Titlu: ,,Putrefacție și alte păcate''
Autor: DedeMary29
Critic: _xendel
TITLU
Îmi place. Este unul abstract și dă un plus de originalitate lucrării. Este văzut în așa manieră încât să determine publicul țintă (cititorii) să descopere mai mult, și să parcurgă rândurile cu un vădit interes.
COPERTA
Din copertă nu înțelegi mare lucru. Nici nu știu dacă în acel colț se află o umbră sau nu. Nu se vede foarte clar. Și chiar dacă ai precizat că genurile care predomină în lucrarea ta sunt mister, thriller, polițist, coperta ta îmi dă senzația că genul literar ce predomină este de fapt cel horror. Nici copacii aceia nu te ajută să înțelegi foarte mult despre ceea este vorba în povestioara ta. Pe lângă faptul că arată inestetic, dar nici nu le văd rostul. Decât dacă chiar ai dorit să creezi o copertă mai mult sau mai puțin pentru un gen literar horror. Titlul se vede bine. Personal, aș scoate umbra aia de acolo. Nu dă bine, și nici nu se vede cine știe ce. Dacă te interesează, poți să arunci un ochi peste ,,Graphic store''-ul nostru.
DESCRIERE
Îmi place cum ai oferit detaliile asupra conținutului. Nici foarte multe, dar nici foarte puține. Din start, ne dăm seama despre ce este vorba. Ne spui că se întâmplă o crimă, și că protagonista devine oarecum ,,responsabilă'' în găsirea vinovatului. Asta a fost suficient să-mi stârnești mie, personal, interesul, fiindcă iubesc cărțile ce au la bază crime și mister.
,,Apa a curmat mii de vieți, nenumărate, a ascuns morminte neștiute de nimeni și le-a acordat singurătate veșnică. A luat suflul unor persoane ca mine și ca tine'', aș fi scos acel ,,nenumărate''. Nu-i văd rostul. Dar, per total, m-ai cucerit din start. Felicitările mele.
CONȚINUT
Personal, aș fi renunțat la ,,Prefață''. Deja ne spui despre ce este vorba în lucrarea ta încă din descriere, de aceea nu vă rostul acelei ,,Prefețe''.
Îmi place că folosești scrolling art la începutul fiecărui capitol. L-aș scoate însă de la sfârșitul lor. L-ai pus la început, deci nu cred că era neapărat nevoie să-l folosești și în încheierea lor.
La punctuație și gramatică m-ai dat pe spate. La propriu. Narezi la persoana a III-a, și ne sunt prezentate personajele din perspectiva ta, a autorului. Personal, îmi plac mai mult poveștile narate la persoana I, din perspectiva personajului, astfel că putem să intrăm mai bine în pielea lor. Dar lucrarea ta se poate citi cu ușurință. În primul rând, rândurile nu sunt încărcate cu foarte multă descriere (un lucru pe care l-am observat la poveștile narate la persoana a III-a, și anume că paginile sunt încărcate cu descriere) care să plictisească cititorul. Este o lucrare lejeră, bine scrisă și corect din punct de vedere gramatical. Nu am observat nici o greșeală, nici măcar din neațenție. Ceea ce rar se întâmplă să găsesc și în alte lucrări.
Însă da, folosești virgule. Multe. Când ar trebui doar să pui punct, și să începi altă frază de la capăt. Acest lucru l-am observat în cel de-al doilea capitol, când Elvira i-a luat declarație Timeei. Timeea a turuit în continuu, fără nici un punct, decât cel de la sfârșit de tot. Eu nu cred că a vorbit fără să respire, sau fără să facă vreo pauză. Scriai o frază, puneai punct. Apoi mai zicea ceva, și încheiai iar cu punct. Dar nu e capăt de țară. Ți-am zis doar ce m-a deranjat pe mine.
Ai alineate, unele foarte mari decât ar trebui. Și inegale. Și eu foloseam alineate, dar am renunțat la a mai scrie cu ele. Se așezau cum doreau ele și mă scoteau din minți. Folosești și liniuța de dialog, deși de la capitol 5 am observat ca ai renunțat. Probabil de la wattpad. Și mie mi s-a întâmplat. Și nu-ți lipsesc nici diacriticele. Mă bucur.
De personaje nu mi-am făcut o părere exactă, întrucât nu am citit primul volum. Dar mi-am dat seama că personajul principal este Elvira, o detectivă, care preia cazul uciderii lui Maverick. Și cam atât. Îl aduci în discuție și pe Albert, iar eu nici nu știu cine e. Probabil apare încă din primul volum, nu am de unde să știu asta.
Felicitările mele pentru efortul depus și pentru realizarea acestei lucrări. Spor la ea, și la cât mai multă inspirație.
PLATA: follow permanent grupului + follow permanent profilului meu, și voturi și un comentariu de câteva rânduri la lucrarea mea ,,Sebastian'', din care se rezulte că ai citit.
Toate cele bune.
- Lori
CITEȘTI
Critică
LosowePentru tinerii scriitori de pe Wattpad ce au nevoie de o părere sinceră și un sfat constructiv.