"Peri ışıkları," dedi Şişman Hanım'a Harry.
Şişman hanım saç bandını düzeltirken Harry içeri girsin diye öne savruldu. Ortak salona girince Harry Ron'un kül rengi bir yüzle Ginny'nin yanında oturduğunu görünce çok şaşırdı. Ginny Ron'a moral vermeye çalışıyordu.
"Ron, n'oldu?" diye sordu şaşkınlıkla. Ron yüzünde bir dehşet ifadesiyle ona baktı.
"Neden yaptım ki?" dedi hiddetle. "Ne oldu bilmiyorum, gerçekten bilmiyorum nasıl yapabildim!"
"Ne yaptın ki?" dedi Harry
"Fleur Delacour'u baloya davet etti." dedi Ginny. Gülmemek için kendini zor tutuyormuş gibiydi. Harry ağzı açık Ron'a baktı.
"N'aptın, n'aptın?" dedi. Şimdi o da gülmemek için kendini tutuyordu.
"Neyden cesaret aldım da yaptım hiçbir fikrim yok!" dedi Ron hararetle. "Her yer insan kaynıyordu, herkes izliyordu! Giriş salonundan geçerken onu gördüm- Diggory'le konuşuyordu. Birden ne oldu anlamadım ama- bir bakmışım ona benimle baloya gelip gelemeyeceğini soruyorum!"
Ron inleyerek iki elini yüzüne kapattı. Boğuk bir sesle konuşmaya devam ediyordu. "Bana sülükmüşüm gibi baktı. Ciddiye bile almadı. Sonra - sonra birden kendime geldim ve kaçmaya başladım."
"Veela kanı var onda. Büyükannesi Veela'ymış. Büyük ihtimalle sen ordan geçerken Diggoy için o eski cazibe sihrini kullanıyordu." dedi Harry. "Sen de sihrine yakalandın. Ama Fleur boşuna uğraşıyormuş - Cedric Cho ile gidiyor."
Ron inlemeyi bırakıp ona baktı.
"Cho'ya baloya benimle gelebilir mi diye sordum," dedi duygudan arındırılmış bir sesle, "o da bana Cedric'le gittiğini söyledi."
Ginny'nin yüzündeki gülümseme bir anda yok oldu.
"Bu berbat Harry," dedi Ron. "Gidecek birisi olmayan sadece biz kaldık! Neville hariç, tabii. Bil bakalım o kime sordu - Hermione!"
"Ne" dedi Harry. Bu haber bir an ona yeni reddedildiğini unutturmuştu.
" Evet, evet!" diye gülmeye başladı Ron. Kendine gelmişti. "Hermione'nin ona karşı hep nazik olduğu, ona yardım ettiği hakkında birkaç şey dedi ve sordu - ama Hermione ona başkasına söz verdiğini söylemiş. Oysa sadece Neville'ı atlatmaya çalışıyordu! Kim onunla gider ki?"
"Gülme!" dedi Ginny, sinirli bir şekilde. "Ron kapa çeneni -"
O sırada gelen Hermione ile dikkatleri dağıldı.
"Siz niye yemekte değildiniz?" dedi.
"Çünkü - gülmeyi kesin dedim - ikisi de baloya davet ettikleri kızlar tarafından reddedildiler!" dedi Ginny.
Bir anda iki oğlanın da sesi kesildi.
"Sağ ol ya Ginny." dedi Ron ekşi ekşi.
"Artık güzel olsun gerisi faso fiso politikanı yeniden gözden geçirme zamanı ha Ron?" dedi Hermione eğlenir gibi. Konuşmaya devam edecekti ama Ron onu böldü.
Hermione'yi şöyle bir süzdü ve Hermione, Neville haklı - sen bir kızsın." dedi.
"Ah, anlaman ne hoş." dedi Hermione iğneli iğneli. Ginny boş bulunup gülmüştü.
"Bizden birisiyle gelebilirsin!" dedi Ron onları takmayarak.
"Hayır gelemem!" dedi Hermione. Hafiften kızarıyordu. "Başkasıyla gidiyorum."