" wah wah wah, terus pergi ye perempuan miang tu lepas langgar and gaduh dengan aku," kata lelaki misteri itu kepada rakannya.
Rakannya pun balas " ala kau relax je, perempuan tu saja je langgar kau sebab nak rasa orang handsome macam kau tegur dia hahahha "
"Ha, dasar perempuan miang. Mentang-mentang lah aku ni handsome, dia nak langgar-langgar aku pulak" kata lelaki misteri itu.
"Dahlah, jom la balik. Perempuan tu rupa dahlah takde. Aku sedih kalau aku jadi dia hahahahah, apelah nasib dia. Makan apelah sampai jadi buruk selekeh macamtu" kata rakan kepada lelaki misteri itu.
" HAHAHAHA, KAN KAN. Kalau boleh aku nak sumbang sikit lah kecantikan kat wajah aku ni dekat dia, sedekah sikit hahahahhaahha, dahlah jom balik jom"
Keesokan harinya
"Woi, cepatlah sikit woi, apahal lama sangat kau bersiap "kata lelaki misteri itu kepada kawannya.
"Kita ni kan antara calon pewaris Highschool Diraja ni, kenalah jaga penampilan, halamak tu pun nak kena bagitau ke" kata kawan kepada lelaki misteri itu.
"Eh kau ni, kau lupa ke? Aku ni paling layak jadi pewaris sekolah tu, bapak aku lebih banyak saham kat sekolah tu daripada ayah kau. Dahlah jom pergi sekolah " kata lelaki misteri itu.
"Hm yela, asyik kau je nak menang. Amiklah amik" kata kawannya
Apabila sampai sahaja di Highschool diraja, mereka disambut dengan jeritan oleh kerabat2 diraja yang lain kerana mereka berdua ini famous dan paling layak untuk menjadi pewaris highschool diraja ini.
"Hm, penatlah aku setiap pagi dengar perempuan jerit nama aku je" kata lelaki misteri itu dengan angkuhnya.
"Ala, perempuan je. Nama aku ni lagi ramai yang jerit, lelaki ada perempuan ada. " kata kawannya dengan bangganya.
"Eleh, setakat jerit-jerit ni aku tak mainlah. Tu anak Tengku Ehsan tu sampai belikan aku kereta baru lagi" kata lelaki misteri itu.
" iya? Ada aku tanya? Ahhahahahah, dahlah. Kalau cakap dengan kau ni memang sampai bila-bila aku takkan menang. " kata kawannya.
Apabila lelaki misteri itu mula turun daripada keretanya, dia terus masuk ke dalam Highschool diraja dan digambarkan bahawa pengawal mula berkumpul *seperti di dalam vid* ( sila tonton ! )
Tiba-tiba ada satu ketibaan yang membuatkan semua pengawal berkumpul semula dan membentangkan karpet kuning yang menunjukkan bahawa tetamu kehormat yang berdarah kerabat diraja utama sudah tiba.
"Sape tu weh ?" Semua orang mula bertanya.
"Wah dah masuk 10 biji kereta polis follow kereta dia, siapa tu? Mesti ayah dia kerabat diraja yang akan jadi raja kat salah satu negeri dalam negara ni" kata salah seorang daripada kerabat diraja di Highschool Diraja itu.
"Hm , apalah otak kau ni. Cuba fikir sikit. Aku ni relax je ada 6 kereta polis follow. Takde pulak ayah aku kena jadi raja mana-mana. Biasa je tu. Setakat 10 biji kereta polis follow kereta dia, aku pun boleh" kata lelaki misteri itu dengan yakinnya.
"Sebab ada 6 biji kereta polis yang follow kau lah kitaorang ni tak kata ayah kau tu raja. Kitaorang tengah cakap pasal 10 biji kereta polis bukan 6. Kau hado ke ?" Kata salah seorang daripada kerabat diraja.
"EH! Mulut kau ni memang kurang aj.."
Tidak sempat lelaki misteri itu mahu menghabiskan percakapannya, Perempuan itu pun mula memasuki bangunan Highschool Diraja seperti dalam video itu ( sila tonton juga )
"Wahhhhh, siapa tu weh???! Cantiknyaaaa, weh ni mesti kerabat diraja yang atas-atas ni. Kalah lah kita semua" kata Tengku Sofia yang merupakan salah seorang daripada kerabat diraja yang dihormati semua kerana kepandaian dan kecantikannya.
Semua pengawal mula tunduk kepada perempuan itu dan menyebut " Selamat Tiba Tengku Cik Puteri Utama Panglima Kebesaran Satu Aisyah Mutiara "
" WEEEHHHHHH!!!!! AKU TAK PERCAYAAAAAAAA, DIA LAH TENGKU AISYAH MUTIARA ! Dialah yang bakal menjadi menggantikan ayahnya iaitu Raja Kedua Utama Raja Alimi Syah" kata Tengku Afzan dengan gembiranya"
" Wah! Betul ke ni?? " kata yang lain
TBC, thank you baca 🤩 apakah reaction lelaki-lelaki angkuh dan poyo itu? Mari kita menunggu
YOU ARE READING
[COMPLETED] Highschool Diraja
Romance"Eh , kau buta ke ?! Mata kau ni kat lutut kau ke " kata lelaki misteri itu. "Eh eh mamat acah ni, rambut pun macam sabut kelapa. Seluar pun pendek tak cukup kain koyak2 sana sini, kereta pun takde bumbung , kau ingat mahal lah?! Ni kalau hujan ni...