2. ,,Pe aripa unui avion" de @dannieel

72 8 2
                                    

Titlu: Pe aripa unui avion

Autor: dianneel

Critic: NorimaVerbeeck

Titlul:

Pe aripa unui avion mi-a adus aminte de Pe aripile vântului. Îmi place foarte mult titlul pe care l-ai ales, pentru că transmite într-un mod indirect ideea poveștii, anume războiul.

Coperta:

La o primă vedere, îmi dă impresia de plin. Conturul alb din jurul personajelor îmi distrage atenția atunci când încerc să-i privesc.

Cadranul de deasupra avionului mi-a dat impresia că reprezintă un timbru. Recunosc că nici în acest moment nu înțeleg rolul care i-a fost atribuit în ansamblu. Sper că o să mă poți lămuri.

Ce nu se vede clar este scrisul de sus. După mine nu contează dacă apare sau nu. Pentru că există pe copertă, însă, fiind neclar, îmi atrage atenția.

Mă bucur că sunt vizibile titlul și numele autorului. Ai un pseudonim interesant.

Legătura coperții cu titlul este strânsă. Luându-mă după acest criteriu, poate fi păstrată. Știu ce înseamnă să cauți o copertă care să se potrivească cu ceea ce scrii.

Descrierea:

Îmi place cum ai prezentat-o pe Sonia.

Trecerea de la un personaj la altul mi s-a părut însă bruscă. Am simțit că aș fi vrut să închei ce ai scris despre tânără cu încă un enunț. Să adaugi ceva care să o reprezinte. Determinarea, curajul sunt doar câteva lucruri despre care ai putea scrie.

Al patrulea alineat mi-a lăsat impresia de continuare. Pentru că se leagă de al cincilea, le văd ca reprezentând unul singur. Cumva, ceea ce ai scris în al patrulea, trebuie introdus în al cincilea, dar sub o formă mai scurtă. Sau poți lăsa așa, dacă ție îți place.

Am sesizat aranjarea în pagină, poate pentru că eu obișnuiesc să nu țin cont de ea atunci când public. Acest artificiu, cum vrei să-i spui, mi-a plăcut.

Așezarea în pagină:

Primele trei capitole au alineat. Pe urmă, unele au, iar celelalte nu. Când ai timp, sunt sigură că te vei ocupa la editare de acest aspect.

Mă bucur foarte mult că ai folosit linia de dialog, și nu cratima. Apreciez grija ta pentru estetică.

Conținutul:

Curiozitatea Soniei este prezentă încă din purul început. Dorința de a vedea razele soarelui pentru prima dată după mult timp este frumos conturată.

Întrebarea ,,Dar cu nu-i plac florile? " și felul optimist în care tânăra pricepe lucrurile, ușor copilăresc, de altfel, dovedesc că Sonia e o persoană care prețuieste fiecare clipă a vieții. Ea reușește să vadă binele acolo unde pare că nu mai există.

Chiar și în momentele cele mai grele, Damir reușește să rămână el. Îmi place, în special, felul natural și liber de a se exprima.

Sunt curioasă de un aspect. După ce a ieșit din avion, m-am așteptat ca Damir să își piardă memoria, dar nu s-a întâmplat acest lucru. De ce nu ai ales această variantă?

Am remarcat faptul că ai terminat aproape toate capitolele cu o replică a unui personaj. A fost cu intenție sau nu ți-ai dat seama?

Prima dată mi-am zis că asta e, în termeni contemporani ,,chestia ta" sau amprenta ta. Nu uit că ai scris cu literă mică titlul capitolelor tocmai pentru că așa îți place. Pe mine una nu mă deranjează. Sincer, caut atât de slăvita originalitate în textele pe care le citesc. Mă bucur foarte mult că s-a strecurat puținul din aceasta și în lucrarea ta.

România nu e tocmai o țară despre care eu sau altcineva de pe această platformă să își dorească să scrie. Am văzut faptul că ți-ai dat silința să vorbești despre țara noastră, cu bune și cu rele.

Totodată, îmi place cum ai descris portul popular, atât de specific țării, prin perspectiva unui bărbat rus. Acum știm ce cred despre portul nostru. De asemenea, sunt sigură că va afirma și el, la un moment dat, faptul că româncele sunt frumoase. Nu de alta, dar începe să i se pară că nu mai e doar un zvon.

Ceva inedit, care face diferența, este chiar culoarea ochilor ei, comparată plăcut. Dacă aș fi putut să îți dau și notă, clar aș fi punctat figurile de stil. Te asigur că stau foarte bine acolo unde le-ai pus.

O să las una care mi-a plăcut enorm puțin mai jos.

Timpurile verbale:

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.

Timpurile verbale:

Obișnuiești să folosești în foarte multe cazuri imperfectul și mai mult ca perfectul. Momentele în care e prezent perfectul compus deranjează sonoritatea textului. E mai greu să alternezi timpurile verbale, pentru că, da, poți să scrii toate timpurile la trecut într-un singur capitol, dar trebuie să cunoști mai întâi când anume se folosesc fiecare. Dacă nu ești sigură, axează-te pe unul singur: perfect compus sau mai mult ca perfect și perfect simplu în unele cazuri.

Mă bucur că am reușit să citesc ceva scris de tine. Chiar dacă ai capitole scurte, sunt calitative. Faptul că reușesc să întrezăresc câteva figuri de stil, mă încântă să continui lectura. Sper că vei continua cartea. Eu sigur voi aștepta următorul capitol.

Plata: Follow permanent grupului și o părere sinceră la primul capitol din lucrarea mea ,,Ce ai face pentru iubire?" Sunt de ajuns și cinci rânduri de telefon. Nu ezita să îmi spui acolo unde ți se pare că ceva nu sună bine.

~Maria

Critică Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum