Bab 11

357 32 4
                                    

"Weyh !!!Siapa sampai dulu dia menang !!! Tata !!!! " Fara dengan lajunya melarikan diri ke bilik pengawas.Ada perjumpaan.

"Weyh tak aci !!!" jerit Ratna lalu mula mengejar Fara.Yang lain menggeleng melihat telatah mereka.

"Bye geng ! Aku nak kurus." kata Kayra lalu berlari ke arah Fara dan Ratna.

"Macam budak-budaklah." kata Luna

Aurora tergelak kecil.Myra mendengar lagu sambil berjalan.

"Dyana,tak penat ke study ?" soal Aurora kepada Dyana yang memegang nota kecil.

"Takdir aku untuk study." kata Dyana selamba.Padahal dalam hati dia tersimpan 1001 luka.

Dari kecil Dyana tidak diajar main seperti orang lain.Seawal dia 3 tahun dia diajar mengeja,mengira, membaca dan menulis.Tiada satu pun permainan di rumahnya.

"Dyana,nanti kita spend time sama-sama " kata Luna.Dia pun berasa kasihan dengan hidup Dyana.

"Weyh,cepatlah.Aku takut diorang marah.Penat nak hadap." gesa Myra.Yang lain pun mengikut Myra.

"What the .... "

Semua memandang Fara yang bergaduh dengan Luqman manakala Kayra dan Ratna yang sedang main komputer.

"Aku ingat semua sampai dah" kata Aurora.

"Mana kakak-kakak korang ?" soal Luqman.Tangannya cuba mengunci Fara di dalam almari.Apa punya perangailah.

"Luqman !!!! Jangan kunci !!!!" Fara menjerit dari dalam.

"Siapa suruh kau kacau aku kan tadi ?!"

Yang lain memandang drama free di hadapan mereka.

Tetiba Rayyan dan yang lain pun masuk.

"Eh,awalnya kau Aurora." kata Rayyan.

"Awal salah lambat salah.Habistu ?"

Aurora menjeling Rayyan.Sibuk betul.

Myra,Dyana dan Luna hanya memerhati.Nak buat macam mana dah single.

Tetiba geng pengawas form 4 lelaki datang.

" Semua tak sampai lagi ke ?" soal Zafran.

"Baik aku main PUBG dulu weyh." kata Akeem.Dia terus ke arah Ratna dan Kayra.

"Wey !!!! Counter Strike !!! Bagi aku main !!!" paksa Akeem.

"Mana boleh ! Kami dapat dulu !!" kata Ratna.Entah dari mana tiber nak main.

"Jom lah duduk dulu." ajak Fairuz.

Mereka pun duduk sambil tunggu yang lain.

Aurora dan Rayyan sedang menguruskan sesuatu di komputer sambil berbalah.Fara dan Luqman bergaduh sambil menyimpan fail ke dalam almari manakala Kayra,Ratna dan Akeem sibuk main komputer.

Tetiba Haura muncul bersama Thaqif dan Alif.

"Mana orang lain ?" soal Thaqif.

Kemudian pengawas form 3 pun datang.

"Gais,duduk dulu." jemput Rayyan.

Setelah 10 minit menunggu ...

Pengawas form 5 perempuan sampai.

"Wey Rayyan sorry lambat." kata Arlyana lalu menarik kerusi di sebelah Thaqif.

Thaqif menjelingnya.

"Takpa.Aku maafkan." kata Rayyan.Dia malas mahu melayan perangai mereka.

"Tujuan aku panggil datang sini.Aku nak bagitau next week majlis watikah kita."

Semua bersorak seronok.

The Prefects ( 2020 )Where stories live. Discover now