1 minggu kemudian....
"Weh aku nak pakai apeni untuk majlis kau esok?" kata Tengku Aisyah.
"Pakai jela apa-apa pun." kata Tengku Zayden.
"Kau cantik je pakai apa-apa pun" kata Tengku Rayyan.
"Zayden, kau teman aku beli baju boleh? Aku punya fashion designer cuti pulak." kata Tengku Aisyah.
"Aisyah, nak ik.." belum sempat Tengku Rayyan nak habiskan percakapannya , terus Tengku Zayden sambung.
"Ah, boleh je. Sape boleh fashion designer kau? Hahaha! Rayyan kau duduk sini tau, kitaorang keluar jap beli baju" kata Tengku Zayden.
"Hm ok. Kau jaga Aisyah elok-elok. Jaga diri tau." kata Tengku Rayyan.
"Hihi ok Rayyan! By the way, Ala Yves Saint Laurent tu la fashion designer aku. Tapi dia cuti sekarang jadi aku tak dapat nak order baju kat dia" kata Tengku Aisyah.
"Pergh weh! Dia tu bukan ke Hermès, Lanvin, Rochas dan Louis Vuitton punya fashion designer ?!!" kata Tengku Rayyan.
"Hahaha, tahu-tahu je kau ni. Ya betul. Tapi dia baik sangat, bajunya pun harganya mampu milik dengan orang yang tak suka membazir macam aku ni!" kata Tengku Aisyah.
"Mampu milik lah sangat. Dah lah, jom Aisyah. Dah lambat dah ni." kata Tengku Zayden.
"Ha jom weh jom. Bye Rayyan!" kata Tengku Aisyah.
"Bye korang! Jaga diri! Hmm" kata Tengku Rayyan.
Semasa membeli baju.
" hmm cantiknyalah baju ni. Ha Zayden, kau suka warna biru kan. Cantik tak baju ni?" kata Tengku Aisyah.
"Eh, mane kau tahu aku suka warna biru?" kata Tengku Zayden.
"Oh takde apalah, jomlah pergi makan. Aku rasa baju ni dah ok ni." kata Tengku Aisyah.
"Kau tak nak tengok baju lain dulu?" kata Tengku Zayden.
"Hm takpelah, aku pun lapar dah ni. Jomlah makan." kata Tengku Aisyah.
"Ha yelah, jom jom. Aku pun lapar ni" kata Tengku Zayden.
Semasa makan.
"Ha zayden, kau tak makan kan daging lembu? Jadi nah untuk kau ayam." kata Tengku Aisyah.
"Hm Aisyah, mana kau tahu aku tak makan daging lembu ? Kau ni stalk aku eh. Hahahaha!" kata Tengku Zayden.
"Eh takdelah. Aku tahulah. Aku agak-agak je." kata Tengku Aisyah.
"Hm Aisyah, aku nak tanya kau satu benda ni. Baju biru yang kau beli tu aku macam pernah nampak lah." kata Tengku Zayden.
"Ish apa kau ni, baju tu banyak je dalam dunia ni kau boleh beli." kata Tengku Aisyah.
"Tapi orang tu cakap, baju tu ada satu je dalam dunia ni. Aku rasa aku tersalah anggap kot." kata Tengku Zayden.
"Erm, ha yelah tu.Betul tu. Jom lah kita makan. Nanti sejuk tak sedap." kata Tengku Aisyah.
"Aku macam pernah dengar je ayat tu! Hahah. Ok jomlah kita makan." kata Tengku Zayden.
"Macam-macam lah kau ni, jom makan." kata Tengku Aisyah.
Selepas makan, hari sudah malam dan mereka pun pergi ke satu tempat yang penuh dengan suasana romantik yang terdapat bunga-bungaan dan lampu-lampu kecil yang berwarna kuning.
"Hm Aisyah, cantiknya tempat ni. Tapi kenapa kau bawak aku?" kata Tengku Zayden.
"Oh takde papelah Zayden, saja bawak kau. Nak bagi kau rasa suasana baru. Esok majlis tu kan? Kau nak tengok tak rupa aku bila aku pakai baju yang baru aku beli ni ? kata Tengku Aisyah.
"Hmm yelah, boleh jugak. Cuba lah cepat baju tu." kata Tengku Zayden.
Selepas 20 minit.
"Tadaaa! Cantik tak?" kata Tengku Aisyah.
"Wah! Cantik lah. Kau memang cantik." kata Tengku Zayden.
"Ingat tak?" kata Tengku Aisyah.
"Ermm ingat apa" kata Tengku Zayden.
"Eh takde papelah. Jomlah balik. Dah lambat ni" kata Tengku Aisyah.
Semasa dalam kereta, Tengku Aisyah memberitahu satu benda yang penting kepada Tengku Zayden.
"Eh Rayyan message aku, mesti dia rindu aku. Dia selalu message aku siang malam pagi petang. Hahahahaah. Baik lah dia ni." kata Tengku Aisyah.
"Oh yeke? Rayyan tak pernah buat macam tu kat mana-mana perempuan. Dia suka kau tu" kata Tengku Zayden.
"Eh kau ni. Merepek ape. Takdelah, aku rasa dia cuma suka borak dengan aku je." kata Tengku Aisyah.
"Kau memang tak percaya cakap aku" kata Tengku Zayden.
"Hm.. Zayden, aku nak bagitau satu benda yang penting ni." kata Tengku Aisyah.
"Ha apa dia? Kau jangan serious sangat. Takut aku." kata Tengku Zayden.
"Hahahaha, takdelah. Takde papelah." kata Tengku Aisyah.
"Eee apa kau ni. Bagitau lah. Aku menunggu ni." kata Tengku Zayden.
"Hmm aku bagitau esok masa majlis kau boleh?" kata Tengku Aisyah.
"Ish kau ni, yela. Jangan lupa pulak." kata Tengku Zayden.
Dan merupakan pun balik ke rumah masing-masing.
Tbc! Thank you baca. Benda apa yang Tengku Aisyah nak bagitau tu? Huhu sorru kalau ade kurang sebab saya baru dalam bidang ni. Jom nantikan next part'!
YOU ARE READING
[COMPLETED] Highschool Diraja
Romance"Eh , kau buta ke ?! Mata kau ni kat lutut kau ke " kata lelaki misteri itu. "Eh eh mamat acah ni, rambut pun macam sabut kelapa. Seluar pun pendek tak cukup kain koyak2 sana sini, kereta pun takde bumbung , kau ingat mahal lah?! Ni kalau hujan ni...