Dalam perjalanan pulang ...
"Wey aku nak cakap something.Kita akan berhenti dekat air terjun tau.Sir Azman kata saja nak bagi kita hirup udara segar."
Yang lain mula berbisik seronok.Air terjun weyh.
Rayyan memandang Aurora di seat belakangnya.Tidur pun comel.Kayra pulak leka menonton drama.
Tetiba bas break.Belum sempat Aurora terhantuk,Rayyan menahannya di depannya.Aurora terus terjaga kerana kepalanya terhantuk sesuatu.
"Aduhh !!!"
Dyana yang di seat sebelah Aurora ternganga.
"Kau okay tak ?" soal Rayyan sambil mengusap dan menghembus kepala Aurora.Suka hati je dia.
"Oi !! Apa masalah kau datang sini ?!Tempat kau kat depan kan !!! " Aurora memarahi Rayyan.
"Rileklah.Kalau tak kau terhantuk kerusi.Aku datanglah halang." Rayyan menjelaskan.Perempuan ni kan.
"Rayyan kau ambil kesempatan !!!" Luqman yang berada di tempatnya mengusik.
"Rayyan,kau pergi duduk balik." arah Kayra.Tapi dalam diam dia tersenyum.
"Kejap.Bas tengah bergoyang nih." Rayyan memberi alasan.
"Pergi jelah jalan slow-slow !!!" marah Aurora.Dia takut sekarang ni.
Rayyan pun mula bergerak ke tempatnya tetapi secara tiba-tiba bas break.
Rayyan menahan tangannya di kepala kusyen Aurora.Aurora menutup muka.
Semua yang berada dalam bas ternganga.Apa headprefect buat ni ?
"Ish .." Aurora terus menolak tubuh Rayyan yang berada di hadapannya.Rayyan terus pergi ke seat miliknya.
Aurora memandang Kayra.Kayra senyum mengusik.
Aurora masih menutup mukanya.Ah ! Dia malu.
"OI !! DALAM BAS JAGA PERLAKUAN.TAK MALU KE DEKAT PAK CIK BAS !!!" Irene menjerit dari belakang.Dia panas sekarang nih.
Semua memandang belakang.
"Wey !!! Tak malu ke jerit dalam bas " kata Alif dengan agak kuat.
"Kami mencegah perkara yang tak elok." balas Intan yang berada di belakang Alif.
Alif merengus geram.
"Asal ?Jeles ke ?" soal Thaqif.Dia tahu perangai mereka nih.
"Apa masalah kau Thaqif ?" Arlyana bersuara.
"Masalah aku.Aku tak suka penipu macam kau " kata Thaqif dengan riak muka biasa.
Arlyana merengus geram.
"Apa masalah kau Thaqif ?! Betullah hari tu aku pergi bilik !!! " Arlyana melawan balik.
"Kunci ada dekat aku jer.Bila masa kau ada ?!" Thaqif menjeling sambil membuat muka annoying.
"WEY !!!! DIAM BOLEH TAK ?! PENING KEPALA AKU !!!!!" Rayyan menggunakan kuasa veto.Semua terkejut dan semua diam.
Sesampainya di kawasan air terjun.
"Wey !!!! Cantik giler !!!" jerit Ratna.Macam biasa mesti ramai yang mengambil gambar.Fara sudah membuka kamera selfie.
"Bawak bertenang girl ! "
Ratna memandang lelaki itu.
"Kau kan Raykal !!!Sibuk jer " marah Ratna.Raykal suka mengacaunya.
"Aip korang ni.Hormat sikit aku yang single ni " kata Luna sambil buat muka sedih.
YOU ARE READING
The Prefects ( 2020 )
Teen FictionIni kisah tentang Dian'z High School.Atau lebih specific ianya tentang prefects. Ingat senang sesuatu organisasi untuk berjaya ? Tanggungjawab yang besar dan penting demi masa hadapan sekolah. Nak tahu liku-liku kehidupan mereka ? Bacalah ! Hehehehe...