hoofstuk 17

0 0 0
                                    

Steenbok kon het niet aanzien dus besloot de jongen te redden. Hij nam hem mee naar een grote heuvel met een jonge treurwilg bovenaan de top. Hij legde de jongen neer en snapte wat er zonet gebeurd was.

De jongen kon niet zwemmen.

Maar zonder daaraan te denken was hij vastberaden genoeg om het meisje te redden al werd het zijn dood. Hij liet zich zinken tot aan de steen en snee het touw los maar geraakte niet meer boven water. Steenbok keek op naar de andere sterrenbeelden en iedereen was het erover eens. Dit werd de allereerste stellix.

De jongen kwam weer bij bewustzijn. En zag een witte lichtcirkel rondom hem. Alle sterrenbeelden waren neergedaald om hem te begeleiden: steenbok, waterman, vissen, ram, stier, tweeling, kreeft, leeuw, maagd, weegschaal, schorpioen, boogschutter. Ze vormden een witte licht cirkel rondom hem. En daar vond het eerste ritueel plaats ooit. Als geschenk voor zijn daad kreeg Avalon het geschenk van eeuwige leven en het meisje als zijn mens, objix, die hij voor eeuwig en altijd zou moeten beschermen.

Hij stichtte een rijk genaamd Estrella en hij mocht als koning kiezen wie hij zou opleiden als nieuwe stellixen. Steeds meer en meer stellixen werden ingeweid en stilaan werd Estrella een wereld op zich.

Je blijft echter niet voor eens en altijd stellix. Stellix wilt zeggen dat je een leerling bent. Uiteindelijk wordt je een protix, een beschermer van jouw persoon die je krijgt van zodra je hem of haar bent tegengekomen.

Nadien kan je kiezen of je je nog wilt specialiseren of niet.

Je kan bijvoordeels specialiseren faitix, een strijder. Je hoeft niemand in de buitenwereld beschermen maar wel ben je een soldaat van het rijk Estrella, jij beschermt iedereen binnenin het rijk, dat is jouw taak.

Je kan ook opgeleerd worden tot een somnix, beschermer van dromen. Jij beschermt dan jouw persoon door te verschijnen in zijn of haar dromen als iemand of iets. Je kan hem of haar zo raad geven waardoor ze beschermd worden.

Of je kan ook in de leer gaan als iustix, beschermer van rechten. Zo kom je in de rechtbank van Estrella terecht en bescherm je de rechtvaardigheid binnenin het rijk.

Oh en dan kan je ook nog curix worden. Dan ben je beschermer van de gezondheid. En hou je je meestal bezig met de zorg hier in Estrella. Wat je uiteindelijk wordt is volledig je eigen keuze.

En als laatste kan je uitverkozen worden als omnix, beschermer van alles. Hiervoor moet je uitgekozen worden door de sterrenbeelden zelf, die keuze is niet aan jou. Jij hebt alle krachten van zowel somnix, protix, iustix, curix als faitix. Dat gebeurt bijna nooit. Tot nu toe is de enige die deze eer heeft gekregen enkel nog maar Avalon geweest. Aangezien hij alles moest aanleren aan iedereen in het begin dus moest hij wel beschikken over alle krachten.

Oh en voor ik het nog vergeet hebben we ook nog de objix. Dat is eigenlijk gewoon de persoon die jij beschermt. Je krijgt zijn of haar naam van zodra je in de gewone wereld hem of haar tegenkomt en een connectie maakt.

En zo zit onze wereld in elkaar. Je begint als normaal persoon of wordt geboren in onze wereld, je wordt uitgekozen als stellix en iemand wordt aangewezen als je leermeester. Zij leiden je op tot faitix, protix, somnix, curix of iustix en die rol vervul je voor de rest van je leven.
Voila dat is onze geschiedenis.” Eindigde ik uiteindelijk

“Goed zo, je kent je geschiedenis dus nog. Je bent wel nog vergeten uit te leggen dat we afgezonderd zijn van de wereld waarin de mensen leven die we moeten beschermen. Dat komt omdat als mensen onze wereld zouden ontdekken dan zouden ze onze krachten willen stelen of er misbruik van willen maken.

Wij leven hier een volledig ander bestaan. Een wereld met maar 2 seizoenen zonner en mooner. Zonner begint vanaf de zon op komt en mooner start van zodra de maan verschijnt. Het weer dat zich dan afspeelt kan bij zonner overeenkomen met de lente en zomer en bij mooner met winter en herfst. Ook dat laatste was je er nog vergeten bij vermelden.” Merkte Laurens eigenwijs op.

“Ik ben wel opgelucht. Want toen ik jou daar zo zag in dat kamertje dacht ik echt dat…” en plots zweeg hij.

“Dat wat?? Wat hou je ineens achter?” vroeg ik hem ongeduldig.

The secrets behind the starsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu