☕Chapter 6

1.9K 74 21
                                    

(Di Rumah Ali)

Ali sedang bermain dengan Aisyah di ruang tamu. Aisyah sedang bermain dengan permainan anak patung.

Aisyah: "Abang jadi puteri dan adik jadi putre" Adik Ali bagi patung puteri pada Ali. Ali dah blush.

Ali: "Kenape abang jadi puteri?" Dengan nada hairan. Aisyah dah gelak.

Aisyah: "Sebab muke abang macam perempuan" Ali hanya menhela nafas dengan senyuman kecil.

Ali: "Adik abang ni, oklah jom main" Mereka bermain sampai Aisyah tertidur. Ali angkat Aisyah dan letakkan di katil bilik Aisyah.

(Beberapa Jam Kemudian)

Waktu sudah malam. Ali berada di biliknya sedang tidur dna tiba2...


Krekk


Bunyi orang buka pintu. Ali tersedar kerana lampu yang terang terkene mata. Ali pusingkan badannya dan Aisyah berada di pintu sambil memegang anak patung kucing kegemarannya.

Aisyah: "Hisk... abang adik takut... hisk.." Aisyah mengangis. Ali gosokkan matanya sebelum bangun.

Ali: "Meh sini tidur dengan abang" Dengan nada lembut. Aisyah mendekati abangnya dan tidur di tepi Ali.

(Keesokkannya)

Selepas hantar Aisyah ke sekolah, Ali naik bas dan pergi kerja.

(Di Cafe)

Apabila Ali masuk, Rudy datang balik cuma dia dan... seorang wanita? Ali masuk dan pergi ke bilik salinan. Kali ni ramai pelanggan datang kerana orang bekerja dapat rehat. Ali ambil pesanan Rudy pulak.

Ali: "Nak order ape?" Dengan nada lembut. Wanita itu berambut pendek dan sedang memeluk tangan Rudy. Rudy dah menyampah terus tarik balik tangannya dan pandang pada Ali.

Rudy: "Nak order kau~" Dengan nada mengoda. Ali dah blush. Wanita di tepi Rudy tu dah jeles.

???: "Baby~ baby janji kat I nak pergi shopping same2kan~" Dengan nada mengoda. Rudy palau rakan sekerjanya yang berada di tepi. Rudy mahu pesan kopi dengan krim dan roti chocolat.

Rudy: "Alicia kau nak ape?" Dengan nada kasar. Wanita itu adalah Alicia.

Alicia: "Hmp! nak kopi dan roti blurberry jam" Dengan nada kasar. Ali catat dan pergi ke dapur. Alicia paling pada Rudy.

Alicia: "Sape tu??" Dengan nada gedik. Rudy palau.

Alicia: "I cakap ni! sape die tu!" Dengan nada kasar. Rudy dha geram terus paling pada Alicia.

Rudy: "Kau dengar sini, kalau aku tak nak khawin dengan kau aku tak naklah!!" Dengan nada kasar. Alicia dah ketawa pelahan.

Alicia: "Hehehe... you kene dengar cakap ayah I! ayah you pakse kau khawin so, khawin jelah dengan I!!" Dengan nada geram. Rudy dah menyampah.

Rudy: "Aku ikut aku, kau nak ikut cakap ayah aku sangatkan? ikutlah asalkan aku tak khawin dengan perempuan gedik macam kau!!" Dengan nada kasar. Alicia dah geram terus bangun dan keluar dari kedai itu. Ali datang dengan pesanan Rudy dan Alicia.

Ali: "Nah, eh? mane girlfriend kau?" Dengan nada hairan. Membazir je. Ali lihat sekeliling.

Rudy: "Die tu bukan girlfriend aku, cume kawan sekerje aku" Dengan nada lembut. Ali hanya men'oo' je.

Ali: "Tapi pesanan die ni?" Ali tunjuk pada pesanan Alicia.

Rudy: "Ooo, kau makan jelah meh sini duduk dengan aku" Dengan nada mengoda. Ali dah blush.

Ali: "Saye ade kerje---eh?!" Rudy tarik tangan Ali dan Ali duduk di ditepinya.

Rudy: "Meh sini saye suap awak~" Dengan nada mengoda. Ali ikut je cakap Rudy. Ramai pelanggang sedang memerhati Ruli. Syasya yang nampak seseorang suap Ali membuatkan rasa... hairan.

Viktor: "Syasya kenape dengan kau?" Dengan nada hairan. Viktor tengok di tempat Syasya sedang memerhati.

Syasya: "Itu bukan orang yang prank Ali ke?" Viktor hanya angguk dan kembali ke dapur. Geetha yang mahu pergi kedai dengan kawannya ternampak Ali pemerjanya sedang makan dengan seorang lelaki. Geetha keluarkan telifon dan ambil gambar. 'Wow~ I ship it!' Kata Geetha dalam hati dan pergi keluar meninggalkan Cafe. Ali dah blush sebab ramai memerhatinya dan ambil gambar.

Ali: "Rudy, dahlah ramai tengok!" Ali cuba cover malunya. Rudy sambung suap Ali.

(Beberapa Jam Kemudian)

Cafe sudah tutup. Ali, Syasya dan Viktor sudah balik. Ali naik bas dan sudah sampai ke rumahnya. Ali nampak ada kereta hitam di depan rumahnya. Ali masuk dan terdengar Aisyah dan seseorang ketawa di ruang tamu. Ali mendekati ruang tamu dan ternampak... RUDY!?!

Ali: "Rudy!? ape kau buat kat sini!?!"


Bersambung...

Pelayan Comel Ku♥Where stories live. Discover now