Jag vakna på morgonen av att Rocco slicka mig i ansiktet.
' ja jag är vaken ' sa jag och Rocco satte sig på min mage och kolla konstigt på mig med ena örat upp och andra ner.
' du är så söt vet du det ' när jag sa det så hoppa han ner från sängen och trava fram till dörren.
' så du behöver gå ut och gå ' sa jag och han skällde.
' okej låt mig bara gå upp och klä på mig ' han la sig uttråkad på mattan bredvid dörren.
Jag klädde på mig och satte på Rocco sitt koppel. Han behöver egentligen inge koppel men jag använder det iallafall. Eftersom att jag fick det i ju går. Jag gick ut igenom dörren och in i skogen.
När jag hade gått ett tag så kom jag fram till en liten Bäck. Jag lät Rocco dricka ur bäcken och började gå hemåt.
När jag kom hem så stod Alice och stekte pannkakor till frukost. Jag tog 3 st och satte mig och börja äta. Då kom Alva ner och gjorde samma sak.
' Du Ylva du vet väll om att det är fullmåne inatt ' sa Alice och satte sig ner med oss.
' nu vet jag det ' sa jag och skrattade.
' det är tyvärr inget att skratta åt' sa Alva och Alice fortsatte
' är man ute i fullmånen så tappar man kontrollen över sig skälv
och ens varg tar över och när vargarna inte har sin mänskliga ande
Blir dom typ som vanliga vargar och dödar hejvilt när fullmånen är
över så kommer varken ens varg eller du komma ihåg nånting'
' okej så jag ska stanna inne i natt ' sa jag frågande ' ja fullmånen går upp 20:37 så se till att vara inne då ' sa Alva ' okej ' sa jag samtidigt som jag satte alarm 20:30 om jag inte går så långt så hinner jag hem på 7 min.
Jag satt på mitt rum och kolla på datorn när det knack på dörren ' hallo kan jag komma in ' det var Alice ' visst ' när hon kom in så hoppa Rocco på henne och slicka henne i ansiktet. Hon klappa Rocco på huvet och satte sig på sängen bredvid mig. ' min tandkräm tog slut kan jag få låna dig ' sa hon. Okej jag gick mot mitt badrum när jag plötsligt blev jätte yr ' hur är det Ylva ' sa Alice oroligt ' jag blev plötsligt så yr ' sa jag samtidigt som jag tog tag i elementet för att inte trilla omkull.
' det är bäst att du lägger dig och vilar ' sa hon och hjälpte mig till sängen.
Jag vakna och kolla på klockan 19:30 ' oj jag måste ha svimmat ' sa jag högt för mig skälv och gick upp och ner i köket ' mår du bättre fråga Jake.' Mm jag ska ut och springa ' mumla jag och gick ut. Jag skifta till min rödbruna varg. Rocco hade följt med så jag lät honom springa lös bredvid mig. Efter ett tag så kom vi fram till bäcken. Jag började följa bäcken nedåt och började fundera skulle jag nånsin komma hem eller kommer jag få bo här tills jag dör. Jag avbröts från mitt tänkande av att en gren bröts av 'Hallo ' skrek jag men möttes av en extrem tystnad jag stod still ett tag till. Innan jag fortsatte gå du hoppa en stor blod röd varg på mig och bet mig i benet. Jag vände och sprang hämmot då börja mitt alarm på mobilen ringa jag kunde inte stänga av för mobilen låg tillsammans med mina kläder i Roccos klövje väska " okej alarmet ringer i 5 min så när alarmet slutar ringa så är det 2 min kvar till fullmåne " tänkte jag för mig skälv. Den röda vargen började ta in på mig och då slutade alarmet ringa.
YOU ARE READING
Varg öga
WerewolfYlva var en helt vanlig tjej men när hon vid en jakt fångar en varg är det konstigt eftersom ingen i hennes släckt som har levt där har någonsin sett en varg skogen. Men när vargen börjar prata med henne blir hon riktigt orolig. Hon hittar en av var...