Samen kunnen we alles bereiken. We kunnen doen wat we willen; doen waarover we gedroomd hebben; doen waar je altijd al naar begeerd hebt. Iedereen zal kunnen doen wat ze ooit gewild hebben. Alles wat vroeger niet zou kunnen: kan nu. Een koninkrijk waar jij een belangrijke rol zou spelen. Een koninkrijk met eindelijk inwoners die blij zijn met hun koning: met mij. Jij zult het leven leiden, letterlijk, die jij zou willen; waarvoor jij hiernaar toe bent gekomen; waar je al je hele leven voor gewerkt hebt.
Maar dan moet jij, ja - jij: met mij samen werken.
Je zult begeleid worden door mijn personeel; door mij en mijn vrouw; door je slaaf - die je krijgt; door de mensen waarvan je zegt dat ze dat moeten. Men gaat je niet observeren, maar wel volgen. Je zult het niet doorhebben, maar toch gebeurt het. Dat heet geen verraad, maar zorg. We kunnen je niet één twee drie loslaten.
Je zult alles tegen mij moeten zeggen wat je gaat doen de komende dagen. Wat je denkt, waarover je droomt: alles zal je tegen mij moeten zeggen. Dit is een verplichting; een bevel. En je hebt mij gehoord. Krijg je een brief, stuur je een brief: ik moet hem gezien hebben.. Zonder mijn toestemming gaat er geen brief met jouw naam uit het paleis weg.
Ik wil dat je naar mij luistert, wanneer ik dat wil. Ook wanneer je al in een gesprek zit, en ik erdoor praat, zal jij mij moeten gehoorzamen. Altijd.
Als ik zeg altijd is dat ook zo. Want ik meen alles wat ik zeg. Dat weet je.
Jij zult uitgehuwelijkd worden. Ik weet nog niet aan wie. Maar als ik iemand vind die geschikt voor jou is, dan zal ik dat dan ook meteen tegen jou zeggen want jij zult ook alles tegen mij meteen moeten zeggen.
Wolven zullen zij aan zij staan naast ons. De wolven zullen we begeren en hoog opstellen. Ze zijn voor ons de dieren die ons beschermen, de dieren waarmee we kunnen praten want zij zullen ons altijd snappen. Ook al kunnen ze dan niet praten, ze voelen ons aan. Net zoals paarden, weten ze wanneer je angstig bent; wanneer je boos bent; wanneer je blij bent. Een mens kan dat niet. Gelukkig maar. Toch?
Met mijn vrouw zal ik het land regeren. In de naam van de koning mag jij landen veroveren. Als jij ons geloof verspreid, zal je hoger gewaardeerd worden. Een deel van al het opbrengst, zal je mogen hebben...
Jij zult leven zoals wij dat doen. Leef je leven met belang. Denk bij elke stap na; denk bij alles na wat je wil zeggen. Maak geen verkeerde dingen, doe geen verkeerde dingen. Want wanneer je dat wel doet; zullen de consequenties hoog zijn.
Wanneer het land aangevallen wordt, zal ik je beschermen. Mijn leger; ik; de koningin; wij allemaal. Iedereen is met elkaar verbonden. Zo zal jij ook voor ons klaar moeten staan, wanneer we door het lot gedwongen zijn.
Je zult trouw beloven aan ons land; aan het volk; aan iedereen die aan onze zijde staat. Maar pas op: let op met vreemdelingen - ook met inwoners van ons land; ze zullen je testen. Hoe ver kunnen ze gaan? Jij stelt de grenzen. Mogen ze je wel aanspreken met "Lady" of moet dat voortaan met "Lord" of met "Queen of the armies"? Jij bepaalt hoe ver ze kunnen gaan. Je bepaalt hoe ze je moeten behandelen.
Maar dit alles, mijn jongedame, kan pas gebeuren wanneer jij gaat samenwerken met mij en de regels gaat volgen. Anders zullen er vreemde dingen gebeuren: met jou, maar dat kan ook met je broer of andere familieleden gebeuren. We zullen je pijn gaan doen; totdat het je breekt.
Hebben mijn woorden je geraakt? Ik hoop van wel. Want ik ben de koning; de koning van Vallutus. Mijn naam is Aodhan Reagan. Mijn vrouw, genaamd Vaughn Reagan, zal je begeleiden in je proces. We zullen je niet meteen loslaten. We zullen je niet als grof vuil behandelen, want jij bent immers, mijn jongedame, ridderes van Odin, Fiacre Sloane van Ahuva.
Als je overeenkomt met ons, wordt je vierde in de rij van de opvolging van de troon. Maar vergeet niet: de doelen die aan je gevraagd worden, zal je moeten behalen. Dat is zo.
Weet je wat er met de vorige koningsassistente is gebeurd? Dood gemaakt door mijn vrouw; de koningin, omdat ze verraad toonde. We hadden geen zeker bewijs, maar de geruchten gingen zo rond...
Trouwens, mijn jongedame, als cadeau wanneer je instemt, krijg je een wolf. Hij of zij zal je beschermen en een band met je opbouwen. Laat hem niet los; geef hem altijd aandacht; beloon hem wanneer hij zijn werk goed doet; laat hem niet in de steek.
Ik hoop dat je snel je beslissing hebt gemaakt. Ik zeg dit in de naam van de Koning; De Koning van Vallutus, Aodhan Reagan.
JE LEEST
Lupi
FantasíaHet land Vallutus wordt aangevallen door de volk De Liren. Ze zijn erg krachtig en sterk, en daarom neemt Koning van Vallutus - genaamd Aodhan Reagan, een extra koningsraadgever aan. Een meisje. Volgens de mensen van de raad is hij compleet gek gewo...