Terbongkarnya kisah Aisyah.

189 16 6
                                    

Sila dengar lagu sambil baca! Sangat2 penting! Thank you.

"KAU LAH DIAM ZAYDEN! Aku penat. Aku penat simpan rahsia ni Zayden. Aku penat tengok kawan aku terseksa"  kata Tengku Sofia.

"Apa yang kawan kau terseksanya siaaa" kata Tengku Zayden.

"ZAYDEN! Kau dengar aku cakap ni. Semua orang kat sini tahu kau ada penyakit Alzheimer. Ya penyakit lupa tu." kata Tengku Sofia.

"Ha?!! Woi perempuan tak betul, apa yang kau cakap ni. Sengetnya lah dia ni." kata Tengku Zayden.

"Zayden... sebenarnya betul.. keluarga kau suruh kitaorang rahsiakan..." kata yang lain-lain.

"Ha ! Korang biar betul?" kata Tengku Zayden.

"ZAYDEN! Kau dengar ni. Kau dengar cakap aku. Kau , sebelum kau lupa. Kau ada hubungan dengan seorang perempuan ni. Dia cantik, baik semua ada. Memang dia Aisyah, dialah TENGKU AISYAH MUTIARA. Aku sorang je yang tahu korang ada hubungan. Sebab aku yang selalu temankan Aisyah bila korang berdua keluar." kata Tengku Sofia.

"Ha?!! Apa yang kau pelik ni.. Aku tak percaya." kata Tengku Zayden.

"Ni gambar kau dengan dia, kau tengok ni. Puas hati kau? Korang selalu keluar sama-sama. Sebab tu Aisyah tahu kau tak makan daging lembu. 3 tahun lepas, kau keluar dengan Aisyah pergi kenduri kawan Aisyah. Aisyah pakai baju biru yang kau pilih sendiri Zayden. BAJU YANG KAU PILIH SENDIRI. Sebab kau cakap kau suka warna biru. Dia amik warna biru tu demi kau. Dia pulak pilih baju kau yang warna kuning tu. YANG KAU PAKAI SENDIRI MASA MAJLIS KAU MINGGU LEPAS. Demi nak ingatkan kau, dia sanggup pakai balik baju tu. Lepastu, 3 tahun lepas, waktu malam tu, waktu yang sama, ada banyak lampu-lampu kuning dengan banyak bunga-bunga kat situ. Aisyah jalan-jalan kat situ dan kau sendiri yang cakap dia cantik. MINGGU LEPAS, dia cuba buatkan kau ingat. Dia cuba untuk buat benda sama. Tapi semuanya tak berhasil. Kau tak ingat. Tapi esoknya, masa majlis kat rumah kau tu. Kau tanya macam mana ada Aisyah tahu ada 196 ekor ikan kat kolam ikan kau tu, kalau kau nak tahu tu.... tu.. HARI KE 196 KAU DENGAN DIA Zayden, Aku tak tahan dah Zayden. Aku penat. Kenapa kau tak ingat satu pun? Kau kata, kau mimpi setiap hari ada perempuan tu. Ya betul Zayden, PEREMPUAN TU AISYAH! Kenapa Zayden kau lupa, kenapa kau lupa terus. Masa kau kau halau Aisyah, dia cakap terima kasih untuk hari ke 1291, dia kira setiap hari Zayden, dia kira setiap hari hubungan kau dengan dia walaupun kau tak ingat satu pun. Sebab kau janji dengan dia, kau dengan dia akan sampai bila-bila. Kau ingat dia sengaja datang kat sekolah tu? Dia nak cari kau Zayden. Setelah 3 tahun, dia berani untuk jumpa kau balik. Malam sebelum dia kesekolah Highschool Diraja tu, memang betul cakap kau, AISYAH MEMANG SENGAJA LANGGAR KAU! Sekarang, puas hati kau?" kata Tengku Sofia dengan marah dan menangis.

"Ya allah, dia ke perempuan yang aku jumpa setiap malam. Ya allah Aisyah, apa yang aku dah buat. Sofia! Kat mana Aisyah sekarang." kata Tengku Zayden dengan menangis kuatnya.

"Aisyah, tidaakkk. Aisyah. Aisyah Mutiara.. Aisyah." kata Tengku Zayden lagi dengan penuh rasa menyesal.

"Aisy... Aisyah!!! Kau Zayden, kau memang tak layak untuk dia. Ya Allah Aisyah, kenapa aku buat macam tu dekat dia. Kenapa Ya Allah." kata Tengku Rayyan.

"Aku rasa kita dah terlambat, Aisyah dah pun bertolak ke airport. Ya Allau Aisyah , kawan baik aku" kata Tengku Sofia dengan menangis.

Satu kelas mula berasa sebak setelah tahu perkara sebenar. Mereka mula meminta maaf kepada Aisyah dan Zayden telah berlari ke airport untuk mengejar Aisyah sebelum terlambat.

TBC ! Ha macam mana? Sorry tau ada kurang. Jangan lupa vote and comment!

[COMPLETED] Highschool Diraja Where stories live. Discover now