part 1

4 0 0
                                    

'liaa cepat turun nanti lambat nak ke sekolah'panggil emaknya puan sal.

dahlia yang sedang bersiap segera turun ke bawah untuk sarapan pagi bersama keluarga.

'sedapnyaaa bau ibu masak apa'tanya dahlia.

'ibu masak nasi goreng kampung je liaa ha makan cepat nanti lambat nak sampai sekolah.

'ayah mana bu'
'ayah dah dekat luar tu makan cepat kakak'ujar ibu dahlia

setibanya di sekolah,tahun ni lia dan kawan kawannya akan menduduki peperiksaan terbesar iaitu peperikaaan sijil pelajaran malaysia.

'rindunyaaaa kawan kawan aku apa khabar agaknya dorang kan maklum la sebulan lebih tak jumpa hmm'

setibanya didalam kelas,
'liaaaa rindunya dekat kau'ujar kawan kawanya
'he he aku pun rindu dekat korang semua'
'tahun ni aku berazam nak fokus yela kita kan dah nak spm so tak boleh main main okey'
'beres bos'sahut kawan kawannyitu

waktu rehat mereka berjalan bersama sama ke kantin.

selesai makan mereka pun bergerak untuk kembali ke kelas.kemudian guru matapelajaran pun masuk bagi meneruskan sesi pembelajaran.

loceng berbunyi menandakan waktu persekolah telah tamat.pelajar berpusu pusu keluar untuk balik ke rumah.

di suatu sudut yang lain kelihatan tiga sekawan sedang berjalan dengan gembira kerana waktu persekolahan telah tamat dan mereka boleh berehat.

'gais jom petang ni lepak rumah aku'ajak lisa
'onz'kata nia.
'kau lia okey'soal lisa lagi
'err em aku okey je tapi segan la kan ada abang kau'
'alah rilek je abang aku keje dia membuta je kalau petang petang gini'kata lisa
'boleh la petang ni pukul 3 eh sharp'
'okey'jawab mereka serentak sambil ketawa
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
aaaaa i just wanna try create story hek
harap maap kalau ada ketypoan

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 22, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

gadis cengeyWhere stories live. Discover now