Sziasztok! A héten kaptam egy feladatot, egy novellát kellett írnom irodalomra a karanténnal kapcsolatban, lehetett bármilyen, csak a témája ez legyen és úgy éreztem, hogy tökéletes arra is, hogy ezen a héten ezt tegyem ki, kis bővítéssel. 😂 Remélem tetszeni fog nektek, jó olvasást!
2020-t nem lehet a világ legszerencsésebb évének mondani. A koronavírus ekkor jelent meg legelőször és keserítette meg az emberek életét még sok sok hosszú éven át. Akkoriban íróként dolgoztam, így a kezdetleges karantént boldogan fogadtam, hisz egy írónak mi más jöhetne jobban, mint az, hogy otthon kell lennie? Éjt nappallá téve írtam, az volt nagyjából az egyetlen dolog, aminek hála ép maradt az elmém, meg persze a napi 2 bögre kávé, de az inkább alvás pótlás volt. Szóval eleinte még jól bírtam, mint minden más ember. Azt hittük, hogy pár hét és a gyerekek mehetnek vissza az iskolába, mi felnőttek pedig dolgozni. Hogy ez az egész csak túl van reagálva, az orvostudomány elég fejlett ahhoz, hogy ellenszert találjon, nem? Nem. A vírus továbbfejlesztette magát és rendes gyógymódot nem talált rá senki. Voltak kísérleti dolgok, de mekkora meglepetés, közülük semelyik nem vezetett sikerhez, egytől egyig kudarcba fullott. Egyre szigorúbb és szigorúbb rendeleteket hoztak a kormányok, majd az egységes világkormány, kezdve a részleges karanténnal, majd a teljes kijárási tilalommal és lassan már ott tartottunk, hogy az ember a saját kertjébe, vagy teraszára nem mehetett ki. A korona mutálódott, mindenhol ott volt és így gyorsan fertőzött. Nem kellett már neki 2 hét hogy előjöjjön, nem, elég volt mindössze 2 óra is, ha az ember csak egy kicsit is gyenge állapotban volt.
Azonban, ezzel együtt két fajtája jelent meg a vírusnak - a gyengébb, amit lábon ki lehetett hordani, viszont sose múlik el, mindig ott marad mélyen és átváltozhat a durva verzióra, amibe az ember belehalhatott akár órák alatt és az esetek többségében ez történt. Lassan már mindenki elkapta a járványt, legyen az a gyenge, vagy az erős fajta és az emberiség úgy látta, hogy nincs visszaút. A teljes pánik igazából akkor kezdett eluralkodni, mikor a világ vezetői is elkezdtek "hullani". Először az amerikai elnök, majd a kínai, az orosz és így tovább, majdnem mindenki aki viszonylag reményt tudott adni az országának, egyedül az Indiai elnök maradt életben. A bevásárlásokat önkéntesekkel oldották meg, mert ebben az időszakban is voltak olyanok, akik az életüket kockáztatva segítettek és beszerezték a teljes karantén alatt az embereknek azokat a dolgokat, amik kellettek. Mindeközben az orvosok sorra találták az "ellenszereket", majd hamar rájöttek, hogy ezzel a vírus még ellenállóbb lesz, nem pedig gyengébb. Hamarosan ezekből a tudósokból is egyre kevesebb lett, mint a katonából, a rendőrből és a világ népességéből.
A Földön ennek a kezdetén közel 8 milliárd ember lakott. Az évek alatt ez a szám lecsökkent 3 milliárd 8 millióra. A vírus megállíthatatlan volt, mindenen és mindenkin végigsöpört. Itt nem számított, hogy ki milyen ember, milyen nemzetiségű, milyen színű a bőre, kikhez vonzódik és a többi dolog, ami miatt azelőtt egy személyt megköveztek. Mindenki ugyanaz volt - egy védtelen élőlény.
Érdekes módon az állatokra nem veszélyes se a gyenge, se a durva vírus. Csak az emberek halnak meg tőle. Néhány forrás szerint ez így lett megtervezve, összefogtak páran a háttérben és megalkották a tökéletes biológiai fegyvert, aminek ez lett a végeredménye és ez valószínűleg így történt. Azonban 2025-ben csoda jött. Felfedezték, hogy aki a durvább fajtát túléli, többet nem kapja el a halálos változatot, viszont a gyenge verzió ugyanúgy benne volt. Őszintén, megtanultunk már így élni. A gyerekek ebbe születnek, mi ebben élünk. Este 7-ig szabadon járhat ki mindenki, viszont bárkit meglátnak azután az utcán, lelövik. Komoly szigorításokat hozott a korona, az egész Föld szinte diktatúra alá került, de legalább mi túléltük. Ez állt be teljesen az egész bolygón, persze ezt próbálják szépíteni és azt mondják, hogy a mi érdekünk. Mindenki tudja, hogy nem, hisz akik kimondják az igazságot, hamarosan el is tűnnek a képből. Nekem is valószínűleg ez az utolsó írásom. Ma fognak jönni értem, egyszerűen tudom. De ha csak valaki, nálam nagyobb hatalmú ember meg fogja találni a jövőben ezt a pár sort, nekem már azért is megéri feláldoznom az életem. A Föld kormányának az a terve, hogy mindenkit kiírtanak, kivéve a "kivételeseket". Ne engedjétek ezt megtörténni! Hozzatok változást, izzítsatok forradalmat és mentsétek magatokat!
Scott Danvers voltam utoljára, 2025 novemberében.
CZYTASZ
Gondolatok, írások
Krótkie OpowiadaniaA cím mindent elárul szerintem. 😂 Ebben a könyvben olyan fejezetekre számítsatok, ahol véleményt fogok kifejteni, viccesen vagy komolyabban, személyes dolgot mesélek el akár, vagy valami novella szerűséget dobok össze nektek. 😂 Az egésznek a lénye...