Albert Einstein (1879–1955) był nie tylko najsławniejszym naukowcem na świecie, lecz, zdaniem niektórych, także jednym ze słynnych ludzi z zespołem Aspergera. Syndrom ten, zaliczany do zaburzeń autystycznych, często idzie w parze z genialną osobowością, człowiek nim dotknięty ma jednak problemy z komunikacją i nawiązywaniem kontaktów. Einstein w dzieciństwie był podobno samotnikiem i powtarzał ciągle te same zdania. Znany był jednak ze swego doskonałego poczucia humoru, co nie występuje u ludzi z ciężkim zespołem Aspergera. Silniejsze formy autyzmu można rozpoznać już u niemowląt w wieku 12–18 miesięcy. Rodzice jednak często ich nie zauważają. Wydaje im się, że mają „grzeczne dziecko”, ponieważ jest spokojne i nie wymaga wiele uwagi. Mimo to, niektóre objawy dość łatwo zauważyć. Dziecko nie nawiązuje kontaktu wzrokowego. Nie uśmiecha się. Nie jest skore do powtarzania naszych gestów lub wyrazu twarzy. Wielu badaczy traktuje Zespół Aspergera jako spektrum autyzmu, wskazując trudności w komunikacji wraz z zaburzeniami społecznymi jako wspólną cechę łączącą oba zaburzenia. Podobnie jak autyzm, Zespół Aspergera charakteryzuje pojawienie się niecodziennych zachowań społecznych oraz trudności w nawiązywaniu więzi czy rozmowy. Różnicą jest to, że osoby z Zespołem Aspergera komunikują się lepiej z otoczeniem niż osoby z autyzmem.
CZYTASZ
~Dziwne Zaburzenia Psychiczne~
TerrorChciałabym powiedzieć, że pod żadnym pozorem - nie mam na celu nikogo urazić. Jeżeli znajdą się takie osoby, to bardzo przepraszam.