«... і навіть ім'я у нього Максим, від латинського слова « maximus »- найбільший, не те, що я. Просто Маша, Машка, Марія від давньоєврейського, то чи гірка, то чи свята, чи то ще якась. Величчю вже точно не пахне. Хоч куди плюнь - банальність. Я звичайна сіра миша, зі звичайної сім'ї, зі звичайним середнім атестатом, звичайними інтересами і відсутністю прекрасної зовнішності супермоделі ... »- ось, це взагалі бомба, - почав насміхатися хлопець, перегортаючи сторінку важкого зошита , -« ... у Макса очі, про які кажуть, ніби безодня з чортами, такі, знаєте, глибокі, неймовірно-сині і привабливі, мої ж світло-зелені, не те, що безодньою не назвати, навіть на ставок з жабами не тягне ... » Блін, Купчинська, та ти поет, а ми всі роки і не здогадувалися! - купка однокласників і кілька дівчат з паралелі стали просто заливатися сміхом, надриваючи животи.
Випускний, кінець червня, шикарний клуб, де зібралися дві паралелі і безліч вчителів. Танці, радість з нагоди закінчення школи, а посеред всіх цих веселощів стояла червона, Маша, стискаючи свою сумку, як рятувальний круг. Всередині щось обірвалося, можливо, у неї сталося відразу кілька мікроінфарктів, а заодно Земля змінила орбіту, тому що Машу повело в іншу сторону. Дівчина спробувала вирвати свій нещасний щоденник, який загубила в школі кілька днів тому, але марно. Її однокласники і не думали його віддавати, продовжуючи сміятися, вигукуючи особливо образливі цитати. Але найобіднішим було те, що той самий Макс з щоденника стояв з усіма і сміявся голосніше за всіх.
Не бажаючи це все більше ні бачити, ні чути, Маша розвернулась і побігла по сходах коридору клубу вгору, мріючи сховатися в найвіддаленішому куточку всесвіту. Бігти, бігти швидше додому. Очі так сильно застелили сльози, що Маша спіткнулася і впала, розбивши обидва коліна в кров. Розмазуючи рукою кров, яка перемішується з пилом, випускниця встала, зашипівши від болю і образи. Варто зберігати одинадцять років школи репутацію непримітної тихі, щоб так зганьбитися на весь їх випуск. Випуск!
Єдиною втіхою було те, що скоро вона поступить в Москву на юрфак, поїде і ніхто про неї не згадає. Перетерпіти липень, а далі зібрати речі, видалити всі соцмережі, стерти себе з цього міста, як друкарську помилку в вордівському документі. Немає і не було ніякої Маші, закоханої дурепи, яка малювала в зошитах на уроках і відповідала тільки тоді, коли її питали.
Але незважаючи на це, сльози, що душили її, ніяк не припинялися. І справа була навіть не в її ганьбі. На що вона сподівалася? Щоденники пишуться, щоб їх читали. Можна скільки завгодно виправдовуватися тим, що вона почала вести особистий щоденник два роки назад, тому що було важко від скандального розлучення батьків і хотілося виплеснути біль на папір. Але так було спочатку. Потім вона писала просто, тому що вона мала що розповісти самій собі. Дівчина писала сама собі рецензії на фільми, що дивилася, виписувала хороші цитати з вподобаних книг, писала, як сильно їй став подобатися зірка школи Максим Савченко. Писала часто, коли було сумно або коли просто хотілося поміркувати. Звичайно, все це можна було розповісти своїй шкільній подрузі, але деякі особисті речі хотілося зберегти.
- Дуже добре зберегла, - Маша шмигнула носом, дивлячись на забруднене після падіння на асфальт плаття.
А може, вона вела щоденник, тому що мріяла, що його знайде Макс? Прочитає і зрозуміє, яка вона класна, як багато у них спільного, як вона його любить, і який він був сліпий всі ці роки.
- А потім над нами б засяяла веселка і побігли б рожеві єдинороги, - зітхнула дівчина, наближаючись до дверей рідного під'їзду. - Ванільна нісенітниця з ванільних книг, а я ванільна дура.
- Стій, Маша! - окликнув раптом ззаду.
Дівчина знову відчула, як всередині все стискається від жаху. Невже її однокласники настільки моральні виродки, що побігли за нею з клубу, щоб принизити ще сильніше? Тому що прямо до неї біг по залитій тьмяним світлом ліхтарів вулиці Вадим Вернадський - кращий друг Макса з паралельного класу і ще одна шкільна зірка.
Хлопець наздогнав її і дивним поглядом подивився на брудні, мокрі від крові коліна.
- Ти в порядку? - навіщось спитав він, дивлячись то на її коліна, то на заплакане обличчя з тушшю, яка потекла, під очима.
Маша навіть відповідати не стала, тільки повернулася боком, щоб набрати код на домофон. Неначе Вернадський не в курсі її ганьби. Наче його там не було.
- Тримай, Купчинська, і не втрачай більше, - Вадим стукнув легенько по плечу її ж зошитом.
Дівчина не знала, була справа в його надто м'якому голосі або в співчутливому виразі обличчя, якому дівчина не вірила, але вона обернулася і подивилася на нього таким злим поглядом, що хлопець відійшов, здивувавшись такою зміною. Вона дивилася на нього не менш хвилини, а потім розвернулася і увійшла в під'їзд, вирішивши для себе, що більше ніколи не доторкнеться до цього зошита, який зіпсував їй випускний.Такою жалюгідною і приниженою вона ще ніколи себе не відчувала. Їй було соромно, образливо, але найгірше виявилося розчарування на весь світ і на Макса. Вона завжди вважала, що у неї непоганий клас. Близько вона ні з ким не дружила, але у них були хороші стосунки, які всіх влаштовували. Маша була рада парі своїх подруг і кружку малювання після школи, а її однокласники були раді, що іноді вона давала списувати алгебру і не була занудою. А тепер Маша переконалася, що її однокласники - породження пекла, яких вона не захоче бачити і через десять років на зустрічі випускників. А Макс не коштував ні її поетичних висловлювань, ні солодких мрій, ні наївних фантазій. Це була просто мильна бульбашка, а вона була мрійливою дурепою.
Маша зайшла у ванну і, відкривши кран з холодною водою, почала терти обличчя, немов намагаючись змити ганьбу. Разом з тушшю, слідами макіяжу і сльозами вона немов намагалася змити саму себе, вирішивши, що з цього дня все буде інакше. Вона більше ніколи не дозволить нікому виставити себе на посміховисько, більше ніколи не буде вести ніяких особистих щоденників і взагалі, видалить всі соцмережі. Вона переїде і почне все з чистого аркуша.
***
Маша кинула останній погляд у дзеркало, не розуміючи, чому раніше ніхто не говорив їй, що існують зачіски крім косички-колоска або кінського хвоста. Перукар, якого вона вчора відвідала, створив диво, коли зробив стрижку і показав, як швидко і не напружуючись зробити дуже красиві локони. Посміхнувшись своєму відображенню, вона підхопила сумочку і вийшла з кімнати. Перше вересня - чим не привід почати нове життя?
ВИ ЧИТАЄТЕ
Тобі ж подобається
Fanfiction«Читаючи першу сторінку, я вирішив, що ти божевільна. На п'ятій мені подумалося, що ти кумедна. Ближче до двадцять другої я зрозумів, що ти мені дуже подобаєшся. А на сорок сьомій я остаточно в тебе закохався ... Не знаю, захочеш ти зустрічатися з т...