Assalamualaikum semua ? Pe khabo ? Sihat ke idok ? Puasa okay ?So here , sebelum about a previous years ago, aku dah pernah buat covershop jugak and this is a new version lew gitew.
Ok, panggil aku Airul wokay ?Kalau nak simple . Psss I'm talkactive , don't worry
Macam dalam sinopsis dah kata, ni covershop untuk kowang semua ! uhuks.
Ok , aku tau korang dah lali,menyampah,biasa baca,malas nak baca rules semua kan ? Tapi ala rilek la , chilek bersama Airul. Baca jelah. Korang baca novel kemain berak boleh hohohoho
Actually korang kena baca semua ni sebab yah penting kut. Nanti tak paham pulak. Ok here we go !
TERBUKA UNTUK ?
Obviously terbuka untuk korang semua yang berumur dari 18 ke 20 taun eh tidakla , saya bergurau je.
Yang penting takde kena bayar. BAHAHAHAHA ko ingat aku editor dunia ke. Ok ok,
So terbuka untuk semua genre .
But since im not a graphic designer , lemah sikit lah bab kpop kpop ni but its sokay , aku boleh je buatYes , so boleh kata Aries ni covershop , bannershop , graphic shop ( tapi tak mature ) gitew la. Haa ada paham ?
DEKAT MANA NAK AMBIK COVER ?
Ya Allah Ya Rabbi,soalan ni kalau tanya aku hempuk kang. Eh tidakla gurau ajeh kah kah ok tak lawak.
Aku paham yang ada editor lain suruh ss la , hantar gmail la , ig la , ws la.
Ok for me, korang boleh je screenshot. Size cover memang sama eh dengan size wattpad ko crop aku tibai ko. And kalau nak screenshot tu bukakla la brightness dek bagi terang sikit hidup ko yang malap tu. Kang tak pasal pasal cover romance jadi horror hah sapa nak bertanggungjawap ?
Aku tak terima gmail. Pfft kalau korang TERDESAK je okay. DARURAT JE . Pahe dok ? Macam hp ko memang tak boleh nak screenshot sangat haa gagah la bagi gmail. Aku tak suka sebab ni bercampur dengan hw semua. Hw time pkp ni bukan kemain banyak kena hantar dekat gmail.
Ouh and last aku boleh hantar ikut whatsaap. Among three ii ni aku prefer korang bagi je no ws kat aku or aku yg bagi no ws . Nanti aku dm okay. Alah chilek le , aku ni bukan perompak ke scammer ke . Nak bagi cover je okay so tayah dok security takut cam esok kiamat okay ?
RULES
Ok so , mention me in your sinopsis haa mention jela tak mati pun .
Cover by @khasyaf
Kalau tak nak mention dekat sinopsis, boleh mention dekat dalam buku bior terpromote sikit buku ni BHAHAHAHAAHA
eh takdela gurau. So its your choice la. Aku tak boleh paksa. Siapala editor nak pakse pakse kan hmm
Lepastu korang kena tag member korang atleast 3 orang masa nak request okay ? Alah tiga je.
And ofcourse follow me to jannah le. Bukan nak followers lebih ke batak ke cuma nak senang tag adoi . Jangan risau aku followback nanti.
Ok ni bukan rules saja nak habaq, cover maybe siap dalam 3-4 hari ikut pelanggan eh acewah. Tengokla. Insyaallah aku siapkan awal.
Aku tak kisah korang nak req cover belum pub ke dah pub ke , but pelish pelish pelish la appreciate cover aku. Kalau tak lawa at least guna la a week . Cedih tau bab ni sensitif ooo editor je tau. Kalau ada salah nama author ke title , ha boleh gtau boleh redo
Lepastu there are one term dekat surat ke borang request nanti . Masa korang isi tu , korang kena sertakan theme. Okay buat korang yang masih was-was tak sure abende theme ni , macamna theme ni berfungsi , how to state theme ?
Korang kena fokus untuk yang ni
Theme tu based on pic yang korang nak. Contohnya kalau kau nak muslimah pakai hijab bagitau dulu , nanti aku letak gambar perempuan rambut rockers ha kan dah menyesal.
Lepastu bagitau la dalam cover tu korang nak letak smoke ke , roses ke , silver font ke , gold font ke. Insyaallah la aku ikut but kalau menetapi ciri ciri cover haa aku buat . Kalau tak menepati tak buat le kut. Tapi jangan segan shy shyton sangat , ko bagitau je apa tersirat dalam hati kau tu.
Haa kalau korg rasa pening ke en, taktau theme korang tulis je tiada dekat situ . Aku prefer korang tulis tiada je kat situ except cover ko memang WAJIB ada binatang tu haa and then go on la. Sebab aku dah banyak cari gambar lelawo eh . Kang tetiba ko suruh aku cari gambar nenek kebayan mana hala jadi buruk aku tak bertanggungjawap KAHKAHAHAKAH . eh ini penting okay .
REQUEST
TITLE BUKU:
NAMA AUTHOR:
GENRE:
QUOTE :
THEME:ok itu sahaja bebelan dari seorang airul bin tingoon , have a nice day.
YOU ARE READING
ARIES
RandomWhere did you go? I should know, but it's cold And I don't wanna be lonely So show me the way home I can't lose another life highest ranking • 1 in covershop • 1 in graphicshop • 1 in nonfiction • 1 in shop • 1 in picsart • 1 in pretty • 1 i...