Hospital Hongdae , SeoulAngela mencelik mata . Ruang kamar yang sudah mula gelap hanya bergantung dengan lampu tidur . Cuma dia rasa pelik , mana pergi lampu galaksi miliknya ?
Kenapa tidak dipasang ? itu yang membuat marahnya ingin meletup disitu .
Bau yang seakan membuatnyaa rasa sesak nafas serta pening semula , dia benci akan bau itu . bau ubat - ubatan . Kemana pergi suaminya ?
Ya , dia baru sedar dia kat hospital sekarang nii .
Rasa berat ditangannya buatkan Angela menunduk kebawah . Taehyung masih lena tidur menyulam erat jemarinya .
" Taehyungg~ "
Serak suara memanggil nama sang suami . Otaknya mulaa berfungsi , memikirkan dimana dia saat ini .
" Abang bangunlah "
Tangan dilepaskan , rambut Taehyung dikusut . Jatuh kasihan melihat suaminya tidur duduk begitu .
Taehyung terjaga , spontan lelaki itu berdiri . Mata separuh tertutup digagahkan jua untuk terbuka luas . Rambut isterinya diusap risau .
" Sayang ? so-- sorry abang tertidurr "
Angela menguntum senyum kecil , berbunga hatinya melihat raut wajah sang suami yang baru bangun tidur . Tak ke comel ? dengan suara serak basah diaa lagi .
" Tak apa , kenapa abang tidur situ ? come , baring sini "
Angela geleng seraya berganjak sedikit ke tepi memberi ruang untuk Taehyung baring disebelah . Tangan Taehyung ditarik .
" Abang takut katil ni patah , kita bukannya berdua tapi bertigaa tapi-- "
Taehyung tersenyum kotak hingga matanya turut menyepet sedikit . Dia dah bagi kata kunci untuk Angela . Main teka teki yaa korang .
Kening Angela bertaut , dia kurang cerdik ketika ini jadi sukar otaknya mencernaa ayat tersirat itu . Angela masih menunggu ayat tergantung Taehyung . Tiba tiba rasa sejuk pulaa tengok Taehyung tersenyum begitu . Creepy .
" Tapi tak apalah , abang nak baring peluk isteri abang . Sakit tengku abang tidur duduk macam ni "
Tanpa menunggu lama , Taehyung terus membaringkan tubuhnya disisi Angela . Kain selimut ditarik hingga menutup separuh tubuh mereka berdua .
" Apa tengok tengok ? abang kacak sangat ke sampai sayang renung abang macam nak nangis ? " usik Taehyung .
Angela mengemam bibir .
" Saya minta maaf , sebab saya abang terpaksa temankan saya kat sini . Saya baru sedar saya dah banyak kali susahkan hidup abang . Terpaksa jaga saya lagi . Saya men-- "
Angela tersentak , tepat bawah bibirnya dicium laju . Membulat mata tatkala Taehyung hanyaa tersengih padahal dia rasa terbeban menanggung rasa disitu.
" Jangan sesekali ulang ayat macam tu depan abang . Berapa kali abang dah pesan em ? sayang tak pernah pun susahkan hidup abang . Abang bahagiaa . Abang tak pernah rasaa sayang ni beban abang . Abang terima Angela Rossiè Lee seadaanya "
Mata mulaa berkaca , terasa kabur apabila kelopak mata dibanjiri air .
" Dahlaa takmo sedeh sedeh macam ni "
Badan Angela ditarik masuk dalam dakapan . Rambut sedikit keperangan asli milik isterinya diusap seraya dahi dikucup lama . Rasa sayang makin mengunung . Dia tak dapat bayangkan bagaimana hidupnya tanpa Angela .
" Abang dah mandi ke belum ? belum mandi kan ?! "
Taehyung terkejut tatkala tubuhnya ditolak jauh oleh Angela . Ini kali kedua pelukannya ditolak mentah . Sadis
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
FanfictionTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...