Helo helo, tudom, ide már egy hónapja nem írtam, de egyszerűen nem igazán tudtam mit írjak. 😂 Szóval, gondolkodtam lehetséges témákon és az a helyzet, hogy nagyon sok minden nem jutott eszembe, viszont mostanában ismerkedtem pár új emberrel és az egyik illetővel felvetődött ez a téma, így gondoltam ide is jó lesz. És mivel ennek a könyvnek az is a célja, hogy gondolkozzunk és egy kicsit olyan dolgokon töprengjünk el, amin alapból nem tennénk, így arra jutottam, hogy beszélhetnék úgy komolyabb témákról, hogy kicsit boncolgatom a dolgot és nem olyan módon, mint az utálókos írásban, hanem más szempontokból és a téma végül a szerelemre jutott. Igen, part 1-nek írtam, lehet fogok még ezzel kapcsolatban írni valamit, nem tudom, de felkészülök rá.
Mindenekelőtt, elmesélek nektek egy sztorit. Van egy meleg iskolatársam, akiről téli szünet előtt tudtam meg, majd szünet után én is felvállaltam neki és szegény srác félreértett. Érdekelt a személyisége, tök jókat beszéltünk, meg minden, de nekem testileg nem jött be, viszont ő ezt az érdeklődésemet úgy vette, hogy az érzéseit viszonzom. Mindegy, nem ez a lényeg, ez csak bemutatja a témát. Miért van az, hogy nem elég, hogy egy embernek a személyisége és testileg is teljesítenie kell egy bizonyos, már-már "sablont"? Mármint, persze, tudom, vannak olyan szexualitások, ahol nem a test a fontos, hanem a személyiség, de miért nem lehet EZ az alapértelmezett? Mert nincs annál rosszabb, mint amikor valakinek a személyisége nagyon jó, de testileg nem vonz, vagy éppen fordítva. Mert persze ott vannak a szexi faszfejek is.
Igazából, azt mondanám, hogy ez egy kicsit a társadalmunk hibája. Mert, ki is csinálta ezeket a "sablonokat", ezeket a példákat? Mondjuk igen, azt is el kell ismerni, hogy minden korszakban voltak szépségideálok, de különbség van aközött és aközött is, hogyha valaki nem úgy néz ki, akkor szinte nem tud érvényesülni. És emiatt van rengeteg és rengeteg ember, akik anorexiával, önértékelési zavarokkal küzdenek, arról nem is beszélve, hogy nincsen önbizalmuk. Mindenkinek mi az első dolog egyébként, ami eszébe jut, ha a mai "ideálról" van szó? Magas, vékony, izmos, 6/6 kocka, meg ilyen szőke/barna meg mindenféle haj, meg olyan szem, a lány ideál pedig nagy mell, feszes fenék, közben meg legyen vékony is, meg minden (látszik, hogy meleg vagyok, a lány ideált érezhetően szegényesebben tudtam leírni...😂) viszont a lényeg az, hogy ezek mindenféleképpen meg legyenek. És sok embert nem érdekel, ha az illető egyébként egy seggfej, aki rosszul bánik a párjukkal, vagy csalja őket, vagy alapból hetente váltja a partnereit. Igen, be kell vallanom, ebben a témában én is hibáztam, hiszen minden karakterem, akit eddig kitaláltam nagyjából megegyezett ezekkel a leírásokkal. Igazából, erre nem tudok konkrét mentséget felhozni, egyszerűen így születtek meg a fejemben, meg azért vannak olyanok is, akiket konkrét emberekről másoltam. De igen, ezt én is elrontottam. Mert ezzel én is azt sugároztam, hogy ezeknek a normáknak meg kell felelni, hiszen ők is ilyenek voltak. El se tudjátok hinni, hogy mennyire befolyásolja ezt a témát a média és minden. A filmek, sorozatok, könyvek, videók, egyszerűen minden amihez hozzáfér egy ember, bizonyos szinten, lehet az egészen kicsi, vagy teljesen erről szól, de valahogyan biztosan befolyásol.
Viszont, most nézzük meg ezt az egészet azok szempontjából, akik nem illenek bele ezekbe a klisékbe. Ti nem ismertek engem, legalábbis nem valószínű hogy láttatok már való életben, de ha igen, akkor se tudjátok, hogy én voltam, gondolom ezzel nagy meglepetést okoztam. 😂 Mindenesetre azt elmondom, hogy én nem teljesen illek bele a fent leírtakba. Mármint, oké, magas vagyok, nagyon határozottan, meg van egy kicsi izmom is, de ez nem igazán látszik, illetve én is rendelkezem egy minimális felesleggel. És már elég régóta emiatt nem igazán volt önbizalmam, azonban mostanában kezd kinyílni a szemem, hogy attól még, hogy a társadalom ezt várja el, nem kell ilyennek lennem. És nekem még könnyű is a helyzetem, ha nagyon ráfekszem, akár év végére el tudom érni azt, hogy úgy nézzek ki, hogy elfogadjam magam teljesen, de mindegy ez egy másik írás témája inkább. Maradjunk a tárgynál. Vannak viszont olyanok, akik szöges ellentétei annak, hogy ilyen vékony és olyan izmos legyen - akár úgy, hogy nem is tehetnek róla. Sok esetben van az, hogy nem az illető dönt arról, ha nagyobb feleslege van és ez nekik egy olyan állapot amiben sokszor nagyon kellemetlenül érzik magukat a saját bőrükben, arról nem is beszélve, hogy az önbizalmuk is le van alázva a fent említett sablonok miatt. Mert bizony nagyon sok olyan van, hogy egy teltebb lány vagy srác teli van önbizalommal és nincs baja azza, ahogyan kinéz, de az emberek addig szólnak be nekik és addig sértegetik őket, ameddig ez el nem vész. Őszintén, lassan nem tudom, mit akartam ezzel mondani, csak belementem a témába és már végig akartam csinálni.
Viszont ez, bárhogyan nézzük ténylegesen a társadalom hibája. És igen, lehet, hogy úgy hangzom most, mint aki ezt az egészet a mai világ nyakába akarja varrni, de ki tudja, lehet tényleg ezt akarom. Mert a fenti vékony, izmos sablon miatt az emberek, akik nem illenek ebbe bele, sokszor lemondanak magukban arról, hogy például kapcsolatuk legyen, vagy bármi más. Mert sokszor egyébként a túlsúlyos embereket se kezelik egyenrangúnak. És szerintem, de ez az én véleményem, ha nem lenne ez az egész elültetnünk a fejünkben, hogy így meg úgy kell kinéznünk, hanem csak az számítana, hogy milyen ember vagy, lehet egy jobb világban élnénk. Persze, ha nem ez a szexuális irányultságod, akkor a személyiség által nem tudsz kapcsolatba lépni valakivel, ezt mint írtam felül, tudom. Egyébként, volt egy másik srác is akivel úgy a hónap elején beszéltem és vele megtörtént az, hogy ugyan nem annyira volt az esetem, mégis a személyisége valahogyan pluszt adott rá. Sajnos nem lett semmi a dologból, bár azért annyira nem is sajnálom, de ezt nem részletezem, lényeg, hogy attól függetlenül, hogy én csak egy "szimpla" meleg vagyok, a személyisége mégis befolyásolta azt, hogy hogyan nézek rá. És ebből gondolom egy picit azt, hogyha más lenne a világnézet, hogyha nem az lenne belénk sulykolva, hogy nézzünk ki a sablon szerint és nem lenne nagyon sok fiú és lány olyan, mintha gyártósoron készültek volna és a sarki abc-ben lehetne őket kapni, akkor talán a kinézet lenne az, ami jobban befolyásol sok embert.
Persze, mint mondtam, szépségideál mindig volt, most is van és biztos, hogy lesz is, ezen változtatni nem lehet. Azon kéne változtatni, hogy sok ember szerint mindenkinek úgy kéne kinéznie és máshogy már szóba se jöhet. És remélem, hogy nem volt kusza az amit írtam, de egyszerűen csak voltam éjjel fél kettőkor és ez kijött belőlem, írtam ahogy eszembe jutott minden. És bízom abban is, hogy elértem a célom és velem együtt gondolkodtatok ti is ezen. 😂 Örülök, ha eljutottatok idáig, annak meg pláne, ha tetszett is és, ha a témával kapcsolatban nektek is van mondandótok, akkor nyugodtan osszátok meg velem és másokkal kommentben! Na puszillak titeket, vigyázzatok magatokra! 😘
YOU ARE READING
Gondolatok, írások
Short StoryA cím mindent elárul szerintem. 😂 Ebben a könyvben olyan fejezetekre számítsatok, ahol véleményt fogok kifejteni, viccesen vagy komolyabban, személyes dolgot mesélek el akár, vagy valami novella szerűséget dobok össze nektek. 😂 Az egésznek a lénye...