Kini tibalah masa yang dinantikan.Apa lagi ?Kemlah.
"Irene,kau bawak apa ni ?Berat gila nak mati." rungut Puteri yang membawa luggage Irene.Di tangan Irene ada lagi dua beg.
"Oi,kau ingat vacation ?" perli Luqman.
"Lantaklah.Tu semua barang keperluan tau." balas Irene lalu masuk ke dalam bas.
Dibiarkan Puteri menyimpan luggagenya di bawah.
Kayra memandang Irene yang baru masuk itu.Kakinya sengaja dilunjurkan ke tepi lalu ....
Buk.
"Aduhhh sakit " rengek Irene.Aurora segera membantu.
"Kak Irene okay tak ?" soal Aurora.
"Kak Irene,sorry lah.Tak sengaja" ucap Kayra sambil tersenyum.
"Ish." Irene terus ke tempat duduk belakang.
Aurora dan Kayra berhigh-five.Padan muka dia.
Tetiba Rayyan masuk.
"Okay semua.Dalam bas ini Sir Azman suruh aku awasi korang.Lagi 4 orang naik dengan Sir Azman.So sekarang nih macam dah cukup orang.Kita boleh ready and gerak." kata Rayyan.
Luqman dah duduk dekat seat depan sekali.Hanya itu je yang tinggal.Belakang mereka ada Kayra dan Aurora.
Rayyan tersenyum lalu duduk di sebelah Luqman iaitu depan Aurora.
Bas pun mula bergerak.Suasana di dalam bas sunyi kerana semua tertumpu kepada gajet.
"Luq,aku tidur jap." kata Rayyan lalu mengubah seat didukinya.Dia merendahkan seat itu.
Tapi masalahnya,dia rendahkan seat tu sampai Aurora punya ruang sempit.
"Oi,Rayyan.Ataskan sikit.Aku sempit nih." kata Aurora dengan geram.Kayra tergelak dah.
"Hmm" hanya itu balasan Rayyan sambil mata terpejam.
Aurora terus menyepak seat itu dengan sekuat hati.Geram betul.
Dyana di seat sebelah sana tergelak memandang Aurora.Kesian betul.
"Rayyan !!!!" Aurora memanggil namun tiada balasan.
Aurora meletakkan kepalanya di atas seat Rayyan.Seronok juga letak kepala kat sini.Dia pun tertidur.
Kayra memandang Aurora sambil tersenyum.Pikir sweetlah diorang nih.
Di seat belakang ...
"Arlyana !!! you tengok tuh." Irene menunjukkan ke arah Aurora.
"Kan aku dah kata.Dia jumpa Rayyan auto gedik." kata Arlyana.
Irene mendengus.Behave kau Aurora.
Kayra yang memandang Dyana di seat sebelah sana.Thumb ups ditunjukk.Dyana membuka kamera lalu menangkap momen indah Aurora dan Rayyan.
Kini mereka semua sampai di tempat kem.
"Semua pergi letak barang-barang kamu ke dalam bilik then datang dekat dewan ni." arah Sir Azman.Mereka terus bergegas ke bilik mereka.
Sesampai di bilik,
"Wey !!! Cantik tau tak tempat ni.Dah la sejuk." kata Ratna lalu melompat di katil.
"Ratna,pergi ambil wudu' cepat.Nak solat kan " kata Fara lalu menyusun barang-barangnya.
"Aurora,aku ada something nak tunjuk ni." kata Dyana sambil tersengih.
"Aku tahu.Bak sini aku nak tengok." kata Aurora lalu bergerak ke arah Dyana.
"Tak habis edit lagilah.Sabar jap." kata Dyana lalu mengelak daripada Aurora.Aurora terus mengejar Dyana.
YOU ARE READING
The Prefects ( 2020 )
Teen FictionIni kisah tentang Dian'z High School.Atau lebih specific ianya tentang prefects. Ingat senang sesuatu organisasi untuk berjaya ? Tanggungjawab yang besar dan penting demi masa hadapan sekolah. Nak tahu liku-liku kehidupan mereka ? Bacalah ! Hehehehe...