan terus  tidur dan mengharap  jiran aku terasa dengan ape yg aku cakap!  Biar dia tahu!
.
.
.
kesokkan paginya , setelah selesai buat sarapan aku terus keluar untuk pergi  ke sekolah...

Cuaca agak lembab sebab hujan aku agak berhati2 jalan takut lopak air terpercik pada kemeja putih aku..

SPLASH,  secara mengejut sebuah motor telah melaanggar lopak air dan habis terpercik di uniform  sekolah aku! Aku pasti tu jiran aku,  sbb akh cam tu motor dia!

Ahh stressnya!
.
.
.

Aku berlari naik anak tangga sekolah untuk ke kelas

Fuh ade awal 3minit,  aku melabuhkan ape yg patut untuk duduk dengan lega sbb aku x lambat ke sekolah.

.
.
.

Hari ni aku agak sibuk hingga x jumpa the only kawan aku suzy hari ni..apalah nasib dia hari ni aku pum x tahu....

Aku berjalan2 dikoridor untuk beli air mineral di vending mechine.. Aku terdengar  bunyi sorakkan dan jeritan pelajar perempuan

"GO SEHUN"

"ARH HENSEM SIA SEHUN"

"TU AKU PUNYA LAKI TU"

"TAK DE KAU,  AKU YG KENAL SEHUN TU DULU.. SO DIA AKU PUNYA"

Ape tah yg hebat sangat pasal  sehun tu sampai nak berebut sehun tu,  ade yg claim yg sehun tu dia punya ..dua kumpulan pelajar lelaki yg sedang bermain basket ball tekun bermain dan yg pasti sehun yg dorg puji tu ade dalam kalangan pelajar  lelaki tu.. Aku x peduli dan terus menuju kd kelas selepas dapat mineral water dri encik vending..

Sesedang aku berjalan tiba-tiba bola basket ball bergolek di kaki ku. Pelajar lelaki itu memanggil aku supaya aku dapat pass kan bola iti kepada diaorg..

"Eh perempuan  , pass kan bola tu" ujar lelaki berambut blonde itu

Why you gotta be so rude?  Nak suruh tu panggil lah  elok2..ha amik kaum. Aku menendang bola iti dengan sepenuh hati dan kudrat daya aku dan bergegas tanpa memandang  mereka ke kelas..apa yg aku dengar suara mereka

"WEH KEJAR BOLA TU WEH,  ASAL JAUH SANGAT DIA TENDANG"

Ha mampos korang la sape suh kuaja sangat ni Bae Irene la...
.
.
.
Hari kedua sekolah juga amat memenat kan bila di expolore mcm2 jenis manusia aku jumpa...

Aku balik kerumah n suddenly

WEHH KUNCI RUMAH AKU TERTINGGAL DALAM LOCKER SEKOLAH!!

Aku memikirkan cara untuk aku masuk ke dalam dan akhirnya aku ambil keputusan  untuk panjat pagar dan duduk di veranda hingga jinyoung balik iaitu salah seorg oppa aku balik..

Aku memanjat pagar,  weh susah gak pakai skirt ni klu nk panjat.. Harap2 x la skirt aku tersangkut kt mana2

And

hell,  dia tersangkut  juga n buatkan aku lansung x boleh bergerak... Lama juga aku kaku dan try untuk lepas oan skirt aku tapi x berjaya.. Aku terdengar  bunyi motor  berhenti di depan rumah jiran aku,  aku curi2 pandang  mane lah tahu dia nk offer tlg aku ke?  Tapi jangan berangan la dia bukan romeo nak tolong si juliet ni..

Dia masuk kedalam rumahnya dengan motornya.. Sebelum dia menutup sliding door nya itu...

"HAA DUDUK LAH KAU MCM TU SAMPAI ESOK AHAHAHAH" tawa jiran aku dan aku pun tersangkut  je lah mcm ni

TBC©

/TRUTH/ (COMING SOON) Where stories live. Discover now