Chapter 22. Double Date

80 24 1
                                    


Iya Nadine Bernardo



"You guys are on a date?" Tanong ni Kelly. 

"Yeah, kayo rin ba?" Chad asked and Kelly nodded in return.

"Interesting. Bagay kayong dalawa," Kelly said. Her cheerful tone is irritating me so much.

Tiningnan ko siya ng masama and then I glared at her arms that are wrapped around Elli's waist. And then I looked at Elli at tiningnan rin siya ng masama.

Does he even know that I saw his fucking girlfriend getting all clingy with another fucking guy at the mall?

Tsk. You are so fucking stupid Ellias Joaquin.

"Since we're all here, what do you guys think of a double date?" Tanong ni Kelly kaya naman nag katinginan kami ni Chad.

"What do you think?" He asked. 

"Okay lang sakin!" Elli said, butting in the conversation like a child.


And yes, I fucking hate it but we ended up engaging in this double fucking date.

The four of us decided on eating dinner together since it's already 7 PM. Elli and Chad left to order for us and I am left here at one of the tables with Kelly.


"Hoy," Tawag ko sa kanya pero hindi niya ko pinansin at dahil nananadya siya, sinipa ko ang table namin para makuha ang atensyon niya.

"Ano ba!" She exclaimed, obviously startled.

"Get some manners Iya, my God," Sabi niya kaya naman tiningnan ko siya ng masama.

"You get some manners. Mas kailangan mo 'yun,"

"What?" She asked, irritated.

"Nakita kita sa mall may kasamang lalake. Sino 'yun?" I asked and she was obviously taken aback. 

"Don't mind my personal business Iya,"

"Wala akong pakealam sayo but Elli is my business," I said.

"So sino nga yung kasama mo nun?" I asked almost annoyed.

"Pinsan ko lang 'yun", Sagot niya kaya naman natawa ako.

"Ang close niyo naman ng pinsan mo," I said sarcastically.

"Don't you dare judge me, Iya. I don't owe you an explanation and I am not a cheater," She said with emphasis.

"Siguraduhin mo lang. Cause once I find out that you're cheating on Elli, hindi ko alam kung anong pwede kong magawa sayo," I warned but she just smiled at me, making me wanna murder her right now.

"Don't make threats like a child, Iya. Do something," She said and I smirked, crossing my arms.

"Thanks for the challenge. You watch me do something then," Sabi ko at sakto namang dumating na sila Elli at Chad.

"Sorry kung natagalan kami," Chad said before giving me a bowl of something I don't have any idea about.

"It's fried rice and sausage. Pinalagyan ko ng hot sauce since you like spicy food," Sabi niya kaya naman napangiti ako.

"Thank you,"

Habang kumakain kami, nagulat na lang ako nang biglang padabog na tumayo si Elli. And when I looked at him, he's glaring at me. He looks fuming mad.

More Than Friends (Book 1)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon