2.BÖLÜM : OKUL

45 10 38
                                    

Sabah uyandığımda her zamanki gibi hayal defterimi aldım elime bugünün nasıl geçesini istiyorsam onları yazdım . Daha sonra annemin beni çağırmasıyla mutfağa gittim . Annem güzel bir kahvaltı masası kurmuştu . Çayları doldurup masaya oturdum . Aklıma bir anda okul mevzusu takıldı ve babama sordum .

"Babacım okul kaydımı ne zaman yaptıracağız?"

"Bende seninle onu konuşacaktım güzelim , yine aynı koleje gidersin diye düşünüyorum."

"Evet babacım yine aynı koleje giderim alıştım oranın sistemine ."

"Tamam yavrum ben hallederim o zaman bugün ."

"Tamam babacım . Ellerine sağlık annecim ben odamdayım ."

Odama geçtim ve telefonumu elime aldım , biraz internette dolaştıktan sonra güzel bir müzik açtım . Hayal defterimi aldım ve İstanbul hayalime bir tik koyma vaktinin geldiğini düşündüm . Bu kadar hayalperest yaşanır mı ? dediğinizi duyar gibiyim ama hayal kurmak benim için çok farklı hayal kurmak benim için nefes almak tabiri caizse . Biraz kitap okuduktan sonra üzerimi giyinip dışarı çıkmaya karar verdim . Sitenin etrafında biraz dolanırım etrafı tanırım diye düşündüm . Sitenin bahçesinde oturan teyzelere "merhaba" dedikten sonra yürümeye devam ettim . Sonra boş bir bank a oturup gökyüzünü izledim . Ne kadar uçsuz bucaksız , ne kadar büyük , ne kadar cezbediciydi. Biraz daha oturduktan sonra eve çıktım . Yeni bir kitaba başladım. Hayatım boyunca sıkılmadan usanmadan yapabileceğim aktivite kitap okumak sanırım .

"Kızım müsait misin?" sesiyle irkildim .

"Gel babacım "

"Okul mevzunu halettim , yarın gideceksin hazırlansan iyi edersin "

"Tamam babacım , teşekkür ederim iyi geceler"

Yarın okula gidecek olmak biraz üzmüştü doğrusu ,okula gitmekte hiç sıkıntı yok ama erken uyanmak beni mahvediyor. Çantamı hazırlayıp uymaya karar verdim .

Sabah lanet alarm sesiyle uyandım. Elimi yüzümü yıkadım . Üzerime yırtıkları olan bir kot pantolon beyaz sıfır kollu bir crop vanslarımı giydikten sonra saçlarıma geçtim.Akşam örgü yaptığım için dalgalı olmuştu ve ben bu görüntüyü çok beğeniyorum.Saçlarımıda yaptıktan sonra mutfağa gittim . Annemin muhteşem pancakelerinden yedikten sonra çantamı alıp babamla birlikte evden çıktık . Kırkbeş dakikalık bir yol sonrası okulun önünde durduk . Babamla vedalaştıktan sonra arabadan indim ve okula girdim . Bu 124896520 kaçıncı okul değiştirişim olduğu için hiç heyecanlanmıyorum artık . Müdür odasına doğru ilerledim . Kapının önüne geldiğimde biranda kapı açıldı . Sert bakışlı , uzun boylu , sanki bir moda dergisinden fırlamışçasına yakışıklı bir erkekle çarpışmam bir oldu. Pardon bile demeden çekip gitti . Düşüncesiz . Müdür odasına girdim . Müdürümüz orta yaşlarda kilolu biriydi .

"Merhaba Ankacım ,okulumuza hoş geldin "

"Merhaba , hoşbulduk."

"Karne notlarından gördüğüm kadarıyla oldukça başarılı bir öğrencisin."

"Ben kendimi öyle sıfatlandırmasam da evet öyle diyorlar."

"Evet , 12/ E sınıfındasın .

"Peki teşekkür ederim ."

"Tekrardan hoş geldin okulumuza , nöbetçi öğrenciye sorarsan sana gösterecektir sınıfını."

"Peki kolay gelsin."

Müdürün odasından çıktıktan sonra karşıda duran nöbetçi öğrenci masasına ilerledim . Sonra kendim bulabileceğimi düşünerek uzaklaştım . Merdivenlerden çıkarken bazılarının keskin bakışlarına takıldım.Artık alışmıştım pek umrumda olmuyordu açıkçası. İlerledikten sonra 12/ E tabelasını gördüm . Ve sınıfa girdim . Kısa boylu oldukça uzun saçları olan bir kız yanıma yaklaştı.

ANKANIN HAYALLERİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin