"Emmmm I tak nak balik"
Adam menutup buku perlahan lalu melihat muka laura yang disebelah nya. Gadis itu menunduk bila mata tajam adam memerhati nya. Lalu dia sambung membaca
"Kenapa?" Itu sahaja soalan adam
"Banyak kerja kan sini, so I tak boleh ikut" itu sahaja alasan yang dari semalam laura fikir untuk elak balik Malaysia.
"Kerja? Banyak sangat ke kerja sampai you tak boleh tangguhkan"
Laura mula berang "masalah nyaa sekarang nihhh, I bukan minta izin you tau untuk tak nak balik atau nak balik. I just cakap I tak balik sekali dengan you..faham tk??" Kata laura cuba adam untuk adam memahami nya.
"Hmm atau you takut nak balik sebab majlis perkahwinan kita" ujar adam tenang manakala tidak laura.
"I'm not ready to be a good wife...jadi jangan nak paksa ii I kahwin bagaii. You dengan daddy memang tak faham bahasa aeh? Atau buat buat tak faham.." agak kasar
"Tak faham bahasa? Tak faham ke atau you ni yang mengada tak nak kahwin bagai? I mean selama ni you rela disentuh oleh I tapi kahwin tak nak?"
"I tak pernah cintakan you..takkan I nak hidup seumur hidup dengan orang yang I tak cinta. Tolong lahh!! I bukan patung untuk jadi bahan uji kaji antara you dengan daddy. And yes!!! I terbuai dengan sentuhan you but!! Itu berlandaskan nafsu sahajaa!! Bukan cinta!!" Air mata nya cuba ditahan tidak mahu adam menganggap nya lemah.
Adam buat tidak tahu, malas mungkin mahu melayan karenah laura.
"Adam!!!! Ughhhh!!" Dia menyepak kasar sofa itu akibat geram.
"Aku pun satu bodoh, kenapa boleh layan jantan tuuu" dia mengusutkan rambut nya.
Dia menghempaskan badan nya di atas sofa empuk membuatkan badan nya melantun.
"Aku akan pastikan tak balik sekali dengan adam!!!!!!!!" Jerit nyaaaa
Adam yang melihat laura disebalik tangan hanya tersenyum sinis. 'Nice try babe. And I will make sure you balik dengan I' kata hati nya. Dia berlalu pergi ke bilik.
------------------
"Mummy.....pujuk daddy cakap tak mau lah buat majlis inai bagai tak elok lahhh" rungut laura.
Terkejut nya bila masuk sahaja bilik mummy call beritahu tentang majlis inai selepas laura dan adam balik Malaysia. Macam nak pitam buatnya, lagipun dia tak nak balik sebab tau bende ni akan terjadi.
"Lagi punn laura tak balik mummy....." hampir menitis air mata nya.
"Mummy tak boleh nak cakap..daddy cakap kalau laura tak balik dengan adam. Kredit card semua benda yang ada pada laura daddy ambik..muktamad!"
"Ini tak adil!!! Lagipun tu laura usaha sendiri kan????? Cuma kredit card dah lain jeee" makin panas hati nya.
'Wahh adam kau ni memang hantu tahu tak??? Sekejap jee daddy aku berubah pasal kau!!' rungut laura dalam hati
"Mummy tak tahu...ingat laura daddy ada pesan kalau laura cuba nak lari. Jangan balik sini dan anggap kami berdua dah mati" terduduk laura dengar kata kata mummy nya. Walaupun pun berbaur lembut tetapi tegas.
"Sampai hati daddy dengan mummy.." serak suara nya kerana sedih.
"Mummy tak tahu nak buat apa sayang, untuk kebahagiaan laura juga. Dengar cakap daddy dengan mummy.. " terhinjut hinjut bahu laura.
"Sanggup mummy daddy korban kan hati anak demi kepentingan sendiri..."
"Laura!!! Bukan kepentingan kami tapi kamu!!!!" Ujar daddy laura secara tiba tiba. Dia merampas phone dari mummy, terkejut isteri nya.
YOU ARE READING
Laura Stephanie (On-Hold)
RomanceBahagia yang ingin dikecapi telah musnah. Bertahun ingin melupakan seorang insan yang tersayang bukan mudah bagi nya. STEVEN-" Laura~ if you love me, find another man to love you" LAURA- "No one will love me as you love me steven" STEVEN-"Ada sayang...