11. ,,Cronicile din Terryn" de @-Yelek

46 5 32
                                    

Titlul: Cronicile din Terryn

Autor: --Yelek

Ctitic: NorimaVerbeeck

Titlul:

E un titlu care face referire la o lume fantasy și la o acțiune care se petrece în timpul Evului Mediu. Asta arată că termenul ,,cronică", folosit mai des în această epocă, este bine ales.

Coperta:

N-o să mai comentez despre creditarea graficianului, ci despre acel sticker. Am crezut că e scris în chineză. :) Am și eu niște stickere de la mai multe concursuri, dar evit să le pun pe copertă, tocmai fiindcă strică estetica lucrării. În schimb, când îmi aduc aminte, le trec în descriere. Dar bănuiesc că are alt rol.

Descrierea:

Este o descriere care prezintă pe scurt acțiunea din carte și personajul principal.

La primul enunț am simțit nevoia unei virgule.

Ultimul alineat, cel în care te adresezi cititorului, mi-a plăcut cel mai mult. Are acel ceva care te ademenește să dai pe citește.

Așezarea în pagină:

Nu am nimic de adăugat aici, pentru că ai alineate și folosești linia de dialog corectă.

Conținut:

Îmi place cum inserezi legendele în text. Sunt tot mai curioasă de ideile care îți vor veni pe parcurs.

Legenda cu vrăjitorul și cu cele două fete de care s-a îndrăgostit mi-a plăcut cel mai mult. Pe aceea am și reținut-o cel mai ușor.

A mai fost una despre un cântec care se învață și în timpul lui Slean, dar nu știu cu ce ocazie.

Ce am înțeles din capitolul trei e faptul că prințul a fost ,,răpit" - zici că vorbesc de o fată :) - de maestrul războinicului. A fost atât de ciudat să citesc capitolul acesta, nu știu de ce. Parcă nu se lega nimic de nimic la mine în creier. Mi-am spus să continui lectura că voi afla eu pe parcurs.

Comportamentul ,,răpitorului" mi-a dat impresia că e unul dintre antagoniștii aceia ușor copilăroși, a căror soartă e previzibilă. Mă bucur că nu s-a lăsat învins, dar vorbele lui tot nu au reușit să mă convingă.

Ce fel de îngeri sunt cei despre care pomenești? Am crezut și cred că sunt decăzuți.

Slean și Xilax trec prin atâtea peripeții împreună... La scurt după ce scapă cu viață de îngeri, dau de Angora, cea care îi face rău prințului.

Momentul când îl ceartă Magnus pe Xilax m-a făcut să îmi dau seama cât de multe lucruri au în comun cel din urmă și prințul.

Înțeleg punctul de vedere al războinicului, și-a sacrificat viața pentru cineva pe care nu îl avea la inimă. Îi dau dreptate însă și lui Magnus. Dacă nu îl aducea viu pe Slean într-un loc sigur, Terryn-ul nu ar mai fi avut un cârmuitor, iar puterea ar fi fost preluată de altcineva. Nu că nu s-ar putea întâmpla acest lucru și în continuare.

Asta dovedește că nu știu cu care dintre personajele tale rezonez mai bine.

Sunt sigură că moartea lui Lesck e doar primul motiv pentru care prințul va trebui să se maturizeze.

Ca personaj, Slean a crescut și a scăzut, și iar a crescut și iar a scăzut, în ochii mei. Cum nu pot să mă pronunț cu privire la calitățile sale, presupun că firea lui delăsătoare cauzează aceste suișuri și coborâșuri. Dacă eu nu sunt sigură de atuurile lui, mă gândesc dacă el e conștient sau nu de acestea.

Xilax - M-a făcut să cred faptul că cel mai potrivit la conducere dintre toți este el. Atitudinea sa ușor pesimistă îl face să vadă, mai degrabă, defectele celor din jur decât calitățile lor. E, în termeni simpli, foarte mândru, știind că își poate depăși condiția.

Regina - Se vorbește despre ea, dar e mai mult menționată decât prezentă în acțiune, de la un timp. Sunt, așadar, curioasă de ce i s-a întâmplat și dacă e în viață sau nu. Oare Magnus cunoaște ceva despre ea și nu vrea să îi comunice și lui Slean?

Din gândurile prințului aflăm că e genul de mamă care își dorește, ca orice părinte, un viitor strălucit pentru copilul ei.

Pe lângă acest aspect, mie mi s-a părut și puțin, doar puțin, sufocantă, în sensul că prezența ei în viața lui Slean nu a lipsit aproape niciodată. Sau mă înșel?

Marianne, maestrul lui Xilax, îngerii, conducătorul acestora și fata pădurii - sau Angora - sunt încă niște personaje vag conturate. Îmi doresc să le cunosc mai bine.

Încă un lucru și am terminat: Ce s-a întâmplat cu regele?

Greșeli:

De-a lungul citirii, vizibile în capitolul trei, sunt erorile de tastare, diacriticele lipsă, cuvinte a căror litere au fost mâncate și virgule pe care ai uitat să le pui. Nimic ce nu se poate remedia, însă.

Plata:

Follow permanent grupului nostru, plus două păreri, de minim cinci rânduri, la următoarele două capitole din lucrarea ,,Ce ai face pentru iubire?".

Spor la scris și la cât mai multe capitole.

~Maria

Critică Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum