Jawapan?

506 42 1
                                    

Mr.Kim: Kalau mcm tu, tinggal nak sign contract and siap.

Mr.Kim hulurkan sekeping kertas dkt Taeyong dan Aries untuk sign.

Aries pov
Apahal la mamat ni setuju. Dia nak sgt ke kahwin dgn aku. Dia pun benci aku. Habisla aku mcm ni. Nak sign ke tak eh? Tapi dh tetapkan tarikh. ishh

Flashback
Taeyong: 3 hari lagi?

Mr.Kim: ahh boleh ii. Lagi cepat lagi bagus.

Mr.Lee: Senang la kalau mcm ni

Aries hanya senyap mengharapkan Taeyong tolak perkahwinan ni, sekali dgr Taeyong kata 3 hari lagi tersedak dia. Aries pandang Taeyong muka tak puas hati mcm muka wtf mamat ni.

Taeyong tak nak malukan appa dia so lepas dpt kertas yg dihulurkan oleh Mr.Kim terus dia sign. Sebenarnya Taeyong nak cepat ii balik. Dia malas nak fikir sbb rasa hidup dia semua kena diaturkan .

Aries pun sign contract dan pulangkan semula kpd daddynya. Muka sedih jer waktu nak bagi contract tu. Mmg la kalau tgk dari tingkah laku Aries ni mcm kasar sikit, tapi tak bermakna dia tak pernah rasa sedih. Kisah hidup dia dah jadi gelap sbb tak boleh nak pilih apa yg dia nak.

Mr.Lee: Semua dh settle. Tinggal nak buat persediaan untuk majlis jer lagi. Yg lain jgn risau, saya dh uruskan. Cuma tinggal baju pengantin jer lagi. Rasanya elok Taeyong dgn Aries keluar esok pergi cari baju sambil tu boleh merapatkan lagi hubungan antata satu sama lain. Betul tak Mr.Kim?

Mr.Kim: Haah betul jgk tu, saya setuju.

Taeyong: Tapi appa esok Taeyong busy, still ada kerja kat Office

Mr.Lee: nnti biar appa yg buat no problem.

Taeyong: Tapi appa-

Mr.Lee: tak de tapi ii. Esok datang jemput Aries dan beli baju pengantin sekali.

Taeyong: *pasrah jer member

Aries: Mama je la pergi daddy, lagipun mama tahu ape Aries suka

Mr.Kim: tak boleh esok mama kena ikut daddy pergi Singapore.

Aries: Knp Aries baru tahu daddy dgn mama pergi Singapore. Aries nak ikut sekali.

Mrs.Kim: mama dgn daddy pergi balik hari la. Bkn tidur sana pun.

Aries: Knp tiba ii mama ikut daddy pergi sana

Mrs.Kim: sbb mama nak shopping

Aries: tak adil la mcm tu nak shopping jgk

Mr.Kim: Ape pulak tak adil. Esok shopping dgn Taeyong kan. Dah Daddy tak nak dgr banyak alasan.

Taeyong dan Aries tak mampu nak membantah. Mr.Lee dan Taeyong minta diri untuk pulang ke rumah setelah habis berdebat tentang shopping esok.

Taeyong pov
Penatnya aku fikir pasal ni. Baik aku tidur dan bangun dari mimpi ngeri ni

time skip [tomorrow]
Mrs.Kim: Mama dgn daddy pergi dulu yer. Nnti kalau Taeyong dah sampai ajak dia makan dulu sebelum pergi shopping ok? Tgk atas meja kat dapur tu byk mama msk. Make sure mama balik, kuantiti makanan tu berbeza eh. Jgn nak cuba buang pulak. Fhm?

Aries: yer mama, dh pergi pergi.

Mrs.Kim: Ingat tau!!!

Aries: ok bye!!
*sambil tolak Mrs.Kin keluar pintu
.
.
.
.

Sejam kemudian Aries dgr bunyi kereta masuk kawasan rumah. Jantung dia berdegup laju dh.

Aries pov
Apahal laju sgt jantung aku berdegup ni. Aku nervous ke? eh tak kan la?

Mafia In Love | NCT TaeyongWhere stories live. Discover now