jooeun duduk seorang diri . dia makan apa yang dibelinya itu .
__
' wei tu jooeun , kesian dia sorang-sorang ' kata haechan sambil tunjuk kearah jooeun .
' pergilah no , kesian dia ' kata jaemin sambil menyinggul bahu jeno .
jeno menggigit bibir sambil tengok jooeun . ' taknak lah , nanti tiba-tiba aku kena serang . korang bukan nak tolong . tolong lari je nanti ! '
__
' jooeun-ah kenapa sorang-sorang ni , yoojin mana ? '
' bae jooeun ! harini changbin bawak kek coklat , nak rasa ? '
' hi jooeun , kesian makan sorang-sorang '
jooeun tersenyum tengok mereka semua . ' jooeun okay je . duduklah , kita makan sama-sama '
__
' laaa , kau lah ni lambat sangat ' marah haechan .
jeno pandang haechan lalu jeling tajam .
' jeling lah jeling . nampak ni ? ' soal haechan sambil mengacu garfu kearah jeno .
' berani buat ' smirk jeno .
' bolehhh '
' korang ni , makan jelah . dahlah , aku bersedih sebab jeno rampas segalanya tapi takpelah aku sayang kau so aku redha ' bebel jaemin .
mereka pandang jaemin pelik .
🔖🔖🔖
bilik .
jeno buat kerja sekolah . dia berasa resah dan menggaru kepalanya . dia juga asyik mengeluh . ' aduh susahnya '
jooeun yang baru masuk ke dalam bilik dan ingin ke meja solek itu ternampak ketidaksenangan jeno yang lagi sedang membuat kerja sekolahnya . ' kau kenapa ? muka resah semacam . dah macam angry birds '
' ni hah , math . susahlah ! semua dah siap . haechan dengan jaemin dah siap dah . tak guna betul '
' haih ' keluh jooeun dan duduk disebelah jeno yang berada di atas katil .
jooeun tengok soalan-soalan math tu . ' baru nak belajar ? senang jelah bab ni , kau je malas . jap aku amik buku nota aku '
jeno sengih .
jooeun pun tunjuk satu persatu kat jeno .
selesai sahaja kerja math itu . ' terima kasih isteriku '
' tak payah nak isteri sangat , geli aku dengar . dah , tidur . esok bangun pagi . dahlah asyik aku je yang bangun dulu ! ' sambil melangkah ke meja solek .
a few minutes later .
jooeun pun siap . dia tengok jeno sudah tidur . dia pun menutup lampu dan terus baring di katil sambil membuka lampu di meja .
jooeun nak masuk tidur , tiba-tiba sahaja jeno peluk badan jooeun . ' jeno ! ' jerit jooeun sambil tumbuk dada jeno perlahan .
' sakitlah , aku peluk je pun ! '
' geli tau geli ! '
' geli ke ? okaylah ' kata jeno dan tanpa membuang masa dia terus kiss jooeun .
jooeun terkejut . jeno terus menutup mukanya guna bantal supaya tidak terkena pukulan daripada jooeun .
jooeun kesat mulutnya . ' haih , malas aku layan kau ni . aku nak tidur jelah ' sambil menyelimuti badannya .
jeno ketawa kecil .
__
🥡 ; bersambung .
YOU ARE READING
one hundred. leejeno
Romancekenapa 100 ? itulah angka perempuan-perempuan yang pernah bersama lee jeno tapi kali yang ke seratus itu, ' no longer be called ex-lover , she was the last to jeno ! ' sebab lee jeno seorang yang playboy . sah-sah lah ! 99 perempuan dia couple-bre...