Jam tangan dilihat berulang kali.Pukul sebelas setengah malam.Ada jugak dia ditembak polis pencen bila balik rumah kejap lagi ni.
Renik-renik peluh menghiasi dahi.Cemas punya pasal,pendingin hawa pun gagal menyejukkan tubuh.
Pak cik,boleh cepat sikit tak?saya dah lambat ni?Naura menggesa pemandu teksi agar mencepakan pemanduamnya.
Biar lambat,asal selamat,jawab lelaki empat puluhan itu.
Kedua dua belah matanya dijulingkan ke atas.Tak faham situasi betullah orang tua ni.Naura mendengus kecil.
Ini semua Haikal punya pasal.Sibuk sangat mengajak dia bermain Play Station hingga dia lupa waktu berlalu dengan pantas.Petang tadi,papanya sudah berpesan agar pulang awal.Ligat otaknya memikirkan barisan jawapan untuk si ayah kelak.Dia paling anti dengan mulut bising mesin ayahnya.Boleh pecah gegendang telinga.
BUM!
Aduh!lamunan Naura mati begitu saja.Kepalanya yang terhantuk pada kerusi pemandu digosok perlahan.Kering semangat!
Mujur lah dentuman itu tidak menggegarkan otaknya.Ada jugak arwah malam ni.Huish,dia masih muda.Tak berniat nak mati awal.
Sebuah kereta muncul dari simpang kiri jalan,sekonyong-konyong melanggar teksi yang dinaikinya.Walhal,lampu trafik berwarna merah.Buta ke apa?
Naura membuang pandang ke luar cermin.
Habislah teksi aku!bebel si pemandu teksi.Lelaki itu bergegas keluar dari perut kereta.Pergi membuat perhintungan dengan si tukang langgar.
Naura berdiam diri di seat penumpang.Tiada hati untuk masuk campur.Sekadsr mebebel kerana perjalannya semakin lewat menuju destinasi.Bersedia sahajalah dengan kemungkinan besar dia akan 'dibasuh' oleh ayahnya sebentar lagi.
Dia berpeluk tubuh memandang Aston Martin V12 Vantage warna perak.Seorang jejaka berhoodie keluar dari kenderaan mewahnya.Bersua muka dengan pak cik teksi.
Kesamaran malam menghadkan pandangan.Nampaknya,pemandu teksi itu ssdang berleter panjang manakala jejaka itu hanya berlagak cool sahaja.Jari telunjuk menghala ke bahagian hadapan kereta kereta yang calar.Juga ke dalam kereta.Mungkin mengatakan dia bahawa dia sedang membawa penumpang.Pemandu teksi itu tidak puas hati dengan apa yang berlaku.
Berderau darah Naura tika si pemandu Aston Martin menapak ke teksi.Bukan membelek kerosakan tapi,menuju ke pintu Naura.
Tok! Tok! Tok!
Cermim sisi Naura diketuk.Perutnya memulas.Apa hal pulak ni?Nak merompak ke ape?Adakah pemandu Aston ini bersubahat dengan pemandu teksi untuk menculiknya?Naura seram sejuk.
Tok! Tok! Tok!
Sekali lagi tingkap kereta diketuk.Tawakal jer lah Naura.Allah sebaik-baik pelindung.Salah kau jugak keluar malam malam buta ni,desis hatinya.
Jari jemari menggigil menurunkan sebahagian cermin kereta.Seraut wajah asing menatap Naura.
I apologize for the inconveniece.
Ooo..bukan orang melayu rupanya mamat ni.Orang jepun rupanya.
Did you hurt somewhere?soal pemuda tinggi lampai itu lagi.
Melalu pancaran lampu jalan,Naura pasti anak mata pemuda itu bukan berwarna hitam.Erk,dah nama pon jepun mestilah lain.Apa yang hairan sangat Naura?
Im okay.Microsleep?Naura menebak
Selalu dengar isu kemalangan terjadiakibat pemandu tertidur beberapa saat ketika memandu.Mungkin mamat ni pon mengantuk.Itu yang menghentam teksi ini.
YOU ARE READING
MR HANDSOME MY HUSBAND
RomanceTengku Arian nashimoto,seorang lelaki kacukan jepun yang mempunyai rupa paras yang handsome berpindah ke Malaysia kerana mengikut ayah dan ibunya. Satu keadaan berlaku yang mengakibat dia dengan seorang wanita mula membenci. Namun takdir Allah,Arian...