Ep 93 : The truth untold ✨

1.2K 143 20
                                    

Angela diam membisu , apa yang diterangkan oleh Jungkook membuatkan diserang migrain . Dia sendiri tidak tahu Jungkook sekarang tengah buruk -burukkn kawan dia ke apa sekarang ni ?

" Angel , kau kenal Yoonju kan ? "

" kenal , bekas kekasih Taehyung Betul kan Jungkook ? "

Jungkook perlahan mengangguk .

Dia kenal cuma raut wajahnya sukar diingat kembali . Dia pun tak jumpa lagi bingkai gambar yang selalu Taehyung gantung dekat dinding rumah dia .

Kalau dipejabat itu Angela tidak tahu sama ada Taehyung masih simpan sebagai kenangan aku buang begitu saja .

" Tapi saya tak pernah jumpa dia face to face . Kenapa awak tanya ? " Sambung Angela pula .

Jungkook menarik nafas dalam kemudian dihembus setelah rasa berani itu sedia dikumpul .

" Kau tak payah jumpa pun tak apa , Perempuan tu dah balik seoul . and the worst is Taehyung , suami kau terima balik perempuan dalam syarikat tu . Aku bukan nak hasut kau , but tolong pesan dengan Taehyung supaya jangan layan dia melebih . Just layan sebagai pekerja saja . "

Kening Angela terjongket pelik memandang Jungkook , sumpah dia tak faham apa yang Jungkook katakan itu .

" Apa maksud awak ni Jungkook ? saya tak faham "

Jungkook mendengus , biskut coklat air tangan Angela ditaruh semula atas piring kaca itu . Nak marah pun rasa bersalah , Angela ni memang loading ke ?

" Kau bayangkan , bila perempuan tu atau lebih dikenali sebagai bekas kekasih Taehyung . Kau rasa apa yang dia nak selain dapatkan duit ? bagitahu aku apa ? "

Jari sengaja dipetik berulang kali cuba mendengar apa yang didalam fikiran . Jungkook mendengus lagi , payah .

" Dapatkan cinta Taehyung baliklah deyy "

Jungkook mengeluh , apa lembab sangat nak tangkap Angela oi . Patutlah Taehyung makin naik lemak sekarang .

Angela terkebil - kebil melihat Jungkook .

" Apa kaitan dengan saya ? Yoonju cinta pertama dia . Saya hanya perempuan yang datang tanpa izin lepas itu jadi orang tengah antara hubungan mereka dulu Jungkook . Dan awak tahukan niat sebenar Taehyung kahwin dengan saya ? dia nak gunakkan saya saja untuk yakinkan ibu mertua saya , dan saya setuju supaya dapat gantikan kot dia yang mahal itu tanpa mengeluarkan sebarang duit . Kalau dia nak kembali pada cinta sebenar dia . Saya tak kisah . Dia dah tak macam dulu . mungkin saya makin membosankan . No wonder dia asyik keluar malam dan dia bagi alasan kawan - kawan dia dan awak termasuk ajak dia keluar lepak "

Suara seakan mula serak itu diatur . Angela nekad tidak mahu menangis disitu . Jungkook pula yang sakit kepala dengan masalah rumahtangga mereka .

" Percaya atau tak aku pernah taruh perasaan dekat kau . Kau tak percaya kan ? "

Angela tergamam , Iris matanya merenung dalam mata Jungkook . Dia tak salah dengarkan ? sejak bila ?

" Sebelum korang berdua belum kahwin lagi aku selalu mengorat kau dekat starbuck tu . Sticker note yang kau selalu jumpa kat belakang baju kau dulu tu aku yang lekatkan . Kau buang sticker note tu . Sudahlah murung bila crush tak notice , makin depress aku bila Taehyung bagitahu dia nak kahwin dengan kau . Seminggu aku taknak tegur dia duku kau tahu ? " ujarnya dengan riak selamba .

" Aku redha lepaskan orang yang aku suka dekat Taehyung sebab aku percaya dia boleh bahagiakan kau , bila tengok cara dia layan kau acuh tak acuh sekarang buat aku geram nak ambil hak aku balik "

Angela meremas jemarinya , jadi sticky note yang terlekat dibelajang bajunya Jungkook yang bagi ? bila di ingatkan balik , ayat cliche yang Jungkook berikan buat dia nak campak diri sendiri dalam tong sampah . Luar nampak gangster tapi dalam hati ada taman arnab rupanya .

Haih Jungkook , dengan Noona Junha kau nak try cucuk jarum . Dengan Angela pun kau dah try tapi sayang Taehyung dulu yang start engine .

" Aku taknak jadi orang ketiga dalam hubungan kawan atau lebih tepat sepupu aku sendiri jadi aku better undur diri sebab laki kacak macam aku petik jari terus datang haa contoh author yang tulis citer ni . Aku baru panggil , dia datang macam kilat Puzzz ! okey lupakan . Apa yang aku pesan , jaga rumahtangga korang . Jangan sampai bercerai berai pulak . Kalau bercerai jangan risau aku ada , aku nak je kahwin dengan kau . Baby dalam tu pun aku punyaa "

Angela hanya diam , perkataan yang keluar seperti mesin cetak Jungkook cuba dihadam . Apa yang dia nak buat ? dapatkan perhatian Taehyung ? tak mungkin . Dia bukan perempuan murah .

" Kau pregnant , ingat sikit baby dalam tu . Jangan stress nanti macam macam boleh jadi . Dahla aku nak balik . Ingat pesan aku . Jangan bagi suami kau rapat sangat dengan betina tu . Meluat aku tengok asyik berkepit saja "

Jungkook bangkit berura mahu beredar dari rumah Taehyung . Tapi dahi Angela berkerut seribu memandang Jungkook patah semula .

" Aku sukaa cookies dan aku rembat semua yaa . Terima Kasih "

Angela hanya menghantar pemergian Jungkook keluar dari rumahnya . Jadi betullah apa yang dia fikirkan selama ini , dan mimpi itu betul - betul akan terjadi dalam hidupnya .

Taehyung akan pergi tinggalkan Angela sendirian .

Ting !

Angela mengapai telefonnya diatas meja ruang tamu , dahinya berkerut membaca mesej dari nombor yang tidak dikenali itu .


_To Be Continued_

Jeng jeng jeng

Road to final 💔

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now