Hari yang dinantikan! Akhirnya!

202 20 17
                                    

Keesokan harinya.

"Assalamualaikum, hi semua" kata Tengku Sofia.

"Waalaikumusalam, ha Sofia masuklah. Cantik baju kau." kata Tengku Zayden.

"Pandai pulak ye kau jantan jawab salam. Islam rupanya." kata Tengku Sofia.

"Hahahah dengan kau ni kalau tak gelak memang tak sah." kata Tengku Zayden.

"Ha sofia, mehlah masuk. Ni semua dah ada ni. Pahal kau lambat sangat?" kata Tengku Faris dan rakan-rakannya.

"Rindu ke, sabarlah tadi jam. Aku ni bukan macam korang, nak ada polis ikut bagai. Aku ni biasa je." kata Tengku Sofia.

"Hahahahha dahlah jom masuk, makan. " kata Tengku Zayden.

"Hm Zayden, mana Aisyah? Lama aku tunggu dia." kata Tengku Rayyan.

"Aik, rindu dah? Sabarlah. Nanti sampai lah tu." kata Tengku Zayden

"Eh kau ni. Ada-ada je." kata Tengku Rayyan.

Ketibaan Tengku Aisyah Mutiara disambut dengan meriah sekali. Semua bertepuk tangan dan bersorak.

"Ha Aisyah! Sampai pun kau ! " kata Tengku Sofia.

"Hi semuaaa, maaflah lambat. Cek dok bersiap dari tadi na" kata Tengku Aisyah.

"Aduh berloghat pulak dia ni, dahlah jom makan ni." kata Tengku Sofia.

"Eh Ais.. Aisyah! Lawanya awak.. eh kau!" kata Tengku Rayyan dengan terkejutnya.

"Eh malu lah ! Janganlah nanti aku kembang seribu." kata Tengku Aisyah.

"Aisyah , nak cakap sikit boleh?" kata Tengku Rayyan.

"Eh Aisyah! Lawanya kau!! Kenapa amik masa lama sangat!" kata Tengku Zayden daripada jauh.

"Eh Zayden! Itu pun kau. Kejap eh Rayyan. Zayden! Handsomenya kau! Wah baju warna kuning! Sama macam kau pakai 3 tahun lepas" kata Tengku Aisyah.

"Eh , bila masa aku pakai baju ni? Kau ni pelik lah. Kau salah orang ni." kata Tengku Zayden.

Dan mereka berdua pun bercakap seperti biasa. Sementara itu, Tengku Sofia dan Tengku Rayyan pun berborak.

"Rayyan, kau jangan kacau Aisyah buat masa sekarang ni. Aku tahu kau suka dia. Kadang-kadang kita kena korbankan sesuatu untuk orang yang kita suka Rayyan. Pegang kata-kata aku tu." kata Tengku Sofia.

"Hm Sofia. Betullah kata kau tu. Aku dah cuba. Tapi dia asyik berkepit dengan Zayden je." kata Tengku Rayyan.

"Hm Rayyan. Tak banyak yang kau tahu pasal dia. Ok lah, aku kena pergi ni. Aisyah panggil aku tu." kata Tengku Sofia.

"Ala Sofia. Kau tu pun baru je kawan dengan dia. Ha baiklah, pergilah" kata Tengku Rayyan.

"Erm.Tergelak aku." kata Tengku Sofia.

"Kenapa?" kata Tengku Rayyan.

"Takde papelah Rayyan. Bye aku pergi dulu." kata Tengku Sofia.

Tengku Sofia dan Tengku Aisyah pun mula berborak dengan senyap dan serious.

"Sofia, diam dulu. Jangan cakap apa-apa buat masa sekarang ni." kata Tengku Aisyah dengan senyap.

"Tapi Aisyah.." kata Tengku Sofia.

"Takde tapi-tapi Sofia. Kau kawan aku sejak kecil lagi. Kau banyak tolong aku. Jadi diam je buat masa sekarang ni." kata Tengku Aisyah.

"Baiklah Aisyah. Kalau tu yang kau nak. Aku tak nak kau menyesal. Tuje." kata Tengku Sofia.

[COMPLETED] Highschool Diraja Where stories live. Discover now