Chapter 13

62 6 0
                                    

Jag vaknade upp av att solen lyste mig rätt i ansiktet och hur jag än försökte somna om igen så var solen där hela tiden.
Så jag gav upp.
Jag sträckte mig efter mobilen som låg på nattduksbordet för att kolla hur många klockan var. Men mina ögon fångade istället en lapp som låg bredvid mobilen.

-Dear Sara.
I'm sorry for the thing last night and i want to make it up to you by taking you out on a date meet me at Street link center 45B, mum will drive you cause she knows were it is. Love you alot.Xxx H

Jag läste lappen och kände hur mitt hjärta började slå fortare.
Jag hade nästan glömt av vart jag var eller vad som hände men minnena kom snabbt tillbaka igen.
Vad hade jag gjort?
Eller hade jag ens gjort något fel,det kanske var han som reagerade på fel sätt.

Hursomhelst så ville jag höra vad han hade att säga.
Jag hade ingen aning om vad jag skulle klä på mig eftersom att jag inte visste vad vi skulle göra.
Efter ett tags letande av kläder så tog jag på mig ett par svarta tajta jeans, en grå långärmad tröja matchad med min svarta skinnjacka och ett par korta uggs som Harry hatar.
Mitt hår lät jag falla naturligt ner för axlarna och jag brydde mig inte om mitt smink över huvudtaget.

Jag gick ner för trappan och möttes av en fantastisk lukt av frukost. Jag gick in i köket och möttes av Anne som stod och lagade mat.

''Mmm it's smells amazing'' sa jag till henne och hon vände sig om mot mig och log

''Oh thank you dear, i hope it taste as good as it smells'' sa hon och vi båda skrattade till lite granna.

Efter ett tag så hade hon dukat upp bordet med massor av olika delikatesser.
Jag åt som en galning tills jag knappt kunde trycka i mig mera.

''Soo i know i havent talked or met you enough but i can see that you make a good influence on Harry'' sa hon och log.
Jag kände att mina kinder hettade upp, jag blev så rörd av hennes ord.

''Thank you, i really mean it Anne it means alot to hear that'' sa jag menade.

''Well enough of this chit chat,are ya ready to go?'' Frågade hon mig och jag nickade.

Efter ett tags tystnad i bilen så stannade vi utanför en isrink och jag såg att Harry stod utanför den med två skridskor i händerna.
Åhh nej inte skridskor jag kommer göra bort mig totalt.
Jag klev ut ur bilen och sa hejdå till Anne som sedan körde iväg.
Jag gick sakta bort mot Harry och kände mig lite stressad och känslig.

''Hey'' sa jag och han kollade rätt in i mina ögon.

''I'm so sorry for yesterday, it was so freaking wrong of me and honestly i didnt know what i was doin, i though you didnt want me anymore i felt like crap and thats why i walked away'' sa han och tog min hand.

''Well i do want you and i have my reasons to say stop and it's beacuse my past that i said no, and i'll tell you when im ready to.'' Sa jag.

''Im sorry'' sa han och kollade in i mina ögon med en ledsen blick.

''Im sorry too'' sa jag och gav honom en kram.
Han kysste mig passionerat och allt kändes bra igen.

''Well lets go ice skating'' sa han och räckte mig skridskorna.

''Hahaha well you couldnt have choosed something else to do then this i always fail on?'' Sa jag och skrattade.

''I catch you if you fall'' sa han och gav mig ännu en kyss medans han strök mitt hår med hans varma stora hand.

Efter att vi satt på skridskorna begav vi oss ut på isen.
Jag höll Harrys hand och till min förvånad så var jag ganska duktig. iallafall vad jag trodde.
Innan jag visste avd ordet så låg jag på isen och skrattade.

Pretty Lies.Where stories live. Discover now