☕Chapter 10

1.7K 75 3
                                    

(Di Rumah Ali)

Ali sedang main telifonnya di biliknya. Syasya sedang masak makan malam dan Aisyah mahu tolong.

(Di Bilik Ali)

Ali sedang mesej dengan Chris.


Ali_Cool
Assalammualaikum

Chris
Waalaikummusalam

Ali_Cool
Macam mana dengan Jet? sihat?

Chris
Hmm... sihat je, kau tak melawat ke?

Ali_Cool
Tak, sebab aku tak sempat

Chris
Ooo... ok bye aku nak makan

Ali_Cool
Ok bye


Ali tamatkan mesej dengan Chris. Ali baru nak letak telifonnya balik tapi bunyi seperti ada orang baru mesej dengan Ali. Ali lihat di telifonnya ada nombor 'Unknow'


Unknow
Hey, baby

Ali_Cool
Ni siapa?

Unknow
Oh, aku ingat kau dulu couple

Ali_Cool
Siapa ni??

Unknow
Save nombor aku, ni Rudy

Ali_Cool
Rudy!! macam mana kau boleh dapat nombor aku??

Unknow
Adalah secret😝

Ali_Cool
Dahlah bye, aku nak makan


Ali letak telifonnya di meja dan turun makan. Syasya sudah pulang dan waktu sudah malam. Aisyah sudah tidur dan Ali masih lagi tidak tidur. Ali berada di dapur minum air kopi 5 cawan. Entah kenape Ali buat macam tu tanpa sebab.

(Keesokkannya)

Aisyah: "Abang!! bangun! dah pukul berape dahh!!" Jerit Aisyah. Ali tengok jam sudah pukul 2:30 Tengah Hari membuatkan Ali terkejut.

Ali: "Hah!? pukul 2:30 tengah hari dah!!!" Ali bangun dan cepat2 mandi. Aisyah sudah siap kerana hari ini adalah untuk melawat kubur mak ayahnya.

(Beberapa Jam Kemudian)

Mereka sudah melawat kubur mak ayahnya. Mereka balik dengan perasaan tenang kerana sudah meluahkan perasaannya kepala mak ayahnya. Mereka sudah makan dan duduk di ruang tamu tengok TV. Tiba2...


Ding! Dong!


Ali bangun dan buka pintu. Mamat ni lagi ke!!

Ali: "Hais... kau ni takde kerje ke selalu kacau aku!?" Dengan nada geram. Rudy ada pegang plastik beg.

Rudy: "Tak, ni aku belikan adik kau mainan" Dengan nada lembut. Ali ambil dan lihat ada banyak mainan masak2.

Ali: "Oklah, masuklah" Dengan nada lembut. Rudy smirk sambil lihat Ali. Kang kaki tu terlanggar sesuatu malu kau!!

Ali: "Aisyah, Rudy belikan Aisyah mainan" Dengan nada lembut. Aisyah bangun dan ambil plastik beg. Mata Aisyah jadi bulat bila tengok banyak mainan. Aisyah ambil mainan tu dan main dengan Ali dan Rudy.

Aisyah: "Terime kasih abang Rudy! abang Rudy yang palingggg Bestt" Jerit Aisyah. Rudy hanya senyum sambil garu belakang lehernya yang tak gatal. Ali dah jeles.

Ali: "Abang?? abang tak??" Dengan nada geram jeles pun ada. Aisyah ketawa pelahan.

Aisyah: "Abanglah paling best sekali di seluruh dunia!" Jerit Aisyah. Ali hanya balas senyum manis. 'Mak aii!!! cuteenye!!' Kata Rudy dalam hati. Mereka pun sambung main.


Bersambung...

Pelayan Comel Ku♥Where stories live. Discover now