"You ni kan Rayyan.Asal tak inform awal-awal ?" Irene bercekak pinggang di hadapan Rayyan.Pantang betul orang last minute nih.
"Eh,you yang duk acah busy aku pulak.Haritu aku call kau datang room kan ?Asal tak datang ?" Rayyan memeluk tubuh.Aura dingin.
"Aku kena handle budak form 1 baeu masuk.Alah you nih.Chill lah." Irene dengan selambanya menolak bahu Rayyan.
Rayyan hanya menjeling.Perempuan ni tak lama.
"Form 4 boleh handle kan ?Asal you pulak nak handle.Kita kena latih diorang dari awal tau." Rayyan mendengus geram.
"You percaya ke form 4 ?Tah apa-apa nanti diorang buat.Bukan boleh sangat." Irene memeluk tubuh.Geram gila dengan Rayyan.
"Diorang tu boleh diharap tahu tak ?Kan ada Aurora ~ Kayra siapa tah lagi.Diorang tu okay je kan ?" Rayyan berkata dengan nada tegas.
"What ? Ouh.Aurora.Macam mana you tahu dia boleh handle ?Stalk ?Dah la malas cakap pasal diorang.Nanti aku pergi room.Don't worry lah." Irene berkata lalu pergi meninggalkan Rayyan.
Rayyan hanya mengeluh.Inilah perempuan.
Tetiba Aurora memunculkan diri di hadapannya.
"Sembang apa tadi ?" Aurora menyoal.Dia dengar semuanya tadi.
"Ouh untuk kem nanti." Rayyan membalas.Sungguh dia stress.
"Payahkan cakap dengan perempuan macam dia.Acah betul."
Rayyan memandang Aurora.Sejak bila perempuan ni pandai sembang dengannya ?
"Aurora.Function kau datang dekat aku ?" Rayyan menyoal.Dia mahu tahu tujuan kehadiran gadis itu.
"Mana ada jumpa kau.Aku nak balik kelas lah.Tak da masa layan kau.Cau." kata Aurora lalu meninggalkan Rayyan.
Rayyan ni memang selalu ditinggalkanlah.Hahahaha.Rayyan hanya melihat Aurora.
"Timing tak tepat ke ?"
"Geram gila wey dengar dia perlekehkan kita." Aurora berkata setelah dia menceritakan kejadian tadi.
"Tak sekarang ni perempuan tu nak apa ?Aku tak boleh lah Miss Yana duk compare kita dengan diorang." Myra terus bersuara.Headphone diletak tepi.
"Kan haritu sepatutnya kita handle form 1 bukannya diorang." Dyana pulak berkata dengan riak tak puas hati.
"Sekarang aku geram gila kes gambar aku dengan Syed.Aku tanya ahli multimedia.Diorang kata diorang dapat dari pengawas form 5." Kayra yang sedang seronok mendengar lagu terus meletak telefonnya di tepi.
"Aku geram gila waktu aku pergi jumpa Luqman.Lantaklah dah kitorang nak praktis debate.Sibuk nak mengata aku." Fara membaling bantalnya ke tepi.
Sedang rancak mereka bergosip ~
"Assalamualaikum."
Semua memandang ke arah suara itu.
"Eh,Kak Haura.Masuklah." Semua menjemput Haura masuk.
"Takpa.Akak nak cakap malam ni ada meeting tau lepas Isyak.Dekat room tau." Haura berkata lalu pergi.
"Weyh.Asal Kak Haura tak jadi Headgirl ?Bagus doe.Idol gitu." Ratna berkata.Dia dah lama minat Haura.Hahaha.
"Irene gedik tu yang nak aku rasa." kata-kata Fara membuatkan semua memandangnya.
"Nak apa ?" soal Fara.Pandang-pandang orang pulak.
"Story lah weyh." Semua mula mengerdipkan mata merayu kepada Fara.
"Tahniah Kak Haura.Tadi terdengar Sir Azman bincang dengan semua cikgu.Kak Haura nanti jadi Headgirl." Fara berkata dengan teruja.Adore gila kut dengan Haura.
YOU ARE READING
The Prefects ( 2020 )
Teen FictionIni kisah tentang Dian'z High School.Atau lebih specific ianya tentang prefects. Ingat senang sesuatu organisasi untuk berjaya ? Tanggungjawab yang besar dan penting demi masa hadapan sekolah. Nak tahu liku-liku kehidupan mereka ? Bacalah ! Hehehehe...