Ali terpaksa bawa kopi Rudy dan kawannya kerana Syasya paksa. Syasya ada banyak pelanggang untuk layan. Ali mendekati meja Rudy.
Ali: "Nah ni die kopi korang" Dengan nada lembut. Zass dan Izzat berterima kasih kecuali Rudy yang dari tadi pandang Ali. 'Apahal dengan mamat ni? blah jelah!!' Kata Ali dalam hati dengan menyampah. Mereka pon minum kopi.
(11 Jam Kemudian)
Syasya: "Ali, Viktor jom balik sebab Geetha cakap kite balik awal!" Syasya tegur Ali dan Viktor di meja. Ali dan Viktor angguk dan pergi ke bilik salinan.
(5 Minit Kemudian)
Syasya dan Viktor dah balik sebab Viktor yang pandu. Viktor ajak Ali tapi Ali tolak tawaran Viktor. Ali mahu naik bas tapi...
Ali: "Ya Allah! aku lupe bas datang 1 jam lagi!!" Dengan nada kecewa. Ali tunggu dah sejam tapi tak datang2 lagi. Tiba2...
Pep pep!!
Bunyi hon kereta. Ali terkejut ada kereta hitam berada di depannya.
???: "Oi, tertinggal bas ke~~" Dengan nada usikan. Itu Rudy!? Ali tengok sudah pukul 1:30!? Ali terkejut.
Ali: "Ish.. diamlah kau!!" Ali bangun dan jalan kaki ke rumahlah.
Rudy: "Meh sini, aku hantar kau" Dengan nada tak peduli. Ali dah geram. Rudy keluar dan tarik tangan Ali masuk kereta. Ali terkejut, Ali nak keluar tapi Rudy dan pandu dan kunci pintu kereta.
Ali: "Woi ape ni!?" Dengan nads terkejut. Rudy hanya duduk di je.
Rudy: "Name aku Rudy, name kau ape?" Rudy soal Ali. Ali diam sementara.
Ali: "Ali" Dengan nada pelahan. Rudy hanya senyum kecil.
Rudy: "Rumah kau kat mane?" Rudy soal Ali. Ali dah geram sikit.
Ali: "Kat Perkampungan Cyberaya" Dengan nada pelahan. Rudy on kat radio di kereta. Tiberr keluar lagu In The Name Of Love. Ali dah rasa janggal.
(Di Rumah Ali)
Ali: "Rudy terime kasih hantarkan aku" Dengan nada lembut. Rudy hanya senyum kecil. Ali berjalan dan masuk ke dalam rumah. Rudy dah pergi.
(Di Dalam Rumah Ali)
Ali masuk dan Aisyah ada di depan Ali. Aisyah senyum lebar.
Ali: "Kenape ni?" Dengan nada hairan. Mata Aisyah dah bersinar.
Aisyah: "Tu boyfriend abang ke~" Dengan nads usikan. Ali dah blush dan terkejut.
Ali: "APE MANE ADE!?!"
Bersambung...
Sorry lama tak update😅
YOU ARE READING
Pelayan Comel Ku♥
Romance[C O M P L E T E ✔] Cerita ini mengisahkan tentang Ali, Syasya(Me) dan Viktor bekerja di Cafe. Suatu hari, ada tiga orang lelaki yang bekerja di Penyurus Syarikat datang untuk makan. Salah seorang dari mereka dari tadi memerhati Ali yang sedang mela...