𝟰𝟭

316 5 35
                                    

Noor

Ik word wakker en kijk naast me. Martijn ligt niet meer in bed. Hij was gisteren ook al een beetje afstandelijk.
Ik maak het raam open en snuif de frisse lucht op. Ik zie Martijn in het zwembad rond dobberen.
Ik pak een T-shirt van Martijn en doe m'n haren snel in een knot. Dan loop ik de trap af richting het zwembad. Martijn ziet mij en zwemt naar de kant. "Hey lief, was je al wakker?" vraag ik zacht. Hij knikt. Ik ga langs de kant zitten en geef Martijn een kus op z'n lippen. Martijn staat voor mij in het water. "You're looking good," zeg ik en ga met mijn hand door Martijn zijn natte haar. Martijn glimlacht en ik maak een foto van hem.

Martijn gaat uit het water en komt naast mij zitten langs de rand

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Martijn gaat uit het water en komt naast mij zitten langs de rand. Ik kijk hem zwijgend aan en Martijn kijkt naar het water waarin hij rondjes maakt met zijn voeten. "Martijn," zeg ik voorzichtig en Martijn kijkt mij aan. "Ben je nog boos van gisteren?" vraag ik. "Gister?" vraagt hij. Ik kijk hem flauw aan. "Achja, ik kon je onverwachte reactie wel waarderen. Ik vind het alleen jammer dat we het hoogtepunt van de verrassing hebben gemist," zegt hij en ik kijk hem verbaasd aan. "En dat is?" vraag ik. "Nog steeds een verrassing," zegt Martijn en geeft me een knuffel. "Ja lekker, nu ben ik nat," lach ik. Martijn springt het water in en trekt mij mee. "En nu ben je helemaal nat," lacht hij. Ik doe mijn benen rond zijn middel en hang mijn armen om zijn nek. "Love you," zeg ik en zoen hem.
"Noor," zegt Martijn en ik kijk hem aan in zijn mooie heldere ogen. "Ja," antwoord ik. "Wil je straks mee gaan varen op een jacht?" vraagt Martijn. Ik trek m'n wenkbrauwen op. "Een jacht?! Hoe heb je dat nou weer geregeld?" vraag ik. "Gewoon, DJ's onder elkaar. Maar wil je nou mee?" vraagt Martijn popelend. "Natuurlijk ga ik mee!" zeg ik en geef hem een zoen. "Ik ga me omkleden,"  grinnik ik en zwem naar de kant van het zwembad. Ik doe het doorweekte T-shirt van Martijn, die ik aan heb, uit en loop naar binnen.

Martijn

"Martijn, de taxi is er," roept Noor vanaf de trap naar boven. "Ik kom!" roep ik en maak snel het deurtje van mijn nachtkastje open. Hopelijk gaat er deze keer wel een aanzoek plaatsvinden.
"Martij-hijn, kom nou," roept Noor. Ik maak het kastdeurtje dicht en ren de trap af naar onder. "Ik ben er," zeg ik en geef Noor snel een kusje op haar wang. "Ik wist niet dat jij altijd zoveel tijd nodig had om je klaar te maken," grinnikt Noor als we de taxi instappen. "Ik moet er toch een beetje goed uitzien op de jacht," lach ik. Noor grinnikt en wrijft mijn haar in model.
"Is het lang rijden?" vraagt Noor. Ik schud mijn hoofd, "tien minuutjes," antwoord ik.
"En van wie is die jacht dan?" vraagt Noor. "Die heb ik gehuurd, inclusief kapitein," zeg ik en geeft me allemaal kleine kusjes op Noor haar lippen.
"Wow, is dat de boot?" vraagt Noor ineens. We rijden de haven binnen en ik kijk op. Ik giechel zachtjes en er verschijnt een grote glimlach op het gezicht van Noor.
De taxi stopt bij de kade en ik geef hem wat geld.
Ik en Noor stappen uit en ik leg m'n arm rond Noor haar heup. Samen lopen we richting de boot.

Noor

"Hola!" zegt een man die op de boot staat. Het is de kapitein. Hij geeft me een hand zodat ikk makkelijker de boot in kan komen. Martijn komt achter mij aan.
"Can I pour you some champagne?" vraagt de man. "Sure!" antwoord Martijn. We krijgen allebei een glaasje champagne en Martijn pakt m'n hand vast. "Kom, we gaan lekker voor zitten," zegt Martijn. Ik heb Martijn zijn hand vast en loop met hem mee naar voren.
De zon schijnt en de zee glinstert. "Hier kan ik het wel lekker volhouden," zeg ik en ga met mijn handen door het water. "Ja?" vraagt Martijn. Ik knik en kijk hem aan. "Kijk eens om je heen. Er is een heldere lucht, de rotsen om ons heen. Jou naast me," glimlach ik. Martijn doet een beetje zenuwachtig. "En wat van de dingen die je hebt opgenoemd, is het aller belangrijkste voor jou?" vraagt Martijn. Ik grinnik. "Jij natuurlijk, gekkie," lach ik. Er verschijnt een hele grote glimlach op Martijn z'n gezicht en gaat rechtop staan. "Wat ga je doen?" vraag ik verbaasd.
"Nou," zegt Martijn en graait in zijn broekzak. "Lieve Noor, jij bent ook het aller- aller belangrijkste dat mij is overkomen. We hebben al aardig veel meegemaakt. Minder goede dingen maar ook zeker veel goede dingen. En er komen nog veel meer kostbare momenten onze kant op, zoals ons nieuwe huis op Ibiza. Maar er is nog een veel belangrijker iets," zegt Martijn. Dan gaat hij op z'n knie en van schrik doe ik mijn handen voor m'n mond. "Lieve Noor, wil je met me trouwen en mijn mevrouw Garritsen worden?" vraagt Martijn. Ik moet lachen en allemaal tintelingen gieren door heel m'n lichaam. Ik knik en er komen amper woorden uit m'n mond. "Ja!" zeg ik enthousiast en strek m'n hand uit. Martijn doet de ring om en ik vlieg hem om zijn nek. "Love you," zeg ik en geef hem een lange zoen op zijn lippen.

Summerdays /\ Martin Garrix +xWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu