Bab 5

500 36 7
                                    

Aurora terus membuka chat yang baru masuk.

Rayyan 🙄

ui tidur ke ?

Aurora tersengih sendiri.Mamat ni dah kenapa ? Dia dah save number Rayyan setelah disuruh Rayyan.

Aurora hanya membiarkan bluetick.Malas layan.Dia terus menyambung homework sambil mendengar lagu.

Tetiba ada notification lagi.

Rayyan 🙄

tidurlah kau x penat ke

Aurora tersengih.Dibluetickan lagi.Kita tengok sampai bila dia tahan.Aurora tergelak kecil.

Tetiba ada notification lagi.

Rayyan 🙄

jgn ignore i pls 😣

Aurora terus offline.Malas layan lelaki itu.Orang lain ada kacau orang lain la.

Rayyan memandang telefonnya.

"What ?Dia double tick jer ?!!!" rungutnya sendiri.

Sesungguhnya double tick is another level of pain.

Daripada dia layan kesedihannya baik dia layan instagram.Rayyan pun membuat live.Dah bosan.

PINNED MESSAGE

Crush ignore cenna tuh.

Ramai wey orang join.Nak buat macam mana ? Orang hensem.

"Hai gaiss.I sendu." Rayyan memulakan live sambil try beberapa filter.

luqishere crush ignore is another level of pain bro 😑

alifzamry__ meh aq jdi crush kau

irenecute gi tido la rayyan 😴

"Wey yang lain tulis lah something.Jangan tekan love jer banyak.Aku segan doe." kata Rayyan lalu tergelak kecil.Acah giler.

Tetiba ada satu nama membuatkan Rayyan ternganga.

auroraadelia_ joined

"Weyh gaisss.Crush aku tengok live.Hahaha"

arfanboy_. buat kerja jgn kantoi woi.

luqishere mcm ko x kenal kwn ko.

"Okay bye semua.Aku nak layan perasaan." kata Rayyan lalu stop live instagram.

Dia terbaring di katil.Bahagianya.Harap dapat mimpi crush.Aduu kuatnya harapan.

Keesokan harinya ~

"Angah !!! Bangun tak lagi ?" Puan Qairyna terus membuka pintu biliknya.

"Ya Allah anak dara !!! Aurora sayang bangun !!!Rayyan datang !!!! " Puan Qairyna menguatkan volume suaranya.Boleh bayangkan.

Aurora terus bangun.

"Rayyan ?Asal dia datang pagi-pagi buta ni ?" soal Aurora sambil menggosok mata.

"Pagi buta ?!Sekarang dah pukul 12 tahu tak ?12 !!!!!!!!!!!"

Aurora dengan gelabahnya terus masuk dalam bilik air lalu mandi.Puan Qairyna menggeleng.Perangai siapalah dia ikut.

Beberapa minit kemudian ~

Aurora bergerak ke ruang tamu bersama tudung sarungnya.

"Nak apa ?" soalnya malas.Rayyan tersengih.

"Kau tak nak ke buku kau balik ?" soal Rayyan lalu menunjukkan buku pink milik Aurora.

The Prefects ( 2020 )Where stories live. Discover now