𝟯𝟱

296 6 5
                                    

Noor

"Hey Noor, hoe voel je je?" vraagt Linda als ze m'n kamer binnen komt. Ik zucht. "Met mij gaat het gelukkig goed. Maar m'n hoofd zit alleen maar bij Martijn," zeg ik. Ze knikt. Ik heb Linda het verteld, ze vond me er nogal sip uitzien dus ik moest wel. "Nou, fijn dat jij je toch wel goed voelt. We hebben je laatste scans van vanmorgen bekeken en alles ziet er weer prima uit! Als je het rustig aan gaat doen, dan mag je opzicht je spullen pakken en weer lekker naar huis gaan," zegt Linda. Ik kijk haar met een kleine glimlach aan. "Bel jij iemand op die je kan komen ophalen?" vraagt Linda. Ik knik en pak m'n telefoon. Ik bel Watse. "Hey Noor! Heb je al wat van Martijn gehoord, na gisteren?" vraagt Watse. Ik en Menno hebben gisteren nog met iedereen van Team Garrix contact gehad, maar bij niemand reageert Martijn terug. "Nee ik heb niks meer gehoord, helaas. Maar ik wilde eigenlijk vragen of jij me wilde komen ophalen, ik mag naar huis." zeg ik. Ik weet niet of ik nou blij moet zijn of sip. "Vind je het erg als Lou je komt halen? Hij heeft nu een grote auto en waarschijnlijk nou toch niet veel te doen," zegt Watse. "Uhm, ja? Dan bel ik hem wel," zeg ik. Ik zeg Watse gedag en val naar achteren op bed. "Pfff, wilt iedereen mij uit hun leven verbannen ofzo? Martijn neemt niet op, Watse heeft het te druk om mij op te halen. Ik ben benieuwd of Louis tijd heeft.

Ik bel Louis op. "Hey, Noortje! Gaat alles goed?" vraagt Louis enthousiast. Hoe kan hij zo blij zijn, nu Martijn er niet is. "Tsja, geen idee. Maar ik mag naar huis. Watse zei dat jij me wel wilde ophalen?" zeg ik. "Taxi van Baar tot uw dienst! I'll be there!" zegt hij en hangt op. Ik stop m'n spullen in de tas en loop de gang op.
"Je was toch niet van plan om weg te gaan zonder mij gedag te zeggen, hè," zegt Linda die ineens achter mij staat. Ik krijg een glimlach op m'n gezicht en geef Linda een knuffel. "Houd me op de hoogte van Martijn, hè." zegt Linda en ze geeft me haar nummer. "Zal ik doen. Dankjewel voor alles, Lin," zeg ik en loop richting de lift.
De liftdeur gaat open, ik zwaai nog even naar Linda en stap de lift in.

De liftdeur gaat open en in de centrale hal zie ik Louis al wachten. Wanneer hij mij uit de lift ziet komen, verschijnt er een glimlach op zijn gezicht en komt naar mij toegelopen. "Hey, Noor! Daar ben je toch weer!" zegt hij en wilt me een knuffel geven. "Voorzichtig," zeg ik en geef hem zachtjes een knuffel. Louis pakt m'n tas over en samen lopen we naar de auto van Louis. "Wow, die is wel echt chique," zeg ik tegen Lou. Er verschijnt een glimlach op zijn gezicht, "Ja toch! Deze is ook echt mega groot, voor als je m'n andere gewend bent," zegt Louis. Ik grinnik. Louis kijkt mij aan. "Deze is gelukkig niet groen," zeg ik en Louis kijkt mij flauw aan. "Nee, dat vind ik heel jammer. Liever groen dan deze zwarte," zegt Louis en hij maakt de deur voor me open. Ik stap in bij de bijrijdersstoel en Louis neemt plaats achter het stuur. "En waar mag deze reis naartoe gaan?" vraagt Louis vrolijk. "Naar huis," zeg ik vermoeid. "Weet je het zeker?" vraagt Louis. "Ja?" aarzel ik. Louis knikt en rijdt de parkeerplaats af.
"Heb je nog wat van Martijn gehoord?" vraag ik aan Louis. Louis zwijgt en rijdt rustig verder. "Lou, ik vraag je wat," zeg ik ongeduldig. "Huh, wat?" vraagt Louis. "Ik vraag, of je nog wat van Martijn gehoord hebt," zeg ik. "Nou, nee," antwoord Louis vaag. "Louis, weet je dat zeker?" vraag ik en trek m'n wenkbrauwen op. "Honderd procent," zegt Louis en voor de rest zwijgt hij. Sowieso houdt hij iets verborgen. "Hebben jullie een welkom thuis feestje georganiseerd?" vraag ik enthousiast. "Wat?! Nee... moest dat dan?" zegt Louis. "Nee, daar ben ik nog wat te moe voor," zeg ik met een teleurstelling in m'n stem. Hij houdt wat verborgen voor me, ik voel het aan deze sfeer.

Louis zet me af voor de hoofdingang van m'n appartement. "Heb je alles?" vraagt hij. Ik knik en geef hem voorzichtig weer een knuffel. "Dankjewel," zeg ik zachtjes en loop met m'n tas naar de entree.
Ik zwaai nog even naar Louis en loop richting de lift. Zal ik naar Martijn's appartement gaan? Ik kijk naar m'n tas. Nee, laat ik eerst maar naar m'n eigen woning gaan en Laura knuffelen. Ik heb haar al een tijdje niet meer gezien en heb haar erg gemist.

Summerdays /\ Martin Garrix +xWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu