Jag leta efter Nova men hitta henne inte så jag börja gå jag gick och gick och när jag kolla upp så såg jag att jag var hämma. Jag såg min långa smala pappa stå och meka med traktorn jag sprang fram och ropa pappa men det ända som hördes var en gläfs.
Pappa vände sig om och kolla skräck slaget på mig innan han långsamt stärkte ut handen in i traktorn och tog ut hagel geväret och sikta på mig jag tänkte skulle min egen pappa skuta mig.
' Monika hjälp det står en röd varg på gårdsplanen ' sa han med skakandes röst. Va skrek jag men det enda som hördes var ett till gläfs. Jag kolla ner på mina fötter men i stället såg jag två stora tassar ena var snö vit och den andra var rödbrun.
Jag vände mig om och sprang jag hörde ett skott avlossas och skände en otrolig smärta i ena bak benet. Medans jag sprang så börja det dansa små svarta prickar i utkanten av mitt syn fält. Tillslut så växte dom svarta prickarna tills jag inte såg nånting alls och sen blev allt bara svart.
Jag vakna upp i ett vitt rum det stod en liten byrå bredvid sängen och en vit dörr i ett hörn det var typ så som rummet såg ut. Jag reste mig upp och upptäckte att jag får dropp. Jag röck ut slangen ur min arm och gick ut igenom dörren. Jag kom ut i en korridor jag hörde röster nerifrån so jag smög ner i en liten trä färgad spiraltrapp.
' se Tönrosa har vaknat ' sa en blond kille ' tyst Jake ' sa en ganska lång brun hårig tjej till honom som tydligen hette Jake ' jag heter Alice och det där är Alva' sa hon och peka på en lite kortare tjej med is blott hår. ' hej ' sa jag lite osäkert
'Jag heter Ylva '
(Alvas perspektiv )
'Jag heter Ylva ' sa den nya hon hade rödbrunt axel långt hår och is blå ögon hon var medellång och såg osäker ut.
Jag gick in i hennes sinne och kolla runt hon hade blivit skjuten av hennes pappa i högra bak benet och hon vet inte om att hon är en skiftare.
( Ylvas perspektiv )
Alva satt och bara stirra rakt ut i luften hennes ögon hade blivit blog röda och helt plötslig så blev ögonen skogs gröna ingen och hon sluta stirra och sa ' hon vet inte om att hon är en skiftare ' Alice bara nickade 'vadå skiftare och hur kan du veta det ' sa jag och frågan var riktad mot Alva men det var Alice som svara ' Alva är en häxa och vi även du är skiftare vi kan förvandla oss till vargar när vi vill ' ' så vi är typ varulvar ' fråga jag ' typ men vi föredrar att kalla oss skiftare ' svara Jake. Jag blev förvånad över att han sa något alls han hade setat i soffan i vardagsrummet och varigt tyst hela samtalet.
------------------
Så vad tyckte ni kommentera
Och ge tips på karaktärer som ska vara med
YOU ARE READING
Varg öga
WerewolfYlva var en helt vanlig tjej men när hon vid en jakt fångar en varg är det konstigt eftersom ingen i hennes släckt som har levt där har någonsin sett en varg skogen. Men när vargen börjar prata med henne blir hon riktigt orolig. Hon hittar en av var...