: 𝙁𝙒𝙈2

10 0 0
                                    


ʸᵒᵘ ᵃⁿᵈ ᵐᵉ. ᶠᵒʳᵉᵛᵉʳ, ᵖˡᵉᵃˢᵉ?

$$$

"wei mung tahu dok sakni nia yo confess dekat aku!!"

cerita bob mula membuatkan aku tersedak.

"wei jolo ko mung! eee nia tu top budok comei kat skoloh tau! mung tu po kace panje jah aku tengok!"

"laa jolo la tapi for sure aku reject la"

cerita bob membuatkan alanna pula tersedak.

"mung biar betul! mung tolok budok comei gitu! pah mung cari sapo gitu gak" soal aku kehairanan.

" aloohh aku dah ada calon la. lepah spm aku bowok rombongan meminang" ada senyuman sinis disebalik kisahnya.

"mung jolo ko. lepah spm nok nikoh laluh. aku kalu buleh nok wak kerjo partime dulu" alanna bersuara.

"mung?"
bob memandang ke arahku.

"kalu buleh aku nok gi sambung belajar dulu wei. haaa aku nok gi korea best wei. buleh bowok balik calon menantu ugok. ossoya. chinca. ottoke" aku menunjukkan betapa hebatnya berbahasa korea.

mereka berdua serentak ketawa terbahak bahak.

"mung biar betul?"
soal alanna sambil menepuk bahuku.

"betul la"
aku mengganguk.

"mung tu sapo jah nok. HAHAHAHA mung ingat oppa nok sangat ko mung ko" ayat bob tiba tiba membuatkan aku tersentak.

aku tiba tiba senyap.

"tengok mung wak! ngaju doh la bestie aku ni!"
alanna memeluk aku erat.

"doklaa biar aku sore jah la kenei ko mung" kata bob.

mereka berdua mati kata.

"doklah aku gura jah. mung po adik beradik aku doh" bob ketawa melihat muka mereka berdua.

mereka ketawa terbahak bahak.

$$$

"kakak bowok makane ni ko nek pah"

"bereh bu. kejap lagi kakak atar deh. ni nok siap sikit lagi kijo koloh"

usai siap menyelesaikan kerja sekolah, aku lantas mengayuh basikal menuju ke rumah sebelah.

"opah ooo opah. afya mari ni"
aku melaung laung di depan rumah jiranku.

"laaa afya ko. bakpo mari ni?"
soal nek pah.

so let me introduce this is my neighbour. bo lah kecek english bau budu HAHAHAHAHA. nek pah ni buleh dikatakan macam nenek aku sendiri merangkap jiran paling rapat abad ni. kalau aku bosan ke aku selalu lepak rumah nek pah.

"ouh ni ibu ado wi gulai aye wak make pete"

"allah la mokasih banyok la deh!"

𝙛𝙤𝙧𝙚𝙫𝙚𝙧 𝙬𝙞𝙩𝙝 𝙢𝙚 :3Where stories live. Discover now