Jungkook
'Kook , aku mintak maaf sebab berhenti tak bagitahu kau. Aku bukan tak nak bagitahu tapi.. aku cari kau , tapi kau sebok dengan Jieun jadi aku tak nak kacau kau. Kau jangan risau la , aku bukan berhenti sebab aku ada masalah ke ape ke , aku berhenti sebab keputusan aku sendiri.
Aku mintak maaf kalau kau rasa aku terlalu mengarut sebab confess dekat kau tapi aku tak mampu untuk tipu diri aku lagi dah. Aku tahu kau tak suka , aku betul betul mintak maaf Kook. Sejujurnya aku memang dah lama ada hati dengan kau daripada kita start berkawan tapi aku baru sedar bende tu. Dan aku sedar perasaan aku tu sia-sia je.
Aku memang tahu kau takkan terima aku sebab aku kasar dan aku kenal kau , kau bukan lah lelaki yang suka perempuan kasar macam aku. Lagi sekali , mianhae Kook.
Ingat tak waktu kita jumpa kat taman ? Mula-mula aku ingat kau nak confess dekat aku. tapi haha perasannya aku. Bila aku tahu kau suka dekat Jieun aku mula undur diri sebab aku taknak kacau relay korang walaupun bende tu perit rasa dia.
Aku harap kau bahagia dengan Jieun. Jaga dia elok-elok. Jangan kecewakan dia. Kita akan jadi kawan sampai bila-bila Kook walaupun kita berdua dah jauh sekarang ni.
Aku sayang kau Kook , aku nak kau tahu yang aku sayang kau sampai bila-bila walaupun kita dah tak sama macam dulu.
Dan , kalaulah melupakan kau tu satu perkara yang terbaik untuk sembuhkan hati aku yang luka dan perit ni , aku akan okey Kook. Aku akan okey.
Aku harap sangat aku akan dapat capai kebahagiaan aku sendiri macam mana kau capai kebahagiaan kau dengan Jieun.
Aku mintak maaf Kook
Aku pergi duluParkHaera luv Kookcibek'
Air mata aku mengalir perlahan. Bukan sebab aku lemah atau aku ni bapok. Tapi sebab betapa pabonya aku.
Kenapa aku tak sedar benda ni lebih awal ? Kenapa aku terlampau terburu-buru dapatkan Jieun ?
Kenapa aku terlalu mengejar benda yang memang tak akan jadi milik aku dan tinggalkan benda yang dah memang sedia menunggu aku ?Tak . Jangan lupakan aku Haera ! Aku tak nak benda ni terjadi.
Tapi aku dah terlambat untuk mintak maaf. Pabo Jeon Jungkook.
Kertas tadi aku ronyok. Baru aku faham apa perasaan Haera bila aku cakap macam tu dekat dia.
Bukan dia yang tak layak untuk aku. Tapi aku yang tak layak untuk dia. Aku bodoh.
"Kook" panggil Jimin hyung. Aku menoleh dengan mata merah. Muka aku pun merah.
"Kau okey tak ? takkan kau terasa dengan Hoseok hyung?" soal Jimin hyung. Aku geleng. Genggaman tangan aku pada kertas tu makin kuat.
Aku menunduk sambil geleng. Air mata aku makin lama makin mencurah-curah keluar.
"Aku bodoh hyung" aku tumbuk dinding depan aku. Kuat.Tangan aku berdarah.
Jimin hyung tarik aku diikuti Suga hyung.
"Kook , kalau kau nak cakap diri kau bodoh takpe , tapi jangan betul-betul bodoh ! Kalau kau tumbuk dinding ni takkan dapat legakan hati kau , pabo !" marah Suga hyung."Hyung , aku nak cari dia. Aku nak mintak maaf. Aku sedar aku tak boleh hilang dia. Dia satu-satunya perempuan dan orang paling aku sayang" aku grab lengan baju Suga hyung.
"Mana dia hyung ?" soalku.
Jimin hyung dan Suga hyung mengeluh.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Nobody"Park Haera ! Meja no 2 , ice blended oreo"
"Baik bossku" . Haera laju meluncur ke kaunter air. Ice blended oreo yang telah siap dihidang di atas dulang dibawa berhati-hati ke meja yang diarah.
"Here your drink" Haera senyum pada pelanggan tersebut dan terus melangkah ke dapur.
Rambut yang diikat sanggul dilepaskan."Omma malam ni Haera nak keluar tau" ucap Haera pada ommanya yang sedang sibuk mengira duit di kaunter.
"Nak pergi mana ?" soal Mrs Park.
"Nara ajak keluar" balas Haera.Mrs.Park hanya menggangguk. Apron di badan di tanggalkan. "Haera balik dulu omma" ucap Haera serentak mencium pipi ommanya dan terus keluar dari kedai.
TBC
YOU ARE READING
[C]Unsee • JJK •
Fanfiction"Tulah kau , yang dah sedia terima segala kekurangan kau kau tak nampak . Tengok sekarang ? Yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran" -JHS "Tomboy macam mana pun dia , dia still perempuan" -PJM "Kalau melupakan kau tu yang terbaik , aku okey...