sıradan bir gün

20 6 0
                                    

"Okula yetişemeyeceksin"bu kadın beni hala tanımamış hala
"Yetişirim anne merak etme sen benim koşuşumu görmedin daha"
Annemle bulaşıkları yerleştirip okul çantamı aldım. Kapıyı tam kapatacakken annemin sesi geldi "gizem paranı unuttun" ben bu yaşta untkan olamya başlamışım berhalde "tamam kapının önündeyim ayakkabımı giyiyorum."annem parayı verdikten sonra kapıyı kapatıp koşmaya başladım. O kadar hızlıydımki uçuyordum resmen. Okul beş dakikalık bir yol. Hemen okulun bahçesine girdim. Bugün pazartesi olduğu için istiklal marşı okunuyordu. Marş tam bitmek üzereydiki arkamdan bir ses geldi. Marşın bitmesini bekledikten sonra arkama baktım. Sevdiğim çocuk arkadaydı. Sonra ònüme dönüp koşmaya başladım. Sonra arkama dönüp baktığımda oda koşuyordu. Eğer hocalar marş bittikten sonra geç kalanları görseydi ailelerimizi arardı. Allahtan hocalar farketmedi bende sırama geçtim. Kankamda arka sıradaydı. Boş olduğunu görunce yanına geçtim. "Biraz daha geç kalsaydın biterdin" allahtan hocalar farketmemişti."bakıyorumda ilk defa erken gelmişsin" normalde erken gelen biri değil."sende geç gelen biri değilsin"ben ondan 10 dk once gelen biriyim. Ama bugün böyle oldu neden bilmem ama içimde bir his sanki çok sevdiğim birisine birşey olacak. Bunu düşünürken merdivenlerden yukarı çıkıyorduk. Arkamı döneyim derken merdivenlere takıldım tam düşecekken kankam beni tuttu. Arkamdan gülüşme sesleri gelince arkamı döndüm. Sevdiğim çocuk bana orda bakıyordu. Onla aynı sınıfta olan sinir olduğum erkekler vardı.
( Bu arada erkek ve kız sınıfları ayrı erkekler alt kızlar üst kattalar)
Sinir olduklarım bana bakmış gülüyorlardı. Ama o gülmüyordü. Sanki üzülmüş gibiydi. Sınıfa girerken sinir olduğum erkek grubuna sinirli bir bakış atıp merdivelerden yukarı çıktım. Sınıfa girip yerime geçtim. Orta yerde ikinci sırada oturuyordum. Sırama geçip başımı sıraya dayadım. O arada kankamda öndeki arkadaşımla konuşuyordu.onu düşünüyordum normalde bana komik olduğum durumda gülerdi ama bu sefer üzülmüş gibiydi. "Keşke beni sevse" diye fısıldadım. Sonra "sevecek görürsün"bir anda yerimden sıçradım. Kankam beni dinliyordu. Beni teselli etmek için böyle söylüyordu. Sonra sıkıca sarıldım. "Hayatımda seni gibi dosta rastladığım için çok şanslıyım." Gerçektende böyle bir dosta rastlamak çok güzel bir duygu. Kapı açılma sesini duydum. Önüme dönüp hocayı gordüm. Sonra hemen ayağa kalktım. Herkez kalkmıştı. "Günaydın çocuklar" dedi.
"Günaydın hocam"dedi bazıları. Herkez yerine oturup kitaplarını açtı. Dersleri işledik. Bu seferki zil öğle arası içindi. Iki ders işleyip eve gidecektik. Zil çalınca kankamla dışarı çıktık. Tek başına bir kız basketbol oynuyordu. Bizde onun yanına gidip oynamaya başladık. Bizden 5 dk sonra hasan sevdiğim çocuk ve yanlarında bir kaç çocuk daha vardı. Onlar genelde her tenefüs oynardı. Biz oyuna devam ederken anlamadığım bir şekilde yere düştüm. Önüme döndüğümde hasan bana elini uzatıyordu."özür dilerim gel kaldırayım" bende elimi uzatacakken elim sızladı. Sağ elimi geri çekip avcuma baktım. Biraz sıyrılmîş şekilde kanıyordu. Kimse görmesin diye sol elimle onun elini tutup kalktım. O arada sevdiğim çocuk(özgür)bana üzülmüş gibi bakıyordu. Kalktıktan sonra kankam koşarak yanıma geldi. "Yanlız bırakmaya ne kadar meraklısın"diye söylenirken hasan"gizem gizem iyisin değilmi özür dilerim" tekrar tekrar söylenip duruyordu."kendimi oyuna kaptırmışım senin düştüğünü görmedim hadi gel gidip eline buz koyalım."beni buz almaya götürürken türkçe hocası bizi gördü."gizem bişeymi oldu"dedi. "Yok hocam bişey olmadı düştüm sadece"hemde nasıl düştüm. Yerde sürükleniyordum resmen. "Bundan sonra biraz daha dikkat et"kapıdan aceleyle cıkıp gitti. Galiba önemli bir işi vardı. "Gel sana buz alalım"
"Yok sen git buz al ben burda bekliyim başka bir hocanın daha görmesini istemiyorum." Rumeysa buz almaya giderken duvara yaslandım ve onu beklemeye başladım. 2dk sonra elinde buzla gelip"elini aç"dedi.bende cebimden peçete çıkarıp rlimin üstüne koydum. Üstünede buzu koydum. "Dışarı çıkalım. Hava alırız biraz.bir bankta otururuz"dedi."tamam" dışarı çıkıp etrafa bakıyorduk boş bir bank bulmak için "bak şurdaki iyimi"kösedeydi. "Iyi" giderken arkamdan bir ses duydum. "Gizem iyimisin özür dilerim"anlamıyomu iyiyim diyorum bir daha soruyo "iyiyim onemli birşey yok" banka geçene kadar hala arkamdan aynı şeyi söyleyip durdu. Ben oturunca basketbol oynamaya geri döndü. Özgürü izlemeye başladım. Bir anda yere düştü. Aynı benim gibi düştü. Hasan benden sonra onuda düşürmüştü. Onunda sağ eli yaralanmıştı. Ayağa kalkıp hasana bağırmaya başladı. "Biraz dikkatli olsana" hasan şimdide ondan özür dilemeye başladı. Ayağa kalkıp okula giderken bana baktığını farkettim. Ona o kadar üzgün bakıyordumki "keşke onun çektiği acıyı ben çekseydim"diye düşünüyordum. Ben bir salak olmalıyım. Onun çektiği acıyı bende çektim zaten. Okula girip yukarı çıkıyordu. Sanırım elini yıkamaya lavaboya gidiyordu. Bende kankama dönerek "kanka bizde yukarı çıkalımmı şimdi bir gören olucak"   ayağa kalkıp "tamam"dedi ve beni ayağa yavaşça kaldırdı. Şuan aklımda tek bir düşünce vardı. "Neden ikimiz aynı yerde aynı kişiden aynı elden sakatlanmıştık."diye düşünüp durdum. "Nasıl bir şans ikinizede aynı şey yaşandı." Kankam merdivenlerdeyken. "Bende tam onu düşünüyordum." İkinci katın merdivenlerine gelirken yukarıda matematik hocasını gördüm."yukarıya çıkmayalım matematik hocası görebilir. Camın oraya geçip oturalım. Camın oraya geçip oturdum."canın hala acıyormu"biraz acıyordu. "Yok acısı biraz dindi." Konuşurken özgürün elinde peçeteyle lavaboya girdiğini gördüm. Eli çok acımıştı galiba. Tabi acır yerde süründü. Sonra bazı arkadaşlarım aşağı inerken beni gördüler "gizem iyimisin"iyi değilim elim şiştiği için buz koydum. Görmuyorlarmı elimde buz tuttuğumu. "İyiyim düştüm" cama dönecekken özgürün aşağıya indiğini gördüm. Bu elle  basketbol oynayacaksa delirmiş olmalı. Cama dönüp basketbol sahasına baktım. Sonra özgürün oraya gittiğini gördüm. Onların yanına gittğini gördüm. Hasanla birşey konuşup eline basketbol topunu aldı ve atmaya başladı. Attıktan sonra eli acıdığını farkettim. Elini tutmuş bastırıyordu. Oynarlarkende sağ eliyle oynayamayacağı için sol eliyle topu almaya çalışıyordu. Zil çaldı.ben hala camdan bakıyordum. Oynamaya devam ediyorlardı. Hoca onları gelip uyardığinda okula girdiler. Bizde sınıfa çıktık. Derslerimiz işlendi. Okul bitti.eve gittik. Yemek yedik fln derken akşam olmuş bile. Yatağıma geçtim. Telefonumu alıp biraz onla oyalandım. Telefonu bırakıp kitap aldım ve okumaya başladım. Düşündüğüm şey kitapla ilgili değil özgür ve benle ilgiliydi. Aklımda sadece bir cümle geçiyordu. "Neden aynı şey ikimize yaşandı kader mi yoksa başka birşeymi" kitap okuyamayacağımı anladım. Kıtabı yerine koydum. Telefonumu alıp yatağıma geçip uzandım. Telefondan şarkı açıp instagramdanfake hesabımdan özgüre bakıyordum. Fake hesabı onu görmek  için açmıştım. Normal hesabımdan istek atarsam kabul edermi etmezmi bilmiyordum korkuyordum ya kabul etmezse diye bu yüzden fake hesap açıp ona istek attım. Oda kabul etti. Şarkıyı kapatıp onu izleye izleye uyudum. Bugünümde böyle geçti.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Apr 26, 2020 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

bir aşkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin