Kini semua orang menantikan masa untuk pulang.Yeayy.Sebulan kut diorang dekat asrama.
"Wey tak sabar gila nak balik " Fara mula berpesta dengan gembira.
"Packing dulu Fara.Nanti tak sempat.Mama kau suka datang awal" kata Dyana pasrah.Dia selalu balik paling lewat antara mereka bertujuh.
"Jomlah gais.Pesta-pesta dulu." Luna pula penghasut.
Dia menuangkan air soda ke dalam gelasnya lalu menikmatinya.Ratna pula mengeluarkan stok makanannya.
"Chill lah korang.Baru pukul 12.30.Lelaki pun tak pergi lagi solat Jumaat." Fara mula mengajak.
Diorang boleh pulang pukul 3 petang.Nak buat macam mana ? Terpaksalah.
"Jom dance !!!" ajak Kayra lalu memulakan tarian.Macam dalam club pun ada.Hahaha.
Myra yang sudah habis packing terus menyertai Kayra.Semua teruja.Aurora pun sama terus menyertai Kayra dan Myra sambil memegang gelasnya yang kosong.
Pesanan di sini jangan ikut diorang.
Ratna terus dan terus minum air soda.Acah betul air soda jer.
Yang lain mengambil tempat untuk menari.Hanya tinggal Dyana yang sedang melayan buku.
"What's up girl.Jomlah kejap lagi nak balik." Aurora menghasut Dyana.Ya Allah apa nak jadi diorang ni.
Apa lagi ?
Semua berpesta macam kera lari dari zoo
"Haura,adik-adik kau kenapa tu ?" Arlyana menyoal Haura.Dia memandang dorm di hadapan mereka.
"Biasalah tuh.Terkinja-kinja.Tergedik-gedik." Irene berkata dengan menyampah.
"Diorang tu cuba lah perangai macam prefect.Berkepimpinan sikit.Malu dekat junior weyh." Puteri menyokong Irene.
"Haritu aku nampak Fara dengan Luq.Rasa nak siat je dia.Acah ayu betul." Intan bersuara.Selama ni dia crush dekat Luqman kut.
Irene terus pergi ke hadapan pintu dorm.
"WEY PACKING BAJU TAK PAYAHLAH BISING WEYY.AKU PUN NAK BALIK JUGAK." Irene menggunakan sepenuh tenaganya menjerit.
"Good job." kata Arlyan.Seketika itu dia memandang dorm Dahlia yang menutup pintu.
"Diorang tutup pintu weyh." Puteri berkata.Dia juga berada di depan pintu.
"Dah lah.Aku nak sambung packing." kata Arlyana.
Kini , asrama sunyi lepas mendengar jeritan.
"Wah perang bakal bermula gais." Kayra berkata sinis.
"Orang nak happy pun tak boleh.Tak rilek sungguh." Ratna pula berkata lalu menyambung makan.
"Biarlah diorang.Aku penat lah nak bergaduh." Aurora mengeluh.
Masing-masing terdiam.Dah habis topik dah.
"Wey nak solat nanti kejut aku tau." kata Fara lalu mula baring di katilnya tanpa cadar.Nasib tilam bersih.
"Aku pun " Ratna jugak bersuara.
"Tak semua orang ada telefon kan ?Set alarm lah wey." kata Myra.Benda senang buat jadi susah.
"Malas.Kau set lah." Kayra terus baring di sebelah Fara.Alah malas naik katil atas.
Dyana masih dengan homeworknya.Budak pandai kan ?
"Korang tidurlah.Nanti aku kejut." kata Dyana lalu sambung membuat latihan edmet.
Semua tertidur selepas penat berpesta.
Kini semua sudah pulang.Hanya tinggal Dyana dan Aurora sahaja.
YOU ARE READING
The Prefects ( 2020 )
Teen FictionIni kisah tentang Dian'z High School.Atau lebih specific ianya tentang prefects. Ingat senang sesuatu organisasi untuk berjaya ? Tanggungjawab yang besar dan penting demi masa hadapan sekolah. Nak tahu liku-liku kehidupan mereka ? Bacalah ! Hehehehe...