Bayan Çilekli, yanında ki Bay Peynirli'ye heyecanla; "Üzerindeki mısırlar çok yakışmış, umarım Bayan Kereviz'den satın aldığım bu mısırları beğenirsin. Hem organiklermiş" dedi yanında ki Bayan Semiz Otu'na göz ucuyla bakıp ondan onay beklermişçesine.
"Bak Bay Nar Tanesi'ne, onun da narları tamamen organikmiş"
Bay Peynirli, Bay Nar tanesine dogru elinde ki kadehini kaldırarak " o halde iyi ve güzel niyetli insanlar tarafından yenilme şerefine" dedi tebessümle karışık elindeki kadehi yudumlarken. Hepside yuvalak tabağın etrafında dizilmiş, insanlar tarafından yenileceği anı heyecanla beklemeye koyulmuşlardi. Bayan Çilekli 2 saat önce satın aldığı dut desenli şalını düzeltiyor, Bayan Semiz Otu da domatesli küpelerini son kez kontrol ediyordu. 1 hafta önce dünyaca ünlü ve sebzelerin yetiştirilme hayali olan, en gözde tarlaların bulunduğu Çukurova'dan almıştı o nazende domatesleri. Her ne kadar da küpelerinin içine az miktarda hormon karışmış olsa bile onlar Bayan Semiz Otu için çok değerliydi. Zira kilosu 12 tl'ydi. Hem ne var ki Avrupa'da bile bunlar en gözde domateslerdi. Hatta Rusya'da bile çok talep görüyormuş.. işte bunlar geçiyordu derinlere dalan Bayan Semiz Otu'nun aklından. En heyacan verici an gelmişti onlar için ve ilk ayrılan kişi Bayan Semiz Otu olmuştu. Koca göbekli bir bayanın şeker hastası kocası için hazırladığı menü olmak onlar için gurur vericiydi. İlk ısırıldığı anda inanılmaz derecede mutlu olmuştu Bayan Semiz otu.o esnada arkadaşları Bay Nar Tanesi'ne Bayan Çilekli'ye ve Bay Peynirli'ye son kez " Arkadaşlar başkalarının sizi yemesi kadar harika bir şey yok bu dünyada" dedi heyecanla ve şeker hastası adamın midesinin içindeki derinliklere doğru kayboldu..
Bayan Semiz Otu ve arkadaşları amaçlarını yerine getirmenin mutluluğunu yaşamışlardı. Çünkü onların amacı insanların kanında ve hücrelerinde hayatlarını devam ettirmek ve onlara fayda sağlamaktı. Tam bir yıl geçti bu öykünün yaşandığı günden bu yana. Bazen düşünüyorum da Bayan Çilekli acaba hangi hücrede misafir olmuş ve yeni tanıştığı arkadaşlarından kaçına, yetiştiği toprakların hikayelerini anlatıyordur. Kim bilir belki Bay Peynirli ile yeniden buluşmuş yarim kalan aşklarını tamamlamışlardır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MUTFAK HİKAYELERİ
FantasyTabak üzerindeki yemeklerle mutfakta pişirilmeyi bekleyen yiyecekler arasında geçen konuşmalardan oluşmaktadır