" Wah besar jugak sekolah ni, mall ada, air terjun ada. Banyak jugak kedai makan" kata Tengku Aisyah Mutiara.
"Ala biasa je ni, aku pun naik bosan Aisyah, hari-hari dok hadap benda sama" kata Tengku Rayyan.
" Eh, terus selesa eh kau dengan aku. Terus panggil aku kau bagai " kata Tengku Aisyah.
"Ala, kata rakan sekelas hahaha" kata Tengku Rayyan.
"Iyalah Rayyan. Jomlah masuk kelas. Masalahnya bila driver nak amik kita bawak pergi kelas" kata Tengku Aisyah.
"Sabarlah nanti dia datang la tu, kau ni pun. " kata Tengku Zayden.
* Buat pengetahuan semua, mereka ini boleh naik kereta untuk pergi ke kelas ataupun berjalan kaki, kelas dikira jauh sebab sekolah ini besar. Ada mall, ada restoran. Ada macam-macam lah *
"Sekarang ni, kita bertiga ni geng. Ha, terbaik tak idea aku" kata Tengku Rayyan.
"Terbaikkkk!!! Aku suka!" kata Tengku Aisyah.
"Eh, kau dah kenape Aisyah. Semak je " kata Tengku Zayden.
"Hmm yelah" kata Tengku Aisyah.
"Kau tak payah dengar cakap Zayden tu, dia tu memang." kata Tengku Rayyan.
" Dahlah, kereta dah sampai tu. Jom , jom. Nanti lambat, cikgu memekak pulak. " kata Tengku Zayden.
"Hm yelah, jom jom. " kata Tengku Rayyan.
*Tengku Aisyah Mutiara hanya senyap dan sedih*
"Eh Aisyah, kenapa kau diam je. Kau janganlah amik hati. Zayden tu memang macam tu. " kata Tengku Rayyan.
"Hm takde papelah, manede aku amik hati. Aku kenal Zayden tu. Aku cuma sedih je." kata Tengku Aisyah.
"Eh sejak bila kau kenal aku? Semalam terserempak , harini baru jumpa macam ni kau ingat kau kawan aku la? " kata Tengku Zayden
"Eh kau ni Zayden, janganlah cakap macam tu. Tak baiklah. Dah lah Aisyah, kau duduk je sebelah aku ni. Aku ada jangan risau hihi " kata Tengku Rayyan.
"Hm ok Rayyan." kata Tengku Aisyah.
Sampai di kelas.
"Ha Aisyah, biar aku tolong kau turun daripada kereta, pegang tangan aku ni. " kata Tengku Rayyan.
" Eh Rayyan, aku ni tak buta lagi tau. Aku ni ada mata hahahahha, lagipun bukan muhrim. Takpelah, aku boleh turun sendiri. " kata Tengku Aisyah.
"Pffffftt, kena reject bhai. Eloklah, kita ada ustazah dekat sini" kata Tengku Zayden.
"Hmm ok sorry Aisyah. " kata Tengku Rayyan.
"Apelah si Zayden ni, otak kau ni macam tak berkembang lah. Macam tersekat di skala 6. Aku tak tau lah darah tak sampai otak kau ke apa ke. Kalau orang cakap sikit pasal agama je terus sindir ustaz lah ustazah lah." kata Tengku Aisyah.
"Fuh mendapat." kata Tengku Rayyan.
"Malas aku nak gaduh dengan kau. Yelah kan, perempuan je yang betul dalam muka bumi ni" kata Tengku Zayden.
"Eeeeeeee malaslah aku nak cakap dengan kau ni, baik aku cakap dengan si Rayyan ni, ada juga manfaatnya. " kata Tengku Aisyah.
"Aku tak suruh pun kau cakap dengan aku, kau yang semak kat sini. Dekat-dekat dengan aku pahal." kata Tengku Zayden.
"Aku penatlah Zayden. Ha memang betul aku saja-saja dekat dengan kau. Memang betul aku nak jadi kawan baik kau. Kenapa ha kenapa." kata Tengku Aisyah.
"Ha sedar pun kau. Aku tahu kau ni perempuan miang daripada mula aku jumpa kau lagi. Saja-saja nak dekat dengan lelaki handsome macam aku ni" kata Tengku Zayden.
"Eh Zayden. Aku cuba nak baik-baik dengan kau tapi macam ni kau? Kau tahu tak kau melampau? Sampai panggil aku perempuan miang. Sanggup kau. " kata Tengku Aisyah.
"Adu korang berdua ni, bergaduh tak henti-henti. Dah lah tu weh. " kata Tengku Rayyan.
"Kau diam Rayyan, kau dengar ni Zayden. Aku pun tak ingin lah nak kawan dengan kau kalau mulut kau ni pun macam ni. Aku malu ada kawan macam kau. Dah! Bye! " kata Tengku Aisyah sambil masuk ke kelas dengan marahnya.
"Ha kau tengoklah Zayden, akhirnya aku yang kena. Bukan kau. Kau tu cubalah berlembut sikit dengan dia. Bukan kau seorang je yang handsome kat dunia ni" kata Tengku Rayyan.
"Hahahah, senang koyak do dia. Dia tu buat aku ingat dekat seseorang tapi aku lupa siapa." kata Tengku Zayden.
"Dah lah, perasaan kau je tu. " kata Tengku Rayyan.
Di dalam kelas.
" Aisyaaahhh, oh Aisyahh. Sorry lah, aku tahu aku melampau tadi " kata Tengku Zayden.
"Hm, pergi lah kau " kata Tengku Aisyah.
"Ee apa korang berdua ni, tadi macam tu sekarang macam ni. Pelik lah. Malas aku nak layan. " kata Tengku Rayyan.
" Shhh, Aisyah. Cantiknya kau, cantik macam bidadari. Comel je. Alalalalalala. Aisyah ni memang comel lah. " kata Tengku Zayden sambil membuat muka comel.
" *menahan gelak*. Eeeeee kau ni yela yela, dah dah cikgu dah sampai tu. Ingat, aku tak habis merajuk lagi. " kata Tengku Aisyah.
"Hmm yelaaa" kata Tengku Zayden.
Masa rehat.
"Aisyah, aku nak minta maaf kalau aku buat salah tadi. Jom aku belanja makan. Kau nak makan kat mana. Pilih jela mana-mana kau nak. Aku ada dalam RM20 ribu je sekarang ni.
Jangan pilih yang mahal-mahal sangat hahaha" kata Tengku Rayyan."Eh Rayyan, aku yang kena minta maaf. Sorry salahkan kau tadi. Aku terlepas hahah. Hm dah nama pun rezeki takkan aku nak tolak kan? Tak kisah lah mana-mana aku okay je " kata Tengku Aisyah.
"Ok lah, jom makan kat restoran Lé Mèuricé. Ada steak." kata Tengku Rayyan.
"Jom lah, tapi mana Zayden? " kata Tengku Aisyah.
"Ala biar jela dia tu. Aku nak makan dengan kau je, tak nak dengan orang lain. Boleh kan? " kata Tengku Rayyan.
"Boleh je, dah lah jom. Aku pun lapar ni " kata Tengku Aisyah.
TBC! Ha macam mana setakat ni. Next part pasal keadaan Rayyan dengan Aisyah kat restoran. Apa la yang dorang nak borak kan🤩 Jom kita tunggu sama-sama.
YOU ARE READING
[COMPLETED] Highschool Diraja
عاطفية"Eh , kau buta ke ?! Mata kau ni kat lutut kau ke " kata lelaki misteri itu. "Eh eh mamat acah ni, rambut pun macam sabut kelapa. Seluar pun pendek tak cukup kain koyak2 sana sini, kereta pun takde bumbung , kau ingat mahal lah?! Ni kalau hujan ni...