Hai Să Ne Cunoaștem

118 6 0
                                    

Să cunoaștem echipa. Pentru că este important să cunoașteți niște aspecte despre persoana ce îți va judeca cartea.

Nico - NikkyZedd69

Scriu și citesc de mică, încă de când nu prea știam mai exact cu ce se mănâncă toate aceste lucruri. Este o pasiune de care nu mă voi despărți niciodată și care, sincer, m-a ajutat în multe momente grele.

Ce mă recomandă pentru a face o critică unei cărți? În primul rând, faptul că am citit mult. Mi-am dat seama în timp care e diferența între o carte bine scrisă, plină de inspirație și la care s-a muncit mult pentru a ajunge în acel stadiu și una plină de cuvinte aruncate, superficială și scrisă doar pentru a fi scrisă.

În al doilea rând, activez pe wattpad de 4 ani și am reușit să fur puțină experiență.

Ce îmi place la o carte? Evident, să aibă o poveste. Nu toate cărțile au una, cu toate că această este esența. Îmi place să fiu surprinsă de acțiune și să simt că trăiesc alături de personaje. Să mă țină în priză și să îmi doresc sa o termin cât mai repede pentru a afla deznodământul, ca mai apoi să îmi pară rău că s-a terminat.

Ce nu îmi place? Când firul narativ nu duce nicăieri. Nu îmi plac și nici nu pot citi o carte care se învârte în jurul unui punct mort. În plus, dau o șansă oricărei lucrări. Consider că oricine merită o șansă.

Lori - _xendel

Salutare, oameni buni!

Încep prin a vă spune doar atât...mulțumesc! Vă mulțumesc că ne-ați ales pe noi.

Sunt pe acest site din 2013. Am citit multe cărți aici, cât și în format fizic, și mi-am făcut deja o părere de cum aș dori să se prezinte o carte. Ce așteptări am eu de la cartea respectivă.

În primul rând, un aspect, zic eu, destul de important, în realizarea unei povești este să știi limba română. Atât în ceea ce privește semnele de punctuație, care sunt cele mai esențiale în scrierea unei lucrări, cât și așezarea în pagină și ortografia.

Iar în al doilea rând, ce mă atrage cel mai mult la o carte, pe lângă stilul de a scrie, corect din punct de vedere gramatical, este un subiect frumos care să mă țină în priză. Care să mă facă să îmi doresc să nu o mai las din mână până nu o termin.

Dacă mă alegeți pe mine ca și critic, voi ține cont de ceea ce am precizat mai sus. De ortografie și de firul narativ. Chiar și de personaje, pentru că o carte bună trebuie să prezinte și niște personaje pe măsura ei. Care se te facă să îi iubești sau să îi urăști. Depinde de mentalitatea fiecăruia.

În încheiere, vreau să vă zic că este OK să greșești. Din greșeli să învață cel mai bine. Însă trebuie să și știi să accepți o critică constructivă. Orice personaj din spatele fiecărei povești așteaptă să fie descoperit.

Orice carte merită o șansă!

VOI meritați o șansă!

<3

Andre - TheRealDream1703

Bună!

Niciodată nu mi-a plăcut ca o anumită persoană să aibă doar lucruri rele de zis. O critică poate fi constructivă sau pur și simplu pură răutate. Așa că eu vreau să îmbin utilul cu plăcutul. Mă bucur că sunteți aici și că sunteți aici!

Recunosc că nu mi-a plăcut să citesc când eram mică pentru că eram obligată, dar cu timpul mi-am descoperit pasiunea pentru scris și citit. Probabil o să mă credeți nebună, dar îmi place să mă prefac că eu sunt unul din personaje. Încep să-i iau din gesturi, să mă îmbrac aproximativ la fel, încerc să-mi imaginez că sunt în acea carte.

Chiar dacă este un clișeu, îmi place să caut acea urmă de originalitate. Fiecare carte are câte un sâmbure de adevăr, din punctul meu de vedere. Îmi place să văd la o carte: pasiunea cu care a fost scrisă și un strop de originalitate, să văd că autorul ăla și-a lăsat amprenta.

Suntem aici ca să vă ajutăm!

Xenia - xeniawinchester

Scriu și citesc de mică. Sunt două pasiuni la care nu aș putea să renunț niciodată, căci în anumite momente au fost singurele care m-au ținut în viață.

Am experiență pe platformă, 4-5 ani, în care am reușit să îmi creez anumite așteptări de la o carte, cât și o părere despre ce îmi place să citesc - atât în format fizic, cât și virtual.

Niciodată nu am spus ceva rău despre o carte cu intenție, mereu am vrut să ajut, să fac o critică constructivă. Toți greșim, este complet în regulă, căci din aceste greșeli reușim să ajungem departe. Din greșeli devenim mai buni.

Îmi place să mă transpun în pielea personajelor; să vorbesc ca ele, să gândesc ca ele, să îmi imaginez că acea carte este viața mea. De asta caut acea emoție, pasiune și originalitate în fiecare carte citită. Apreciez atunci când o carte este scrisă cu inspirație și muncă, nu doar pentru a fi scrisă.

Consider că oricine merită o șansă. Orice poveste merită să fie auzită.

Maria - NorimaVerbeeck

Cred că v-ați dat seama după nume ce mă reprezintă cel mai bine, pe mine și lucrările mele. E adevărat, îmi place să fiu originală. Pentru mine, nu contează dacă felul de a nara scârțâie pe alocuri. Cred că cel mai important într-o lucrare este să pui suflet. Dacă ție îți plac figurile de stil, nu te oprește nimeni, sau nu ar trebui să te oprească, din a le folosi. Am încercat și eu să fac impresie bună odată, dar mi s-a spus că nu cunosc multe dintre sensurile acelor cuvinte. Asta m-a făcut să realizez că, uneori, cel care critică nu e atent.

Datorită acestei întâmplări mi-am dat silința să devin eu un ,,critic" bun pentru cărțile mele. Acum, a venit rândul să îi ajut și pe ceilalți, fără să tai în carne vie. Sunt conștientă că sunteți buni. Voi încerca să vă ajut să vă întreceți pe voi. Oricând e un moment bun să evoluezi.

Scriu din 2017. Ceea ce m-a motivat să continui au fost oamenii care m-au ajutat din spate. Pe Wattpad, am învățat ce înseamnă o critică constructivă și ce ar trebui să cuprindă. Lucrurile acestea necesită timp. Important e să îți dai seama dacă scrisul e un hobby sau o pasiune pentru tine. Și dacă e o pasiune, cât timp îți dorești să investești în aceasta.

Monica- --hell

Nu am descoperit pasiunea aceasta de mult timp, dar și atunci când am descoperit-o, cu fiecare carte citită îmi mai cream câte ceva în mica mea lume. Am avut cărți cliseice majoritatea, dar nu există cărți perfecte așa cum sunt de părere că viața în sine este un clișeu.

Mereu am preferat ca atunci când am oferit o critică despre o lucrare, sa mă transpun în pielea creatorului ei și să încerc să îmi dau seama ce a avut în minte când a scris ceea ce a scris, ca să pot oferi o părere cât mai detaliată și sinceră legat de acea lucrare.

Scriu pe această platformă de 6 sau chiar 7 ani și am citit foarte multe cărți cât să îmi dau seama ce tema este cea mai abordată și sunt de părere că nicio idee nu e clișeică sau neinspirată, orice idee poate fii originală, contează cum alegi să abordezi subiectul și să îți prezinți ideile.

Critică Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum