ʸᵒᵘ ᵃⁿᵈ ᵐᵉ. ᶠᵒʳᵉᵛᵉʳ, ᵖˡᵉᵃˢᵉ?$$$
"airel sini!"
puan hasnah mula naik berang.
perlakuan anaknya yang teruk telah membuatkan air mukanya jatuh.mana taknyaa dia pergi pukul cikgu zack, guru pendidikan jasmaninya.
"taknak! kan airel kata airel tak salah! why don't you trust me?!"
aku turut membalas mulut.jujur aku mengaku memang salah aku kerana menumbuk guru yang sepatutnya aku hormati tapi perbuatan cikgu tadi membuatkan amarah aku meningkat.
"mama kata mari sini! why kamu selalu nak ikut perangai lelaki tak guna tu?! kamu suka ke tengok mama macam ni sakit hati mama tahu tak!malu!"
puan hasnah meluahkan rasa hati.cukupla suaminya meninggalkannya disebabkan perempuan lain dan selalu mabuk. dia sebagai seorang ibu tidak mahukan anaknya yang sorang ini mempunyai sifat yang sama.
" airel dah kata bukan salah airel!
mama ni tak faham bahasa ke?!""iyaa mama tak faham bahasa. ni bukan kali pertama kamu bergaduh kat sekolah! kamu nak jadi apa airel! sekali kamu bergaduh mama okei lagi dua tiga kali mama dah tak tahan!"
"kamu ni jatuh kan air muka mama je! mama tak nak anak mama ni jadi macam lelaki tak guna tu! cukupla kamu memang nak sakitkan hati mama kan. ke nak mama mati je!"
langkah aku terhenti.
kata kata mama membuatkan aku rasa bersalah. tapi betul ni semua bukan salah aku.
" tapi mama-"
aku cuba mendapatkan mama."dah!"
puan hasnah menghempaskan pintu.aku terduduk. salahkah aku? tapi semua ni bukan salah aku.
$$$
enjin kereta dilajukan.
"aku dah tak tahan!!"
aku menekan enjin kereta dengan rasa amarah.$$$
"assalamualaikumwarahmatulallah"
"assalamualaikumwarahmatulallah"aku mengusap muka selepas selesai solat isyak. rumah tiba tiba terasa sunyi. hati aku mula dibelenggu rasa bersalah.
"YA ALLAH MAAFKAN KESALAHAN AKU TADI. MAAFKAN AKU KERANA DERHAKA TERHADAP ORANG YANG TELAH MELAHIRKAN AKU"
YOU ARE READING
𝙛𝙤𝙧𝙚𝙫𝙚𝙧 𝙬𝙞𝙩𝙝 𝙢𝙚 :3
Kısa Hikayeʸᵒᵘ ᵃⁿᵈ ᵐᵉ. ᶠᵒʳᵉᵛᵉʳ, ᵖˡᵉᵃˢᵉ? 𝐚𝐢𝐫𝐞𝐥 : 𝙞 𝙡𝙤𝙫𝙚 𝙮𝙤𝙪 𝐚𝐟𝐲𝐚 : 𝙖𝙠𝙪 𝙩𝙖𝙠 𝙛𝙖𝙝𝙖𝙢 𝙢𝙖𝙠𝙨𝙪𝙙 𝙠𝙖𝙪 𝐚𝐢𝐫𝐞𝐥 : 𝙖𝙠𝙪 𝙨𝙖𝙮𝙚𝙞 𝙢𝙪𝙣𝙜 𝙩𝙤𝙠 𝙥𝙚𝙝𝙚 𝙡𝙖𝙜𝙞 𝙠𝙤 𝐛𝐨𝐛 : 𝙖𝙣𝙣𝙚 ʲᵒᵈᵒʰ ᵐᵉᵐᵖᵉʳᵗᵉᵐᵘᵏᵃⁿ ᵏⁱᵗᵃ. ᵏⁱˢᵃʰ ᵐᵉʳᵃᵖᵃᵗᵏᵃⁿ...