,,Ahoj, Evi."
Otočila jsem se od notebooku a podívala se na Lili, která zrovna přišla z práce.
,,Ahoj, Lili."
,,Copak děláš?" zeptala se, když odhodila tašku a sedla si vedle mě na gauč.
,,Jenom zapisuju diagnostiku jednoho z mých pacientů."
Pokývala hlavou a podívala se na polovipitou flašku červeného vína, co jsem si k tomu otevřela.
,,Nepřeháníš to už trochu s tím vínem?" zeptala se se staroslivým výrazem na obličeji.
Protočila jsem panenky.
,,Já poznám kdy to přeháním, Lili," zvedla jsem se a přešla do kuchyně.
,,Udělala jsem ti oběd."
,,Děkuju," odpověděla a pak jenom mlčky vstala a začala si z hrnce na talíř nabírat jídlo a pak si šla sednout k jídelnímu stolu.
,,Ty si nedáš?" zeptala se, když jsem se vrátila zpátky k notebooku.
,,Nemám hlad," odpověděla jsem zadumaně a přemýšlela, co napsat dalšího.
Dalších pár minut bylo ticho, které přerušovalo občasné zvuky příboru o talíř a cvakání klávesnice.
,,Nebude ti vadit když zapnu rádio?" zeptala se Lili.
Zavrtěla jsem hlavou.
Zvedla se a sebrala z konferenčního stolku ovladač.
Za chvíli se rozezněl barákem zpěv. Hned jsem poznala typický hlas Roberta Planta z Led Zeppelin.
Po pár minutách písnička skončila a ozval se veselý moderátor: ,,Tak to byli Led Zeppelin a jedna z jejich nejznámějších písniček Whole lotta love. A co dalšího nás čeká? To už vám poví, Petr. Petře?"
,,Ano, ano. Mám pro vás pár zajímavostí ze světa hudby. Kapela Kiss opět ohlásila další tour po Evropě."
,,Já myslel, že před rokem tvrdili, že to byla jejich poslední tour," odpověděl posměšně druhý moderátor.
,,To já taky, Honzo. Stejně jako to tvrdili pár let před tím."
Oba dva se falešně zasmáli.
,,Něco dalšího, Petře?"
,,Ano Honzo. Mám tu jednu peprnou zprávu. Kytarista z kapely Rammstein vydal další solo album...."
Zvedla jsem hlavu.
,,Další?" zeptal se moderátor.
,,Ano, vážně další. Tentokrát ne, ale s jeho vedlejším projektem Emigrate, ale pouze s neznámou klavíristkou."
,,Klavíristkou?" zeptal se druhý moderátor ještě překvapeněji.
,,Přesně a víš co je na tom nejpikantnější?"
,,No to teda nevím, Petře."
,,Říká se, že tato neznámá dáma pochází z České republiky a nikdo o ní nic neví."
,,Takže nějaká nová tajná společnice z České republiky?"
,,Vypadá to tak, Honzo."
,,Pane jo, Petře. Máš tam nějakou ukázku z tohoto nového alba?"
,,To mám. Pojďme si ji poslechnout, Honzo."
Moderátoři přestali kecat a ozvaly se první klavírní tóny. Poznala jsem to. Byla to třetí písnička. Na té jsme nejdýl pracovali.
Popadla jsem ovladač a rádio vypla.
,,Co je? Mně se to líbilo," řekla naštvaně Lili od jídelního stolu.
,,Mě to rušilo."
,,Hudba tě při práci nikdy nerušila," podivila se.
,,Tak teď už jo."
Popadla jsem flašku vína a nalila si plnou skleničku. Sedla jsem si a půlku jí vypila na pár loků.
,,Evo, děje se něco?"
Podívala jsem se na Lili.
,,Jestli se něco děje? Náš otec otec umírá, Lili!" cítila jsem jak se ve mně budí vztek.
,,Umírá a ty se ani neobtěžuješ za ním jít. Vždycky jsi před problémama zbaběle utíkala a dělala, že neexistujou, ale musíš už sakra tý realitě čelit! Umírá, Lili!" rozkřičela jsem se na ní.
Venku se rozštěkal Kurt.
Lili jenom seděla a neveřícně na mě civěla.
,,Nic k tomu neřekneš?"
,,Já...já..." začala, ale nedořekla to a zadívala se na svůj už skoro prázdný talíř.
,,Půjdu se projít s Kurtem," řekla jsem stále naštvaně.
Popadla jsem vodítko a zabouchla za sebou dveře.
Jakmile jsem se ocitla sama, rozbrečela jsem se.
ČTEŠ
RammLive
RomansaJeden den, jedna kavárna, jeden post, jeden klavír. To všechno změní můj život od základu a já se jako netušící obětní panna vrhám do víru hudební branže.