Titlu: Jurnal Postapocaliptic
Autor: --Yelek
Critic: NorimaVerbeeckTitlul:
După mine, are legătură parțială cu textul. Ideea de jurnal e prezentă încă din primul capitol. Postapocalipsa e vizibilă din capitolul patru.
Coperta:
Singurul lucru care mă deranjează este ce e scris deasupra fluturelui albastru.
Descrierea:
Pare că e mai mult o concluzie. Din păcate, un enunț nu are puterea să îmi transmită un sentiment anume. Devin indiferentă dacă citesc sau nu.
Așezarea în pagină:
Nu cred că e nevoie să comentez la această rubrică, pentru că ai grijă să pui alineate.
Conținut:
Pierderea speranței, iluziile, sunt doar câteva teme ale cărții. Corpul, golit – parcă – de suflet, e bucățică ruptă dintr-un întreg.
Sunt curioasă despre ce foc lăuntric vorbește naratorul, dacă trupul e pustiit de suflet. Sau încă nu e și urmează? Asta ar fi prima întrebare la care îmi doresc să răspunzi prima dată.
Comuniunea dintre natură și umanitate e palpabilă. O menționezi, dar nu aceasta este subiectul principal.
Îți spun cât se poate de onest că nu prea știu ce vrei să critic cu exactitate. Am reținut că e nevoie să fiu subiectivă și asta încerc.
,,Ea" – te rog să mă corectezi, poate mă trezesc că e vreo ființă androgină – vorbește de un Dumnezeu nu prea real, pentru că nu l-a găsit în jurul ei, și despre îngeri cu fețe pocite. Cred că printre flăcările puternice ce o ard sunt demoni care se joacă cu mintea sa. Mai are o minte?
Mă întreb cât va mai durea moartea/morțile și de câte ori va trebui să o simtă.
Nu cunosc care e motivul pentru această suferință, doar bănuiesc că e vorba despre ceva rău pe care l-a comis în trecut. Nu mă pot gândi la ceva anume.
Aspectele despre religie le-ai inserat pe parcurs. După ce am citit și am recitit textul, mi-am dat seama că au un rol. Indusul acesta în eroare m-a făcut, nu de puține ori, să vreau să îmi dai spoiler. De ce să mai îmi bat capul cu textul? :)
Reperele spațio-temporale sunt foarte vag menționate, dar, fiindcă ai făcut acest lucru intenționat, sper că, la un moment dat, vei dezvălui cum stă treaba exact. Să înțeleg că se poate întâmpla oricând și în orice context?
O să fiu sinceră, ca până acum. Încă nu pricep o iotă din ce se întâmplă în lucrare, mai puțin starea de melancolie, anxietate – poate – și mă simt prost. Când nu îmi dau silința, parcă, parcă, înțeleg ceva. Să nu mă pui însă să îți explic ce am citit că m-am pierdut.
Ai o manieră de scris greoaie. Nu e un lucru bun, nu e un lucru rău. Problema e că după lectura ta simt nevoia să urmăresc un sezon întreg dintr-un serial. Am sentimentul că sunt sleită de puteri. Creierul meu e prea necopt, încă un copil, pentru a percepe cu ușurință ceea ce am citit.
Tinde spre o poveste dark. Pentru categoria în care ai încadrat lucrarea, e ceva proaspăt și inedit.
După câteva capitole citite, îmi doresc și eu libertatea pe care o râvnește protagonista și care e reprezentată de fluturii de pe copertă.
Bine scris interdimensionali în capitolul patru. Poate că negreala aceea pe care o aduce ea în discuție e rezultatul focului sau al acelei arderi despre care am mai auzit.
Ai spus cândva că a avut încredere în cer și, pentru că a trădat-o, i s-a oferit pământului, începând să venereze altceva. Am simțit faptul că își dorește să se răzbune, fiind sigură pe viitoarele acțiuni plănuite. Ce i-a făcut Dumnezeu de vrea să îl facă să plângă?
Ai arătat că nu e ea singura ,,supraviețuitoare". Că sunt și alții ca ea. Că și-a găsit o familie, poate? Am început să aberez, mai mult ca sigur.
Dacă la început era lipsită de speranță, către final i s-a simțit siguranța din voce.
Încă un lucru și am terminat. Ce e cu jocul acum îi e cald, acum îi e frig? Are o semnificație? :)
Plata: Follow permanent grupului, plus o părere sinceră la cartea mea intitulată ,,Ce ai face pentru iubire?".
~Maria
CITEȘTI
Critică
AltelePentru tinerii scriitori de pe Wattpad ce au nevoie de o părere sinceră și un sfat constructiv.