Bab 6

425 36 0
                                    

Kini mereka semua sudah pulang ke Dian'z High School.

Seperti biasa,datang pun berpesta.

Myra memulakan tarian daripada lagu Blackpink - kill this love.

Kayra yang sudah sampai juga mengikut.Acah bersenaman konon.

"Assalamualaikum.Weh korang nak join !!!" Fara yang baru masuk terus melempar luggage miliknya.Dia pun join Myra dan Kayra.

Tetiba Luna masuk.

"Oi !!! Miss Yana ada kat bawah ui." Luna terus ke lokernya untuk menyimpan barang.

"Wey seriuslah ?!!!" soal Kayra dan Myra lalu mereka menghentikan tarian mereka.

Fara terus mengambil luggagenya dan mula susun barang di dalam loker.

"Assalamualaikum.Wey !!!! Miss Yana panggil." Aurora yang baru datang juga terus masuk ke dalam dorm dengan tercungap-cungap.Penat berlari sebelum gate ditutup.

Tetiba pintu bilik air dibuka dari dalam.

"Wey asal dia panggil ?" Ratna dengan gelabahnya terus ke loker untuk mencapai tudungnya.

"Dyana mana ?" soal Luna.

"Ouh Dyana tadi pergi kelas.Dia ada dekat bawah kut.Wey cepatlah." Aurora menggesa semua ahli dormnya.Miss Yana tuh garang okay.

Tetiba terdengar suara.

"PENGAWAS FORM 4 MANA ?!ASAL LAMBAT SANGAT NAK TURUN ?" Miss Yana dah menjerit.

"Weyh aku pergi dulu." Luna terus berlari turun ke bawah diikuti Aurora dan diikuti dengan yang lain.Matilah.

"Kenapa lambat ?" soal Miss Yana.

Irene tersengih sinis.

"Sorry,miss.Baru tahu je." jawab Aurora bagi pihak mereka.

"Saya dah pesan dekat Irene tadi.Dia tak bagi tahu ke ?" soal Miss Yana lalu memandang Irene.

Kayra tersengih sinis.

"Tak pun miss.Sebab tu kami terlewat sikit sebab information lambat sampai." Kayra mengerling Irene.

"Miss,saya bagitahu dalam group.Diorang tak on kut." jawab Irene lalu menjeling Kayra.Lawan jeling menjeling on !

"Haish apa-apa lah kamu ni.Miss nak kamu tengokkan dorm adik-adik kamu.Pastikan diorang letak baju dalam loker.Susun luggage elok-elok.Okay,korang susun lah nak dorm mana.Miss masuk bilik warden dulu." kata Miss Yana.

Mereka semua mengangguk tanda menerima arahan.Miss Yana pun berlalu pergi.

"Form 4 handle batch korang sendiri dengan form 2.Form 3 urus batch korang.Form 5 urus batch sendiri dengan Form 1.Pandai-pandailah korang susun.Okay boleh gerak sekarang." kata Irene lalu dia mengajak Arlyana ke blok tingkatan 1.Yang lain pun mengikutnya.

"Jom weyh.Nanti lambat kena marah." ajak Aurora.

"Jap,kita susun dulu.3 orang batch kita.4 orang batch form 2." cadang Dyana.

Mereka semua mengangguk.Aurora,Fara,Ratna dan Luna terus bergerak ke blok form 2 manakala Dyana,Myra dan Kayra terus naik ke atas.

Selesai kerja,mereka pulang ke dorm.

"Weyh,penat tolong diorang kemas loker." Aurora terus terbaring di lantai.

"Nasib aku jaga form 4.Tak lah payah batch kita gak." Kayra yang sedang elok main telefon membalas.

"Wey,Kayra.Jap aku ada story nih." Aurora terus bangun ke arah Kayra.Kayra terus memberi ruang.

"Diorang tu start dah." kata Luna lalu semua memandang Kayra dan Aurora.

The Prefects ( 2020 )Where stories live. Discover now