Chapter 10

56 3 1
                                    

Det har gått precis 1 månad och 3 dagar sedan Harry berättade att han "falling for me" och precis 20 dagar sedan Harry sa dom tre orden som jag väntat på i evigheter " i love you"

Idag skulle Harry spendera tid i Studion med killarna eftersom att dom jobbar på deras nya album såkallat FIVE.

Rosie och jag har inte umgåts så mycket som vi gjorde förr förutom i skolan eftersom att hon spenderar sin tid hos Niall och jag i våran lägenhet med Harry. Jag har aldrig velat vara en sådan tjej som dissar sin bästa kompis för en kille. Det är inte så att jag dissar henne utan vi har liksom inte bara tid för varandra.

Niall friade till Rosie förra veckan villket som kom som en chock för oss alla men dom sa att det kändes så rätt med varandra, visst jag vet att det bara har gått 3 månader men om dom verkligen gillar varandra så kan ju inget stoppa dom.

jag tog upp min dator och loggade in på Facebook... det kändes som om att jag inte hade vart inne där på åratal efter att jag skrollat ner ett tag på min facebook så inser jag att jag har 10 356 nya vänförfrågningar varav 2 millioner likes och massor av notiser.
Min privata Facebook hade gått och blivit en öppen sida för över flera millioner människor.

Jag hade fått massor av meddelanden från folk,självklart var det massor av Directioners.
Meddelandena bestod av väldigt söta meddelanden om folk som Shippade mig och Harry.
Vissa andra meddelanden var ganska otrevliga.

När jag gav mig in på detta med Harry så förstod jag att det skulle bli mycket hat på mig men jag visste inte att det skulle ta såhär mycket på mig.

Det var ett meddelande som fångade mitt öga.

- Jag brukar inte hata folk men du gör mig äcklad, jag fattar inte hur någon som Harry vill ha någon som dig? Han är perfekt och du är så sjukt ful!! Du är så fet och äcklig. Jag kommer fortsätta skicka dessa meddelanden till dig tills den dagen du lämnar Harry ifred eller dör! Fuck you din lilla bitch-

Meddelandet fick mig tom.
Hur kan någon ens skriva något såhär dumt?

Jag kände en tår rulla ner för min kind men jag torkade snabbt iväg den. Det hjälpte inte så mycket för det brast för mig. Allt föll ihop.

*brrr brrr brr brrr*
Vibrerade min mobil.
Jag vände på skärmen och såg att Harry ringde.

''Hey'' sa jag och försökte få mim röst att inte brista.

''Hey love, is something wrong?''
Frågade han.

''Everything's fine, was it something?'' Frågade jag snabbt för att byta samtalsämne.

''I can hear on your voice that something is going on with you Sara?'' Sa han och min röst brast helt och hållet.

Ännu en gång visade jag mig svag.
Jag la på och fick panik. Jag visste inte vart jag skulle gå någonstans.
Jag behövde komma ut.

**** Harry's PV*****

''Sara?'' did i ask but i didnt get any answer. What is wrong with her?
She seems sad and deprest.
Even if she denied it i know that it's a massive lie.

''Lad get your fat ass over here'' Shouted Niall's bestfriend Luke Hemmings from
5 seconds of summer.

Luke is here and visiting us with his girlfriend Josefine.
They got married last month so we havent met them in awhile.

''Coming you idiot'' did i shout back to him.

Time pased by and i couldnt get my mind of Sara. She havent called me back or anything.
I've tried to figure out what's wrong with her but it's hard when she wont let me in, in her little bubble.

My phone started to ring and i saw that Rosies ID caller came up.

''Hey'' did i answer

''Harry she's gone i cant find her!!''
I felt panick flash over me!

''She's been weird all day, i've tried to reach her but she's not answering any of my calls.''

''I'm scared Harry.. What if something had happend to her?" Said Rosie very worried.

''Well find her i promise'' was the last thing i said and hung up on her.

I drove around the city to search for her but i couldnt find her.
I was so worried. If she's gone i wouldnt handle that. She is my other half.

I drove to any place i could think of before i drove to the park that we once sat. I saw her. I saw her brown long hair blowing in the find.

I practicaly jumped out of the car and hurried up to her.

I didnt want to shout how much i missed her so i walked quiet and sat down on the bench besides her.

She turned her head and looked me deep in my eyes. I could see her read and swollowed eyes from crying.

****** Sara's PV******
Jag slog mig ner på bänken där jag och Harry en gång satt och allt var så perfekt.

Jag stirrade ut mot vattnet med en intensiv blick. Jag kände hastiga andetag bakom mig och insåg att det var Harry's men jag brydde mig inte. Han satte sig försiktigt ned på bänken bredvid mig och var smart nog att vara tyst.
Jag vände sakta på huvudet och stirrade rätt in i hans ögon.
Jag studerade hur hans långa kaluffs låg i en röra i hans hatt.
Hur hans tshirt klamrade sig fast runt om hans muskler och hur vacker han var.

''Please let me in'' sa han så tyst han bara kunde.
Jag var vanligt vis en öppen bok med Harry men jag har stängts mer och mer för varje dag som gått. Jag ville inte att han skulle få veta om mina brister som jag hade i mitt förflutna.

''You know my dad once told me
That you need to be good to people. Even the shitty ones. Let the assholes be assholes. You'll sleep better'' berättade jag och tog in ett djupt andetag för att fortsätta.
''I never slept better. People bullied me in school but i never stood up for myself. After 5 years they stopped. I never wanted to be wean since that. But when i read a message from one of your fans i couldnt handle it. Everything that i have builded up is destroyed.
I doesnt deserve you Harry.
You are too good for me.'' Sa jag och kände att tårarna svällde upp i mina redan söndergråtna ögon.

''I love you and you know that.
This all it is just bullshit Sara.
I dont deserve you, i've made so many mistakes in my life that i though that i never would forget but with you i could focus on the things that i loved.
Please dont ever say that again Sara i could never live without you.''

''Thank you Harry for saying this it means alot. But i need a break'' svarade jag och drog bort några av han tårar som rann ner för hans kind.

'' I know you do, i want to take you to America and we are leaving tomorrow night by the way''

Pretty Lies.Where stories live. Discover now